Familie Schaap: Bijna vijf jaar in Australie!

Marijs

XPdite Sponsor
Tijdens een tweedaagse cursus van mijn werk kreeg ik vanochtend (heeel) vroeg een opgewekt telefoontje:
Ons visum is toegewezen!

We moeten het nog even tot ons door laten dringen, we zijn er beduusd van!!
:lol: :lol: :lol: :up: :up: :up:

We gaan het visum valideren in februari, en gaan eind van het jaar/begin volgend jaar definitief.
tot later!!

Top man !!!!! Lekker he en nu de rest v/d week lekker nagenieten  :up:
Gaat ineens snel na de toewijzing van de CO he ?

Geniet ervan !!

Groeten,
Johan & Ingrid

Gefeliciteerd !!!
Is er een speciale reden waarom jullie zo lang wachen met defenitief te verhuizen ??

Groetjes Jolanda  :up:

Proficiat.

Volgens mij is Dimia bezig met een geweldige inhaalrace.

Cheers,
Fam Munnichs

Ook gefeliciteerd!
Sjjeee het gaat nu in een keer rap met iedereen.

Succes met het verhuizen  :up:

Hartelijk bedankt allemaal, voor jullie felicitaties!
Afgelopen woensdag hebben we onze paspoorten aangetekend naar Berlijn verzonden, hopelijk krijgen we die dit jaar nog terug, en raken ze niet zoek tussen alle kerstkaarten  :wink:

Het is vreemd en soms moeilijk om te vertellen dat het nu toch echt door gaat. Sommige mensen reageren ontzettend enthousiast (willen ons vast graag weghebben  :p) maar het merendeel reageert gematigd.
Ze vinden het voor ons heel erg fijn, maar voor hen zelf niet. En dat is ook logisch, wij gaan weg, en hebben er veel zin in, voor de thuisblijvers voelt het niet zo.

Volgende week willen we de tickets gaan boeken, we zijn bezig met uit te zoeken wat voor ons het voordeligst is. Vooralsnog komen we uit op British Airways of Cathay Pacific.

En dat is ook een van de redenen Jolanda, dat we pas eind 2009 gaan. Dat geeft ons tijd om nog even door te sparen voor een nieuw set tickets, maar er zijn ook meerdere redenen. De kinderen kunnen nu het gehele schooljaar afmaken, en een gedeelte van het nieuwe jaar. Zodat ze eind januari kunnen instromen in de groep, waar ze in Nederland in september zijn gestart.
De moeder van mijn man is onlangs plotseling overleden, en we vinden het fijn om zijn vader nog een aantal maanden te kunnen helpen en er voor hem te kunnen zijn.
Daarbij vinden we het fijn in de zomer in Australie aan te komen, en ach, we gaan toch. Dan maken die paar maanden ons niet uit.

We houden jullie verder op de hoogte,
groetjes,

Marja

Hoi, wij de afgelopen keer ook met Cathay Pacific gevlogen. Een fijne maatschappij en vliegt rechtstreeks via Hong Kong naar Australie. Volgens mij vliegt Britisch Airways eerst naar Londen voordat ze via Singapore naar Australie vliegen.
Veel plezier met de voorpret.

Verwen / help je schoonvader maar goed zolang jullie nog in NL zijn.

Groetjes Jolanda

Hoi Marja,

Het is vreemd en soms moeilijk om te vertellen dat het nu toch echt door gaat. Sommige mensen reageren ontzettend enthousiast (willen ons vast graag weghebben  tongue) maar het merendeel reageert gematigd.
Ze vinden het voor ons heel erg fijn, maar voor hen zelf niet. En dat is ook logisch, wij gaan weg, en hebben er veel zin in, voor de thuisblijvers voelt het niet zo.

Wij hebben hier ook last van. De buitenstaanders (vrienden en mensen die we kennen van een praatje en van de hond uitlaten) vinden het te gek dat het nu een keer rond is. Maar onze familie reageert erg lauw. Mijn broer komt met het hele gezin inclusief twee kids ons gedag zeggen. Terwijl ik helemaal niet zo close ben met mijn broer. Johan is veel closer met zijn broer en die reageert heel raar en Johan heeft nu zo iets dan kan je maar beter wegblijven met het uitzwaaien.
En mijn ouders die willen de ene keer wel mee en de andere keer weer niet. Dus dat is ook nog een grote vraagteken.
Verder gaat mijn schoonmoeder niet mee om ons gedag te zwaaien op Schiphol. En mijn schoonpa ligt al vier maanden in het zkh. en die weet dat we gaan en die zei ook ga maar gelijk als je het visum hebt. Wij kunnen namelijk niet even wachten omdat Johan gelijk bij zijn werkgever moet beginnen. En we ook niet langer in onze vakantiebungalow meer kunnen blijven zitten. Steve onze zoon is drie dus wij zijn nog niet gebonden aan school hier voor hem. Hij heeft al wel afscheid genomen op de psz. Dus wij stappen op 8 jan. in het vliegtuig richting Sydney.
Succes met alles.

Ik heken het.

Wij hebben 23 december ons VISA GRANTED gekregen, na het te hebben ingeleverd in juni 2006  :?

En opeens is alles echt heel snel gegaan inderdaad.

En sommige mensen reageren heel raar, en dat vinden wij dus wel moeilijk, maar ja, het is natuurlijk ook wel moeilijk voor andere
denk ik...

Hallo,

we hebben nu iedereen verteld dat het visum erdoor is, en de reacties blijven inderdaad heel wisselend.
Maar dat geeft niet, het is onze keus. Het is soms ook moeilijk om precies onder woorden te brengen
waarom we gaan, vooral als mensen er totaal niet voor open staan. Maar dat geeft niet, als wij maar
weten waarom we gaan! Soms heb ik ook geen zin om het uit te leggen, vooral als mensen zo negatief
reageren.

We hebben de tickets geboekt! het is toch British Airways geworden, via London. We hadden liever
rechtstreeks gevlogen, maar het scheelde echt aanzienlijk om met BA te gaan. En aangezien wij
vijf tickets nodig hebben, vliegen we een eindje om!  :up:

Half februari vertrekken we, en ongeveer een maand later zijn we terug. Dat is goed te regelen met de school
van de jongens en onze werkgevers. Heerlijk even een paar weken er tussenuit, en alvast bekijken
of het gebied waar we willen gaan wonen, echt onze plek nog is.
We zijn er drie jaar terug voor het laatst geweest, fijn om er nu naar terug te gaan.

Tot later,

Marja

ps. De paspoorten zijn nog niet terug uit Berlijn, maar de feestdagen zitten er natuurlijk tussen. Dus we maken ons maar nog niet druk...als ze er maar voor half februari zijn! :lol:

Even een update, afgelopen week zijn we terug gekomen van onze 'validatie-trip' naar Australie.
Haha, ik dacht bij de douane: Nu gaat het gebeuren, maar er gebeurde niks...1 :smile:
Paspoorten erdoor en klaar...!
We zijn vier weken gebleven, en zijn in Ulladulla/Mollymook geweest, aan de zuidkust.
Nog steeds even mooi als drie jaar terug.
De jongens zijn twee dagen naar school geweest, dat was ook erg leuk. Verder hebben we ons een beetje georienteerd qua huizen en werk. Om een huis te vinden is het een hele goede tijd, een baan ligt waarschijnlijk wel iets anders... Maar we hebben nog even de tijd.

Ook zijn we bij de Nurses and Midwives Board geweest in Sydney voor de registratie als verpleegkundige. Ze hadden nog twee formulieren nodig (we zijn al bijna anderhalf bezig :-() maar hopelijk komt dat snel in orde.

Nu de laatste hobbel: het huis. We waren eerst van plan te verhuren, maar langzamerhand is het idee om te verkopen toch sterker aanwezig. Dat biedt meer mogelijkheden elders.
Maar daar staan de a.s. twee maanden voor, we hebben nog de tijd.

Inmiddels allebei weer aan het werk, iedere dag trotseren we de Nederlandse kou  :wink: met in het vooruitzicht het fijne weer in Australie aan het eind van het jaar!

Mooi dat jullie trip zo goed ging, het is inderdaad moeilijk om terug te komen naar de kou hier (hadden wij ook toen we onze validatietrip maakte).

Succes met de veerdere voorbereidingen, en vooral het huis.

Groetjes,
Susan

Inmiddels is er een makelaar in ons huis geweest, en zij heeft een waardebepaling gedaan. Die viel gunstig uit, we gaan in eerste instantie proberen het huis te verkopen, als dat niet lukt, is verhuren de tweede optie.
Weer een stapje verder!

Succes!
is de waarde van jullie huis een leuk prijsje voor starters of ligt het een stuk hoger?
Als het het eerste geval is kan het zo maar zijn dat je het heel snel kwijt bent.
Ik zal voor jullie duimen!
Groetjes

Spannend zeg! Voor ons is het huis nu voorlopig de reden om nog geen actie te ondernemen. Hoop dat jullie het snel verkopen.
Het visum is in ieder geval binnen. Goed vooruitzicht hoor, eind 2009 weg. Zitten wij hier in de kou, vliegen jullie naar het warme Oz  :smile:.

Back