Familie Schaap: Bijna vijf jaar in Australie!

Het hangt er een beetje tussenin Gwen. Zowel voor starters en andere doelgroepen is het een fijn huis.
We wonen aan de kust, in een gezellige en veilige wijk. Over het algemeen staan huizen niet lang te koop.
Wellicht dat we het zonder makelaar ook zouden kunnen verkopen, maar we hebben het op dit moment al vrij druk. Eerlijk gezegd ontbreekt mij de moed om het op eigen houtje te doen. We zijn bezig met het huis op te ruimen, spullen uit te zoeken, klusjes opknappen. Het idee dat iemand anders probeert het huis te verkopen geeft rust. En dat kunnen we goed gebruiken...!

Morgen nemen we contact op met de makelaar voor een definitieve afspraak. Wij hadden de knoop al eerder doorgehakt, maar wilden het nog even op ons laten inwerken, en niets overhaast doen.
Het hele traject is rustig verlopen, en we zien geen reden om nu opeens te gaan haasten. (of het moet de stijgende Australische dollar zijn...)

Jullie ook succes KimOz, met jullie plannen!

Marijs

Ja een makelaar komt dan toch wel mooi uit.. Ik hoop dat jullie huis de rage in jullie stad/dorp volgt en ook snel verkocht wordt  :smile:
Succes  :up:

Inmiddels staat het bord met 'Te Koop' in de voortuin...
En morgen op internet. Net stond er al een mevrouw op de deur te kloppen,
wat de vraagprijs was, haar dochter was geinteresseerd....nou, dat zou wel heeeel snel zijn... :lol:

Afgelopen maandag waren er drie bezichtigingen, en morgen twee.
Hopelijk komt er iets uit!
Het doet meer met mij dan ik had gedacht, er is een stukje spanning, een stukje onrust...
A.s maandagochtend ook nog een bezichtiging, dus gelukkig komen er wel mensen op af.
Hopelijk rolt er een mooi bod uit, dan kunnen we verder plannen maken!

Gisteren hebben we een gesprek gehad met een internationaal verhuisbedrijf. Was een fijn gesprek,
hij stuurt deze week een offerte op. Ook via internet vier andere bedrijven benaderd, om te kijken
of er verschillen in zijn.
Vooralsnog heb ik de bedrijven uit onze regio benaderd.

Hoe is het bij jullie Sacha?

groet,
Marja

WE HEBBEN EEN VISUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (zie eigen draadje!!!!)

Ben zo blij :dance:

Nogmaals van harte Sacha! Heerlijk hoor!

Inmiddels hebben wij acht bezichtingen gehad, maar nog niet in onderhandeling met kopers.
Wel twee biedingen, maar fors onder de vraagprijs. Daar wilden we niet gelijk op ingaan,
we wachten nog even af. Het huis staat immers pas twee weken te koop.
We zitten niet op de schop, sowieso willen we de jongens
hun schooljaar laten afmaken.
Maar man man, iedere keer dat huis van boven tot onder poetsen, ik kan geen poetslap
meer zien!  :lol: :lol:
Nee, ik zal echt opgelucht zijn als we het kwijt zijn!

Dan kunnen we door, een stap vooruit. Nu staan we een beetje stil, en dat voelt zo vreemd aan!

groetjes, Marja

Kan me jullie frustratie heel goed voorstellen. Maar wel lekker dat je al zoveel bezichtigingen hebt gehad in zo'n korte tijd. Zou idnerdaad nog even lekker afwachten op een beter bod. Zal voor jullie duimen!

Het duimen heeft z'n vruchten afgeworpen, we zijn in onderhandeling op dit moment!
Maar, nog niets getekend of op papier, dus we houden nog een slag om de arm!

Ik blijf het soms nog lastig vinden, om het oude, vertrouwde te verlaten.
En dat, terwijl ik weet, dat als we in Australie zijn, we een heerlijke tijd gaan hebben.
Het voelt goed om daar te zijn, en als we in Nederland zijn, voelt dat ook goed.
We zijn nu een soort van 'zwevende' tussen deze twee landen in. Met ons hoofd zitten
we in Oz, en lijfelijk nog hier.

Wellicht als straks de tickets en de verhuizing zijn geregeld, dat het realistischer wordt.
Dan staat de datum, en kan het daadwerkelijke afbouwen in Nederland gaan beginnen!

Niet dat ik twijfel, zo bedoel ik het niet, maar vind het lastig om onder woorden te brengen
hoe het voelt.

fijn weekend allemaal!

[quote author=Marijs link=topic=9525.msg138246#msg138246 date=1241870149]
Het duimen heeft z'n vruchten afgeworpen, we zijn in onderhandeling op dit moment!
Maar, nog niets getekend of op papier, dus we houden nog een slag om de arm!

Ik blijf het soms nog lastig vinden, om het oude, vertrouwde te verlaten.
En dat, terwijl ik weet, dat als we in Australie zijn, we een heerlijke tijd gaan hebben.
Het voelt goed om daar te zijn, en als we in Nederland zijn, voelt dat ook goed.
We zijn nu een soort van 'zwevende' tussen deze twee landen in. Met ons hoofd zitten
we in Oz, en lijfelijk nog hier.

Wellicht als straks de tickets en de verhuizing zijn geregeld, dat het realistischer wordt.
Dan staat de datum, en kan het daadwerkelijke afbouwen in Nederland gaan beginnen!

Niet dat ik twijfel, zo bedoel ik het niet, maar vind het lastig om onder woorden te brengen
hoe het voelt.

fijn weekend allemaal!
[/quote]

Ik snap je helemaal!!

Het is helemaal te begrijpen!! Soms dringt de realiteit pas door als je in 't vliegtuig zit (of zelfs als je in OZ bezig bent met alles te regelen)! Succes!!

Wat je zegt is zoals de andere al zeggen heel begrijpelijk!  Ik denk inderdaad dat als alles meer definitief is dat het makkelijker wordt, je hebt dan een duidelijke doel en heel veel te regelen  :smile:

Ik duim  :up: dat de onderhandelingen goed uitpakken.

Vanmiddag om vijf uur gaan we het voorlopig koopcontract ondertekenen...kan
haast niet geloven dat het zo snel is gegaan. Ben er ontzettend blij mee!
Dan bespreken we de overdrachtsdatum, en kunnen we op zoek gaan naar tickets!

Ik hou jullie verder op de hoogte,

Marja

De overdracht zal eind september zijn, daarna huren we twee weken een appartement,
zodat we rustig (en niet tussen de verhuisdozen etc :wink:) afscheid kunnen nemen
van iedereen die ons lief is.

We vliegen in de tweede week van oktober, morgen boeken we de tickets.
Ik denk dat we voor Maylasia Airlines gaan, bij Singapore Airlines is de tussenstop
zo kort...en ik wil geen gestress met drie kleine kinderen.. :wink:

Vandaag de verhuizer bespreken, en dan kunnen we langzaam gaan beginnen
met alles uitzoeken en inpakken!

groet, Marja

Hallo Marja

Wij zijn 1 februari naar Melbourne gereisd met Singapore Airlines en hadden juist een hele lange tussenstop van 18 uur en ik moet zeggen het was heerlijk.

Na aankomst hebben wij heerlijk 8 uur geslapen in een van de hotels, daarna uitgebreid ontbeten, heerlijk gezwommen in het zwembad waar je gratis gebruik van mag maken als je in het hotel slaapt, en toen nog wat geshopped en rond gekeken op Shangi Airport...........prachtig en super groot vliegveld (ook zijn er vele tuinen, een bioscoopen een speelhal). Ook wij reisde met twee kinderen (wel al 10 en 11 jaar) en wij hebben ons uiterst vermaakt en geen moment verveeld. Maar het aller belangrijkst was dat wij redelijk uitgerust in Melbourne aan kwamen.

Mochten wij de reis ooit over doen dan doen wij het weer op deze manier.

ps. De hotel kamer koste geloof ik maar 25 euro en de bedden waren zeer comfortabel (niet een onbelangrijk detail na zo'n lange vlucht)

Mariette

[quote author=Marijs link=topic=9525.msg138757#msg138757 date=1242718876]
De overdracht zal eind september zijn, daarna huren we twee weken een appartement,
zodat we rustig (en niet tussen de verhuisdozen etc :wink:) afscheid kunnen nemen
van iedereen die ons lief is.
[/quote]

Heel slim! Zitten wij nu ook te doen. Alle spullen staan al op de boot en wij hebben nu in alles rust de tijd om van iedereen afscheid te nemen. We vliegen al over minder dan 2 weken, lekker vooruitzicht!

[quote author=marjet link=topic=9525.msg138783#msg138783 date=1242737541]
Hallo Marja

Wij zijn 1 februari naar Melbourne gereisd met Singapore Airlines en hadden juist een hele lange tussenstop van 18 uur en ik moet zeggen het was heerlijk.

Na aankomst hebben wij heerlijk 8 uur geslapen in een van de hotels, daarna uitgebreid ontbeten, heerlijk gezwommen in het zwembad waar je gratis gebruik van mag maken als je in het hotel slaapt, en toen nog wat geshopped en rond gekeken op Shangi Airport...........prachtig en super groot vliegveld (ook zijn er vele tuinen, een bioscoopen een speelhal). Ook wij reisde met twee kinderen (wel al 10 en 11 jaar) en wij hebben ons uiterst vermaakt en geen moment verveeld. Maar het aller belangrijkst was dat wij redelijk uitgerust in Melbourne aan kwamen.

Mochten wij de reis ooit over doen dan doen wij het weer op deze manier.

ps. De hotel kamer koste geloof ik maar 25 euro en de bedden waren zeer comfortabel (niet een onbelangrijk detail na zo'n lange vlucht)

Mariette
[/quote]

Hoi Mariette, wat is de naam van dat hotel? Klinkt goed n.l.  :up:

Back