Extra punten voor een SIR visum

Rob Breumelhof

Active Member
Vanaf 1 juli 2005 zullen mensen die een SIR visum aanvragen 10 punten extra krijgen.
De passmark blijft 110 punten, maar is op die manier dus eenvoudiger te behalen.

Voordat je een SIR visum gaat aanvragen valt het aan te bevelen om eerst te kijken of je eventueel in aanmerking komt voor een STNI-visum. Het voordeel van een STNI-visum is dat het een permanent visum is en dat je er maar 70 punten voor hoeft te behalen. Je beroep moet dan wel op lijst van gevraagde beroepen voor de betreffende State staan.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1562.msg13538#msg13538 date=1114109106]
Eigenlijk komt het er dus wel op neer dat de passmark 100 pnt wordt, 110-10=100!!
[/quote]

Of de passmark blijft 110 punten en jij had 100 punten + 10 bonus punten  :p
 
Hoi Rob,

ik heb nog eens rondgeneusd op de site van DIMIA, maar ik kan hier nergens terug vinden dat je 10 extra punten krijgt als je een SIR visum aanvraagt......

Is dit een voorstel geweest of inmiddels al ingevoerd (of zal worden ingevoerd vanaf 1 juli)?

Ik scoor waarschijnlijk 120 punten op een skilled independent op basis van een 60 punten beroep. (60 skill, 25 leeftijd, 20 engels, 10 werkervaring voor 3-4 jaar in een 60 puntenberoep, 5 bonus)

Nu kan ik als alternatief mocht het niet lukken op een 50 punten beroep, maar dan scoor ik ook direct 5 punten minder voor werkervaring.......en kom ik dus niet uit op 110 maar 105 (50 skill, 25 leeftijd, 20 engels, 5 werkervaring voor 3-4 jaar in een 50 punten beroep, 5 bonus :|

Dan ziet het er dus naar uit dat ik slechts ik niet eens een SIR aan kan vragen. Kun je even een lichtje in de duisternis laten schijnen?
 
Hallo Rob,

Ik had wel een vraagje over het STNI visum.
Wat houd dat precies in als ik vragen mag?
Of is dat hetzelfde als een skill visa.


Groetjes Mike :eat:
 
Hoi,

kijk ff via de search en op de site van DIMIA.

skilled, SIR en STNI hebben allemaal als basis een skill, alleen de passmark ligt anders en de laatste 2 zijn een temp visum terwijl skilled independent een permanent visum is. Dit houdt in dat je na 3 jaar weer aan bepaalde eisen moet voldoen om in australie te mogen blijven. Bovendien moet je wonen en werken in een designated area, zoals vastgesteld door de staat die de sponsorship afgeeft.

Ook op de sites van de diverse staten vindt je hier informatie over. Succes.

Gr. SAb
 
Back
Top