ff afreageren

Hezza

New Member
en nee niet om de teleurstellende voetbal......

maar om die stomme familie van mij.....

vandaag kreeg ik een roman, over een vrouw die ooit haar familie vaarwel heeft gezegd en dat heeft haar de rest van haar leven beinvloed....

DAN ZOU JE TOCH GELIJK JE FAMILIE DE RUG TOE KEREN......

ik wil geen domme emotionele beslissingen nemen.... maar t liefst zou ik ze op t moment nooit meer willen zien.  (het was ook nog eens een verjaardags kadootje en mn zus wist dat ik dat boek ooit alleens gelezen had nota bene van haar en t was t zelfde afgedankte boek.)

het ligt nu in de papiercontainer.......

sorry mensen ik moet  t gewoon even kwijt.....
(had elliot al overstuur gebeld maar die zat natuurlijk voetbal te kijken)
 
Hezza, even diep ademhalen... kan me voorstellen. Mijn familie drives me mad every now and then... maar geen dingen zeggen/doen waar je spijt van krijgt!!

Kath
 
Herkenbaar...wij zijn tijdens het laatste etentje met (schoon)familie ook al afgekraakt,ik krijg echt de neiging om nooit meer naar ze toe te gaan. :evil:

Clair.
 
Geloof me... je bent echt niet de enige die aan het doordraaien is vanwege de familie...

Af en toe kan ik ze wel schieten, maar aan de andere kant ben ik een half uur later dan ook wel weer een watje.... (sssttt... niet verder vertellen hoor :-D)

Aan de ene kant kan ik niet ver weg genoeg bij ze zijn zodat ze eindelijk eens een keer niet met mijn leven bemoeien, maar ja aan de andere kant.... familie he...

En iedereen die om me heen maar roepen dat ik een hele lieve familie heb die veel meer voor me doen dan andere families en dat ik er maar erg blij mee  mag zijn....  Is aan de ene kant ook wel zo en ik ben ook wel blij, maar laat ze mij eindelijk eens een keer met rust laten en zelf mijn dingen beslissen zeg... en eens een keer leuk roepen ipv commentaar en opmerkingen als "pas op voor dit" "denk om dat" enzovoorts....

Ach ja, zo heeft iedereen wel wat!  Bekijk het positief. Je zus gaf je tenminste nog een cadeautje :lol:
 
Hoi Hezza,

Ik begrijp je frustratie helemaal. Mijn vader en jongste broer hebben 2 jaar lang geprobeerd onze emigratie te saboteren en Oz af te kraken maar ik ben ik en doe gewoon wat ik wil. Je mag overigens best tegen je zus zeggen wat je denkt want dat zuivert de lucht. Heb ik met mijn familie ook gedaan. Voor hun misschien niet leuk maar jij bent het in ieder geval kwijt.

Er is een topic 'problemen met de familie'. Kijk daar maar eens in wat voor problemen men tegenkomt. Meestal komen de problemen m.i. voort uit jaloezie en angst voor het onbekende. Gaat wel weer over en anders maar niet. Gewoon doen wat je zelf wilt en volg je hart.

Succes,

Erna
 
Meestal komen de problemen m.i. voort uit jaloezie en angst voor het onbekende

Bij ons was het meer dat ze me liever niet zagen gaan maar dat op een beetje eigenaardige manier lieten merken...

En ook dat ze niet snappen dat je alle zekerheid (baan, huis, auto etc.) opgeeft voor een avontuur in het buitenland en stel dat het niet lukt en je moet noodgedwongen terug? Dan moet je maar afwachten of je alles wat je had in NL weer terugkrijgt (boeien...).

Eens met Erna: gooi het eruit. Hebben wij ook gedaan en nee: vonden ze niet leuk maar wisten ze iig wel waar wij (en zij) stonden en dat is op de lange termijn wel belangrijk.

Oh: ik herinner het me nog heel goed... omdat we onze families al niet zo vaak zagen en we het ze allebei tegelijk wilden vertellen hoe wij erin stonden en wat we vonden van hun steken onder water was de enige mogelijkheid Jeanet's verjaardag... was niet een hele gezellige laatste verjaardag in NL....
 
het is idd goed om te horen dat ik niet de enige ben! (dat had ik eigenlijk ook niet verwacht)

ik herkende erg t stukje dat mijn familie zo lief en aardig van de buitenkant lijkt naar andere mensen toe....... maar naar mij.... en wat mij dan nog t meeste frustreerd is dat ze het doen (eerst mn moeder nu mn zus) terwijl Elliot voor een paar weken weer terug naar Australie is. zo laf..... waarschijnlijk is het onmacht maar toch heb t lef om ons beide aan te spreken.
 
Je merkt zo vaak om je heen dat het leven in een klap voorbij kan zijn. Doe wat je hart je ingeeft. Het is jouw leven en je familie heeft je alleen maar in bruikleen. Ik kan (gelukkig voor mij) niet echt meepraten over familie die moeilijk doet (misschien komt dat wel naarmate we vorderen met het proces).

Mijn vriend heeft alleen wel een nicht die denkt dat ze het allemaal weet. Ze heeft zelf 2 jaar in het buitenland gewoond en denkt daarom de wijsheid in pacht te hebben. We hebben haar namelijk niet overtuigd dat we naar Australie willen, dus dan gaan we ook niet.
Wat een ander heeft moeten zij beter hebben. Een andere oom snapt er ook geen snars van. Die denkt dat Australie het Nederland aan de andere kant van de wereld is. Als wij hem vertellen dat het daar veel relaxder is gelooft hij het niet. Meer ruimte? Das niet waar... "Alleen in die woestijn daar" dat soort antwoorden kwamen eruit. Dan ben ik snel uitgepraat, want als iemand zo koppig en raar doet moet je er geen moeite in steken. Om dit soort dingen kan ik wel lachen, want we zien hen toch nooit. 2 keer per jaar misschien met een verjaardag...

Veel succes in ieder geval...
 
Hezza, kop op hoor  :)

Voor nu maar ene oor in en 't andere weer uit met alle adviezen en goede raad (al dan niet met een goede bedoeling). Wanneer je daar uiteindelijk zit en de achterblijvers zien dat je het goed doet en naar je zin hebt dan draaien ze vanzelf wel weer bij hoor!
Een en ander komt hoogstwaarschijnlijk enkel en alleen door het onbekende, maar jij weet heel goed waar je mee bezig bent - dus no worries!

Het is heel lastig, maar voor nu moet je er maar boven gaan staan. In ieder geval succes  :up:

Hgr, Jeanine
 
Voor anderen lijken ze ook lief, want de dingen die ze doen zijn, nuchter beschouwd, ook wel lief. Als ik even alle gevoelens uitschakel en als een vreemde naar mijn familie kijk, dan hebben ze heel veel goede dingen voor me gedaan enzo. Alleen als ik die gevoelens inschakel dan is het om kierewiet van te worden, want ik wil dingen ook wel eens zelf doen...

Je moet maar zo denken: ze willen je hier hebben uit angst en liefde. Angst om je te verliezen en liefde omdat ze van je houden en niet willen missen. 

Das toch wel positief... het nadeel ervan is dat het je ongelooflijk beperkt.......


EN WIJ WILLEN VRIJ ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toch?
 
oja!! vrij zijn is alles wat ik wil!!!!!

en begin idd alleen maar sterker en sterker t idee te krijgen dat ik hier in NL niet hoor.
ik wil de ruimte.... ik wil leven!!!!!

en vooral genieten.....
als ik Elliot aan te telefoon heb en ik hoor de vogels en de rust...... heerlijk dan wil ik t liefst een ticket boeken en weer even gaan....
nog 4 weken en dan is hij ook weer in NL..... nog 4 weken doorzetten en dan heb ik tenminste weer steun... (telefoon steun is anders  :))
 
mwah... vergis je niet.. Daar zal je ook elke dag vroeg moeten opstaan, werken en elke dag hetzelfde klusje moeten doen, net zoals hier...  Dat is dus niet rondtrekken continu....

Ook daar is een dagelijks bestaan wat saai kan worden :-o
 
ja dat weet ik maar dan ben ik samen met degene waarvan ik hou en de rest van mn leven mee wil delen!!!

en we willen oude huizen kopen, opknappen, verhuren of weer verkopen!dus ik denk niet dat t erg saai gaat worden.....
enwe hebben al een hotel dus wie weet volgt er nog 1

ik heb goede hoop en goede moed!!! :) :) :)
 
tjonge, het lijkt wel of ik mn eigen verhaal zit te lezen.
- je bent daar niet verzekerd voor ziekte kosten
- iedereen daar overlijdt aan een beet van een slang of spin oid
- als je het niet redt heb je hier ook niets meer
zo kan ik wel ff doorgaan met negatieve dingen die gezegd worden.
nou zie ik mijn familie (incl. ouders) ruim genomen 3x per jaar dus wat zeuren ze nou.
gewoon doen wat je wilt
het is al meer gezegd: beter gefaald dan nooit geprobeerd
 
Ik denk dat t niet zoveel uitmaakt, zolang je je er maar goed bij voelt.

Momenteel is dat voor mij erg lastig, want ik heb me al tijden niet goed gevoeld en ben zeg maar aan het varen zonder roer... in zekere zin...

Doe jezelf iig een lol. Ga je zelf niet overtuigen van het een en ander. Als je al zoveel moeite moet doen, dan zit t niet goed denk ik.

En wie zijn anderen om te zeggen dat iets goed of slecht is wat je doet....


Van mij mag je, je hebt mijn zegen om te gaan. Maar als je niet gaat en iets anders doet. Dan heb je mijn zegen ook. En ik denk dat dat ook wel voor anderen geld.  Ook voor je familie, al is dat even wennen voor je...

Ik zit mezelf nu ff terug te lezen en vraag me nu eigenlijk af waar ik zelf mee bezig ben... die zooi die ik heb... tsss......Wat een hoop wijs gelul van dit 24-jarige snotneusje :-D
 
ik ben maar 2 jaar ouder hoor!  :lol: dus ik volg je raad op snotneusje.....

nee ff serieus, ik ben vastberaden te gaan want ik heb nog een leven voor om te vullen met zoveel mooie dingen en als ik dan toch moet kiezen (we zijn al 2,5 jaar aan t heen en weer hoppen) dan kies ik toch met heel mn hart voor Australië, ik ben verliefd geworden op een Australiër in schotland, was 8 maanden geleden voor t eerst in Australië en na een week voelde ik me er al zo ongelovelijk thuis..... heb er 7 maanden 7 dagen per week gewerkt soms wel 15 uur per dag en nog steeds hou ik met hart en ziel van down under......
 
pak mijn raad en andere factoren, denk er logisch over na... kijk dan wat je gevoel zegt en neem een beslising waar jij achter staat. Dan komt het bijna altijd goed.

Ga niet met heel je hart er in.... kinkt mooi en romantich enzo, maar gebruik ook wat verstand om het hart te beschermen, om jezelf te beschermen... anders raakt t misschien onverwachts gebroken...als je begrijpt wat ik bedoel.

maar als jij zeker van je zaak bent, en als ik het zo lees weet jij wel wat en hoe te doen... , wie ben ik, wie zijn anderen dan om te zeggen dat je t niet moet doen....


SUCCES :up: :up: en ik wnes je het allerbeste toe!

hmmm... maar twee jaar ouder dan mij he... ben jij eigenlijk ook een snotneusje :-D :-D :-D :-D :-D :-D
 
[quote author=Henk J link=topic=4967.msg63363#msg63363 date=1150751493]
hmmm... maar twee jaar ouder dan mij he... ben jij eigenlijk ook een snotneusje :-D :-D :-D :-D :-D :-D
[/quote]


MEVROUW SNOTNEUS voor jou  :wink:
 
ja je hebt gelijk... ik zie idd al wat rimpels en zelfs al een enkele grijze haar.

Dus idd mevrouw snotneus :-D :evil:
 
Back
Top