Familie Schaap heeft een CO toegewezen gekregen!!

Marijs

XPdite Sponsor
Hallo allemaal!
.
Zo'n goede anderhalf jaar geleden hadden wij ons hier aangemeld op dit forum. Reeds langere tijd willen wij naar Australie, het bleef maar in ons hoofd rondspoken. Nu werden wij verrast met de komst van een dochtertje, wat de plannen even stil heeft gezet...!
Maar inmiddels hebben we de draad weer opgepakt, We hebben een assessment aangevraagd voor IJsbrands diploma, en hebben een brief gekregen dat hij 'suitable for migration' is... Deze assessment hebben we gedaan bij het ANMC, en we hebben onze visumaanvraag digitaal verstuurd. Allebei Ielts gedaan, IJsbrand op Academic niveau, en Marja de General. Inmiddels hebben we vorige week rontgenfoto's laten maken en bloed afgegeven. Volgende week moeten we terug naar Amsterdam voor een medische keuring, en sturen we het registratie formulier van IJsbrand om zich te laten registreren als verpleegkundige op naar het NMB.
We hopen binnen drie weken onze VOG's in het bezit te hebben, verder hebben we zo alles wel op een rijtje... Er liggen heel wat mapjes in de kast!!

We gaan met ons hele gezinnetje, IJsbrand, Marja, Jonathan, Harm en Fiene.
Nou, dit was in het toch wel vrij lang.. ons verhaal!!

Groetjes, IJsbrand, Marja en de drie kleine schaapjes!

Hallo 5 Schaapjes, welkom op het forum. Het schapenland kan nog wel wat extra schaapjes gebruiken :wink:.

Succes met alles.

Erna

Hallo Fam. Schaap,

Welkom hier en alvast veel succes en geduld gewenst, die CO's zijn grillige wezens!  :lol:
T.a.v. de 5 bonuspunten voor 'community language' die kun je heel makkelijk claimen. Enige voorwaarde is dat je een HBO of Universitaire opleiding in het Nederlands hebt gevolgd. C'est tout!

Wel een brief op laten stellen door je opleidingsinstituut waarin dit staat vermeld, als ook de begin-en eindtijd van je studie, je behaalde graad (Bachelor of hoger) en of je fulltime student was.

Althans ik heb het zo aangeleverd en ik kreeg de 5 punten die ook mij daarmee op 120 brachten!

Good luck!

Tampet

Hallo familie Scaap

Welkom op het forum.

Mocht het niet lukken met die 5 extra punten ,kan je altijd nog overwegen om je te laten sponsoren door een ziekenhuis.

Succes :up:

Op dit moment is mijn man alle papieren aan het inscannen... :lol:
Dat alleen al is een hele klus haha!

Afwachten maar weer he...!
Groetjes, Marja

:hi:

Succes met jullie plannen.

Ik weet niet wat IJsbrand's score was op de IELTS test maar evt zou je kunnen overwegen om deze opnieuw af te leggen zodat je bij een hogere score extra punten kan claimen.

Groetjes Mariette

Hoi Marjet,

IJsbrand had een overall bandscore van 7, Lezen 7,5  Schrijven 7  Luisteren 7  Spreken 7. In hoeverre
krijg je meer punten als je score hoger is?
Dat zou misschien dan nog een idee zijn, maar we wachten het misschien eerst even af. Lastig...!
Dinsdag gaan we voor de medische keuring, en dan nog even wachten tot de VOG's binnen zijn,
en dan kunnen we er zelf niets meer aan doen.. Dat zal ook wel enige opluchting geven denk ik!

Bedankt voor je reactie en advies,

groetjes van Marja

Hey Marja,

Ten eerste welkom op het forum!
De score van Ijsbrand is voldoende voor 25 punten. Sinds sept 2007 is het namelijk zo dat indien je op alleonderdelen van de IELTS een 7 of hoger hebt gehaald je 25 punten voor je engels mag rekenen. Die 5 punten voor het Nederlands heb ik ook geclaimed op dezelfde wijze als Tampet al beschreef.

Succes met alles, Chantal

Hoi!

Dank je Chantal voor je woorden en tip! Inderdaad, ik had gezien op onze visumaanvraag dat IJsbrand 25 punten voor zijn Engels heeft gekregen. We hebben inmiddels een mail gestuurd naar de instelling waar hij zijn diploma heeft gehaald, deze stellen een brief op in het Engels. Dinsdag naar het gemeentehuis om onze paspoorten op te halen, daar is ons dochtertje in bijgeschreven. De week erna naar Amsterdam met het hele spulletje voor de medische keuring.

liefs, Marja

Morgen gaan we voor de medische keuring, iemand enig idee hoe lang dat duurt?

groetjes, Marja

Het was met een uurtje klaar... ging allemaal vlotjes.. vooral de kinderen!!
Nu nog de envelop opsturen, ik was er toch van overtuigd dat zij dat zouden doen...
Heb op het andere forum hier een vraag overgesteld..

groetjes, Marja

Wat doen ze eigelijk op zo'n keuring?
Een scan en bloed prikken heb ik gehoord, maar waarvoor?
Moeten de kids hetzelfde doen?

:think: :think:

Een aantal weken terug waren we voor de rontgenfoto's en bloedprikken geweest. Daarop werd bekeken of er bijzonderheden waren, de foto werd van het bovenlichaam gemaakt. Bloed werd getest op HIV, en bij mijn man ook op Hep. B en C, omdat hij in de gezondsheidzorg wil gaan werken.
Vandaag was de medische keuring, heel eerlijk gezegd stelde dat niet veel voor.
Gewicht en lengte werden gemeten, even luisteren en kloppen op de borst en rug,
urine inleveren en bloeddruk meten.
De kinderen hoefden geen rontgenfoto te laten maken, en ook niet bloed te prikken.
Bij hen was het medisch onderzoek zo mogelijk nog sneller klaar, vooral bij onze jongste (8 maanden)

Het is allemaal noodzakelijk kwaad, maar de euros vliegen de deur uit.
Verder niks om je zorgen over te maken, eerst maat de TRA afwachten deze week...........

:think: :computer: :whistle: :bangcomputer: :blink: :blush: :call: :crazy: :cry2:

groetjes Marie

Back