Familie

verko

New Member
Hi, leuke forum.

ik heb een vraagje, ikzelf ben 24 en mijn vriend 23. wij wonen beiden in belgie maar denken al een hele tijd aan emigreren naar australie. ik ben zelf geboren in zuid afrika en heb daar tot mijn 7 jaar gewoond, mijn vader woont daar nog en mijn moeder woont hier in belgie.

ik heb in australie een 3tal nonkels en tantes wonen en een hele boel nichten en neven. nu had ik graag geweten of het mogelijk is om dankzij mijn familebanden australie binnen te geraken of komen er nog een heleboel andere vereisten bij :?:

wij zijn gay en reeds 4jaar samen :D en zullen waarschijnlijk in belgie trouwen voor we vertrekken (kwestie van zekerheden te hebben) ik heb van verschillende mensen gehoord dat gay zijn algemeen aanvaard is in australie, iemand hier ervaring mee?

welke zijn volgens jullie de leukste plaatsen om als twintigers te gaan wonen en werken. het moet niet onmiddelijk een drukke stad zijn maar ook niet de outbacks. niet ver van het strand, niet ver van een centrum, . . . niet gemakkelijk natuurlijk maar een mens kan maar vragen he :wink:

voila, ik kijk echt uit naar jullie replys en tips

verko

ps: wat is de beste manier om eraan te beginnen, waar moet ik zijn??
oh ja wij zijn beiden van belgische nationaliteit maar daar mijn vader iers is en ik in zuid afrika geboren ben kan ik ook de ierse of zuid afrikaanse nationaliteit aangaan, zijn er misschien voordelen om binnen te geraken voor een van deze nationaliteiten.
 
Hi Verko,

Op je vraag naar hoe mensen hier reageren op gay mensen, dat ik helemaal afhankelijk van waar je zit. Ik woon zelf in Rockhampton en ken een aantal gay poeple hier, het is redelijk geaccepteerd hier. Ik denk dat ik de outback het een stuk minder zal zijn (ze zijn daar meer ouderwets)

Als ik je verhaal zo lees zou Cairns, Queensland wel eens wat voor jullie kunnen zijn. Er is van alles te doen. Het is aan het water (Great Barrier Reef) en het is niet TE druk. Misschien leuk om eens naar te kijken: http://www.cairns.aust.com/about/cairns.htm

Over je vraag wat te doen voor een visa kan ik je niet helpen. Ik heb geen idee wat de regelingen zijn tussen Australie en Belgie. In ieder geval veel succes!

Silvia
 
Toevallig las ik een paar maanden geleden wat hierover in "The Mercury", een Tasmaanse krant. Het schijnt dat tot halverwege de jaren negentig, Tasmanië nogal "gay-schuw" was en dit kwam tot uiting in de wet- en regelgeving. Dat is uiteindelijk omgeslagen en in het artikel stond dat Tasmanië nu voorop liep en dat ook de houding t.o.v. gays drastisch is veranderd.

Nu beweer ik niet dat Tasmanië de juiste staat is om naar toe te gaan, want behalve in Hobart en Launceston, is er wat betreft uitgaan niet veel te beleven :p.
 
hey, bedankt voor jullie snelle replys :wink: maar het feit dat we gay zijn is niet zo belangrijk hoor, we passen ons aan elke omgeving aan :)

ik vraag me vooral af of het feit dat ik nogal wat familie in australie heb zitten, ons kan helpen om er binnen te geraken

thnx voor de info

verko
 
verko said:
Hi, leuke forum.
ik heb in australie een 3tal nonkels en tantes wonen en een hele boel nichten en neven. nu had ik graag geweten of het mogelijk is om dankzij mijn familebanden australie binnen te geraken of komen er nog een heleboel andere vereisten bij :?:


ps: wat is de beste manier om eraan te beginnen, waar moet ik zijn??
oh ja wij zijn beiden van belgische nationaliteit maar daar mijn vader iers is en ik in zuid afrika geboren ben kan ik ook de ierse of zuid afrikaanse nationaliteit aangaan, zijn er misschien voordelen om binnen te geraken voor een van deze nationaliteiten.

Begin bij: www.immi.gov.au
Deze website moet je straks achterstevoren kennen!!
Jullie zullen moeten gaan voor Skilled. Dus je zult een beroep moeten hebben die ze in Oz willen hebben en ook moet je hiervoor ook de benodigde aantal jaar werkervaring hebben(dit is allemaal op die site te vinden)
Als je geluk hebt kun je je door een oom of tante laten 'sponsored' (volgens mij betekent dit dat zij voor je garant staan, MET geld). Als je via deze route gaat heet het Skilled Sponsored.
Anders Skilled Independant.
Voor deze laatste, en ik denk ook voor die sponsored heb je Booklet 6 nodig. Deze kun je als pdf downloaden van die website. (onder forms en booklets)
Dit booklet is het aller belangrijkst. Dit moet je nu ook meteen gaan lezen, als eerste. (deze vind je wel als je op de Dimia website ben, dan kom je er vanzelf)
Verder vereisten hebben te maken met leeftijd(hoe jonger, hoe meer punten, dus je zit goed) en ook bijvoorbeeld Engels. Je moet een IELTS test doen.
Dit staat allemaal in dat Booklet 6.

Het zal niks uitmaken welke nationaliteit je hebt, iedereen wordt hetzelfde beoordeeld.

En dan, jullie kunnen allebei zelf een visum aanvragen OF, degene die het juiste beroep heeft/genoeg punten heeft vraagt het aan, en de ander gaat als 'inderpendant' of de facto partner mee (een van de twee dacht ik, zoiets). Maar dan moet je wel kunnen bewijzen dat je minstens een jaar samen woont, maar dat zit wel goed denk ik bij jullie.

Men zegt dat Sydney en Melbourne tegenwoordig ook, echt de 'gay' steden zijn. Maar ja, of je dat wil...
Ik denk dat je net zo goed naar Brisbane, Adelaide of Perth kan. En Cairns.
Outback, midden en noorden zou ik denk ik in dit geval niet de meest ideale plekken noemen... Sowieso is daar toch ook echt veel minder (keus) werk.

Nou, ik denk dat nu het belangrijkst is of jullie een beroep hebben die gewild is, en daar ook aan voldoen.

Hoop dat ik niet te verwarrend ben geweest, zoveel verstand heb ik er ook niet van!

Kijk ook voorlopig (tot dit forum drukker wordt) op het prikbord van emigratie.pagina.nl en www.britishexpats.com/forum (vooral de immigration forum, bijna onderaan. (die bovenste is meer voor culture/lifestyle) Niet alleen voor britten, vooral die immigration forum, zitten meer NL'ers enzo ook. En een paar echte migration agents die gratis advies geven)

SUCCES!!

En blijf je vragen stellen, maar eerst Booklet 6 3x doorlezen! :D
 
Back
Top