Familie Schaap heeft een CO toegewezen gekregen!!

Ja, helaas wel.
TRA is afgekeurd, balen zeg.
Mijn man heeft alle diploma's die er zijn voor zijn vak, drukker, plus 6 jaar werkervaring.
Gewoon netjes behaald bij de enige echte opleiding. In Canberra zien ze even niet dat er op zijn vakgebied niet meer mogelijk is dan dit. Hij leid zelfs mensen op in het bedrijf.
Ook zijn ze het niet eens met de urenverantwoording.
Er word druk op en neer gemaild op het moment, misschien dat ze het dan nog recht willen trekken.

Soms zit het mee, soms zit het tegen.......

:-(

Och heden Marie, dat is even schrikken...dat hadden jullie vast niet verwacht...
Ik hoop maar dat ze de papieren van je man kunnen en willen herzien...
Wat zijn de eisen van een assessment dan eigenlijk streng he...
Is er een andere manier voor jullie om een visum aan te vragen,
misschien een andere subclass? Welk visum hebben jullie in gedachten?

Sterkte hoor.. ik vind het echt hartstikke rot voor jullie..!!

Hallo Marie en Dan,

Wat een vervelend nieuws zeg, woorden schieten te kort. Jan en ik wensen jullie veel sterkte en duimen voor jullie.

Groetjes Magda en Jan Compagne

(@Marijs, sorry dat ik inje toppic zit te kweppen)

Wat lief dat jullie zo meeleven!
We zijn nog steeds aan het balen natuurlijk.
We gingen voor een skilled independent, dat gaat niet meer lukken.
Op het moment zijn ze onze map aan het zoeken in Canberra om te kijken of ze iets over het hoofd hebben gezien.
Onze steun en toeverlaat van het emigratie buro heeft ze het vuur aan de schenen gelegd.
Alleen het wachten.........................daar zijn we niet zo goed in op het moment.

:sleep: :sleep: :sleep: :sleep:

ps Magda, hoe gaat het met inpakken?  :wink:

[quote author=Marijs link=topic=8391.msg111051#msg111051 date=1202929741]
Hallo allemaal!
.
Zo'n goede anderhalf jaar geleden hadden wij ons hier aangemeld op dit forum. Reeds langere tijd willen wij naar Australie, het bleef maar in ons hoofd rondspoken. Nu werden wij verrast met de komst van een dochtertje, wat de plannen even stil heeft gezet...!
Maar inmiddels hebben we de draad weer opgepakt, We hebben een assessment aangevraagd voor IJsbrands diploma, en hebben een brief gekregen dat hij 'suitable for migration' is... Deze assessment hebben we gedaan bij het ANMC, en we hebben onze visumaanvraag digitaal verstuurd. Allebei Ielts gedaan, IJsbrand op Academic niveau, en Marja de General. Inmiddels hebben we vorige week rontgenfoto's laten maken en bloed afgegeven. Volgende week moeten we terug naar Amsterdam voor een medische keuring, en sturen we het registratie formulier van IJsbrand om zich te laten registreren als verpleegkundige op naar het NMB.
We hopen binnen drie weken onze VOG's in het bezit te hebben, verder hebben we zo alles wel op een rijtje... Er liggen heel wat mapjes in de kast!!
Ik ben toch wel zo benieuwd wanneer we weer iets gaan horen, en hopen ontzettend dat het puntentotaal voldoende zal zijn. We bleven steken op 115, maar hopen dat we de 5 punten voor de Nederlandse Taal erbij mogen tellen....Weet iemand van jullie of het dan gelijk einde oefening is, als je geen 120 punten hebt?
En ik lees veel over een Case Officer, krijg je die automatisch, of moet je daar zelf nog iets voor doen?
We hebben nog meer vragen, maar die bewaren we maar tot een volgende keer...

We gaan met ons hele gezinnetje, IJsbrand, Marja, Jonathan, Harm en Fiene.
Nou, dit was in het toch wel vrij lang.. ons verhaal!!

Groetjes, IJsbrand, Marja en de drie kleine schaapjes!

[/quote]
Welkom en veel succes
Selma

Spannend Marie! Je moet de moed nog niet opgeven hoor,
maar ik begrijp dat dat heel moeilijk is op dit moment....
Succes hoor!!

groetjes van Marja

Hi Marie,

Alles zit in de container en is onderweg naar Perth. We zitten nu in een bijna leeg huis en wonen, koken en slapen op leenspullen.
Helaas is er ook iets vervelends aan de gang. Jan zijn moeder van 84 is opgenomen in het ziekenhuis, ze was uitgedoorgd en is benauwd. Morgen moeten de kinderen bij de arts op bezoek komen om de toestand te bespreken. Het is zo sneu voor haar want tot nu toe woonde ze nog op haarzelf en redde ze zich met wat hulp prima. We hopen er maar het beste van. Gelukkig hebben we nog 2,5 week.

Voor jullie nog steeds geen goed nieuws, is een sponsorship niet iets? In iedergeval sterkte met alles.

Groet Magda

Hallo fam schaap,,,,,
wij fam elemans  ed  en han en 3 kids  7 4 en 1 zijn alles aan het verzamelen om ook te kunnen gaan.
Wij hopen dat het jullie gaat lukken dan lukt het ons vast ook!

veel succes ed en han

Hallo familie Elemans,

wat leuk om te lezen dat jullie ook met je gezinnetje willen gaan verhuizen!
Wat zijn jullie plannen, voor welk visum willen jullie gaan? En waar willen jullie gaan wonen?

het is en blijft spannend he, allemaal. En soms slaat de twijfel ook wel toe..
dat vind ik soms wel moeilijk om mee om te gaan!
Maar het gevoel dat we graag willen gaan overheerst gelukkig!

groetjes, Marja

Goedemorgen allemaal!

Vanmorgen was het zover........! Een mailtje in onze mailbox, dat we een CO hebben!!
Hoera!!
Ze vroeg om een aantal dingen, waaronder bankafschriften, loonstroken, het contract
van mijn man. Ook moesten we nog toelichten waar mijn man de laatste jaren heeft gewerkt.
Dit hadden we al opgestuurd, maar gaan we nogmaals aanpassen en toesturen.
De medicals van ons dochtertje zijn schijnbaar zoek geraakt, daar had ik al eerder over gemaild
met het LCU en DIAC, maar geen respons op gekregen. Nu hebben we de formulieren opgevraagd
bij de paneldokter, en gaan we dat zsm doormailen!
Ik heb er buikpijn van...!!

We houden jullie op de hoogte...!

ps. Lost, kun jij dit topic verzetten naar de laatste stand van zaken?
Anders maak ik een nieuwe aan hoor, geeft niets.

groetjes!!
Marja

He Marijs,

Lekker gevoel  he, het visum komt ook voor jullie steeds dichterbij en voor je het weet zit je in het vliegtuig.
Gr. Ingrid

Back