ff voorstellen + een vraag

Harvey

New Member
Hoi,

Leuk zo'n forum. Ik ben Harry, 44 jaar en een paar maal in Australië geweest. Ik heb een test laten doen of ik in aanmerking kan komen voor een Skilled visum, maar ik blijk een beroep te hebben die men niet nodig heeft. Toch wil ik naar Australië. Ik heb nu in korte tijd meegemaakt dat er een paar collega's kanker hebben gekregen. Ook een dochter van een collega, en een buurman. Met andere woorden, ze vallen met bosjes om me heen. Misschien wordt ik wel 100 jaar, maar misschien haal ik de 50 niet (Ik rook ook). Als dat laatste het geval is dan wil ik graag genieten van m'n leven, zolang het nog kan. Nu heb ik een eigen woning waarin nogal wat overwaarde zit. Ik denk een ton. Ik denk er de laatste tijd steeds meer aan om mijn woning te verkopen, en te vertrekken naar Australië en er daarvan te leven. Binnenkomen op een toeristenvisum en dan blijven totdat het geld op is. Ik leef heel sober, dus met een ton kan ik heel wat maanden leven. Als ik 1000 euro per maand opmaak dan kan ik wel 8 jaar hiervan leven. Die 8 jaar vakantievieren heb ik dan maar weer te pakken, niemand kan me dat meer afnemen, hoe het dan ook verder met mijn leven gaat daarna.
Nu ben ik bezig de voordelen tegen de nadelen af te strepen. Graag hoor ik van jullie redenen waarom ik dit niet zou doen. Bijvoorbeeld dat ik tijdens een routinecontrole op rijbewijzen ergens aan de weg kan worden aangehouden door de politie, die dan ontdekken dat mijn visum niet meer geldig is. etc

Hartstikke bedankt alvast voor het meedenken!

Hoi Harry,

Welkom.

Denk dat er weinig kans is dat je zal worden aangehouden als je je een beetje gedeisd houd...maar het is niet de manier natuurlijk en zal je dan echt lekker kunnen genieten als je steeds over je schouder moet kijken?

Ik zou contact opnemen met een visumbureau om te kijken of er nog andere mogelijkheden zijn...

By the way...als je een ton overwaarde wil uitgeven..blijft er ongeveer 40.000 over ...de rest gaat naar de belasting
evil.gif

Succes
afro.gif

groeten Steven

pff, ik zou toch kijken naar andere opties.
Neem eens contact op met Move2australia.
Misschien weten zij een weg......
Over je schouder moeten kijken en bang zijn voor elke brief in de brievenbus is geen leven....
Dat is 1 van de redenen dat wij emigreren, je wilt op den duur weer rust.....
(Al is onze situatie minder heftig als illegaal in een land verblijven....)
Geloof me maar.

Ik begrijp heel goed je drang om naar Australië te gaan, alles achter je te laten en vakantie te vieren. Ook wij maken mee (we zijn ook begin 40) dat mensen om je heen opeeens ernstige ziektes hebben, voor ons telt volop genieten ook als belangrijke reden om de stap te wagen, heel herkenbaar dus.

Anderzijds ben ik het eens met de anderen die de bezwaren aangeven: altijd achterom kijken, afwachten wanneer je 'gepakt' wordt. Kijk je wel eens naar Border Security (zondagavond)? Daar zie je wat die onzekerheid met mensen kan doen: een taxichauffeur die bij een controle ontmaskerd is en vervolgens eigenlijk alleen maar dolgelukkig is dat de onzekerheid eindelijk achter de rug is. Onderschat het alsjeblieft niet, illegaal zijn is echt geen pretje.

Ik ben het ook met familie S eens: probeer eens bij M2A om te kijken wat andere mogelijkheden zouden kunnen zijn. Misschien duurt het dan iets langer maar als je op de een of andere manier toch permanent kunt gaan, legaal, kun je zoveel meer genieten!

Veel succes en groet,
Annemarie

Hoi Harry,

Welkom op het forum.

@Steven:
Over de overwaarde bij de verkoop van je huis hoef je geen belasting te betalen!!!

Welkom op het forum, en succes met het verwerken van al het slechte nieuws wat je de laatste tijd om je heen hoort.
1000 euro per maand leven.. is dat echt zo veel? Huurhuisjes kunnen hier nog aardig aantikken!

Verder is dit een forum waar veel mensen al jaren alles erin steken om een visum te krijgen. Navraag doen naar illegaal in Australië verblijven wordt door mij iig niet echt op prijs gesteld.

@Steven:

Ik begrijp niet wat je bedoelt, je hypotheekaftrek heeft hier niets mee te maken. Misschien kun je iets duidelijker zijn.

hey Harvey,

Ik begrijp je drang om naar Australië te gaan, maar ik zou toch effe alle andere opties bekijken...

illegaal lijkt me niet echt DE oplossing...

maar je moet het natuurlijk zelf weten :|

Ik denk dat hij geen kans heeft, gezien zijn leeftijd, gezondheid en dat hij niet de juiste papieren plus werkervaring heeft.

Als je zo graag weg wilt met een zakcentje kun je beter naar Thailand gaan. Dan kan je wel leven met 40.000 euro voor 30 jaar....

Geloof me, 40.000 euro in een westers land is zo op! stel echt niks voor dat geld.

Hoi Harvey,

Zoveel mensen, zoveel meningen, dat blijkt wel weer.
Het idee is leuk, vanuit een ideaal gaan globetrotten.
Maar hoe krijg je dan een dak boven je hoofd. Ook dan moet je je papieren laten zien, en ook bij het openen van een bankrekening...
Het klimaat in Oz is best lekker, maar niet zo lekker dat je 365 dagen per jaar onder de sterren zou kunnen slapen.
Om nog maar niet te spreken dan van de creepy creatures...... :evil:

en dan wordt hierboven er vanuitgegaan dat je niets overkomt. Stel dat je een ongeval krijgt of erger nog ziek wordt? je ligt er volgen mij een stuk armer en zonder pardon uit! wat als je de vrouw van je dromen tegenkomt? sorry maar ik ben hier illegaal? :think:

ik begrijp heel goed waar je vandaan komt, je ziet mensen in je directe omgeving overlijden. Dat geeft je zeker een reden tot nadenken en je wilt hoe dan ook je droom laten uitkomen voordat het te laat is. Jammer genoeg zal je het op de legale manier dienen te proberen, want illegaal leven is echt geen prettig manier om je leven te leiden. Is dat dan kwaliteit van leven?

Dat kan inderdaad via internet makkelijk, kijk maar eens op Badoo.
wink.gif

@ Steven80

Bedankt voor je reactie. Maar
Ik heb immers al contact gehad met een visumbureau om te kijken of er nog andere mogelijkheden zijn. En die zijn er niet.

By the way...als je een ton overwaarde wil uitgeven..blijft er echt een ton over en geen 40.000. Het is wel zo dat je dit bedrag moet gebruiken bij de aankoop van een andere woning. Doe je dat niet dan is de rente over dit bedrag niet meer aftrekbaar. Maar na 2 jaar geldt dit ook niet meer. Maar waar hebben we het over. Ik ben dan in Australië en heb niets meer te maken met de Nederlandse belastingdienst.

@ FamilieS
Over je schouder moeten kijken en bang zijn voor elke brief in de brievenbus is geen leven, zeggen jullie. Ik was van plan in een camper rond te gaan rijden. Dus die brief in de brievenbus daar ben ik niet bang voor. En over mijn schouders kijken, daar hou ik me helemaal niet mee bezig.

@ tekkel
??

@ChrisAnne
Ik hoor niet tot die mensen die constant denken aan het ilegaal zijn. Daar hou ik me niet mee bezig. Immers wat is het ergste wat er kan gebeuren? Ze sturen je terug naar Nederland. Dat is vervelend, maar niet het einde van de wereld. (wel de andere kant van de wereld
wink.gif
) Opsluiten in een cel voor jaren, dat is pas erg. Of doodgaan In Nederland, met een ton overwaarde op je woning, ongebruikt en je droom niet te hebben waargemaakt.

@ Lost
Bedankt.

@ Guppy
Klopt

@Gwen
Navraag doen naar illegaal in Australië verblijven wordt door jou niet echt op prijs gesteld. Tja, dan reageer je toch niet. Ik vraag alleen of men met me mee wil denken. Dat is alles. Ik hoef geen steun en ik vraag niet om illegale truckjes.

Ik had van mensen die Nederland willen verlaten voor een ander land overigens wel een wat avontuurlijker instelling verwacht dan de reacties die ik tot nu toe heb gekregen.

@nesje
Er zijn geen andere optie's helaas.

@Wimmel
Klopt. Maar ik wil niet naar Thailand. Ik wil naar Australië.

@Mary en Dan
Het klimaat in Oz is best lekker, maar niet zo lekker dat je 365 dagen per jaar onder de sterren zou kunnen slapen zeggen jullie. Dat hoeft ook niet. Een camper/busje voldoet prima.
Om nog maar niet te spreken dan van de creepy creatures. Ik ben niet bang voor insecten of reptielen. Zij zouden eerder bang voor mij moeten zijn, want ik lust ze wel. Gebakken boven een campvuurtje....

@Kathren
en dan wordt hierboven er vanuitgegaan dat je niets overkomt. Stel dat je een ongeval krijgt of erger nog ziek wordt? Ik zorg natuurlijk dat ik goed verzekerd ben.
Wat als je de vrouw van je dromen tegenkomt? In dat geval maak ik weer kans op een verblijfstatus, lijkt mij. Als het de vrouw van je leven is dan geeft zij er niet om dat ik illegaal ben.

@ steven80
Ik weet niet wat je met een abby bedoeld, maar ik ben niet op zoek naar een vrouw. Ik red het prima in mijn eentje.

@familieS
Zie bovenstaande.

Waarom hebben zoveel leden in allemaal kleine lettertjes de datum staan dat er wat is gebeurd in hun procedure?

Harvey,

Nu ben ik bezig de voordelen tegen de nadelen af te strepen. Graag hoor ik van jullie redenen waarom ik dit niet zou doen.

Volgens mij vraag je in je eerste post om mee te denken naar mogelijkheden hoe er illegaal te verblijven. Je vraagt dus om reactie en die heb je volgens mij gekregen van verschillende mensen. Alleen misschien niet helemaal wat je verwacht had te lezen. :mellow:

Als ik je laatste post lees, heb je eigenlijk al besloten om er uiteindelijk als illegale te verblijven als je bezoekersvisum afloopt. Waarom dan toch de vraag aan ons om mee te denken? Ikzelf ga niet iemand adviezen :naughty: geven hoe je illegaal in Australie kan verblijven. Zeker niet wanneer er veel mensen, jaren wachten en door een emotionele zware periode van onzekerheid en spanning gaan om het visum te bemachtigen.

Je denkt er volgens mij erg makkelijk over. Mijn opmerking over dat je dan niets moet gaan mankeren, lijkt mij niet zo makkelijk van de tafel te vegen zoals jij nu doet. Je kunt je dan nl. niet verzekeren omdat je illegaal bent. Volgens mij een duidelijke nadeel. (En volgens mij vroeg je hier ook om?) Helaas voor jou heb ik geen voordeel kunnen vinden waarom je wel illegaal zou moeten verblijven.

Good luck with your choice!

Hallo Harvey,

Goed plan, goed doordacht ook, dat ik daar zelf niet opgekomen ben! Ideaal, lekker niks doen, beetje shag roken, beesies kijken, beetje zwemmen, beetje praten met de locals, beetje rondrijden, beetje je eigen de tering vervelen na een paar weken dus.

Reality check mate! (om het maar een beetje Australisch te houden)

De meeste mensen willen naar Australie omdat ze daar tenminste nog een beetje leven volgens de regels en dicipline en respect hebben voor elkaar en de omgeving. En omdat ze daar in ieder geval niet zo soft zijn met immigranten en illegalen en mensen die niks uitvreten. Hersenlozen hebben ze er al genoeg en dus zitten ze niet op "avonturiers" c.q. Crocedile Dundies zoals jij te wachten.
Kijk, als jij lekker je centen er door heen wil jagen moet je dat vooral doen, het is tenslotte een vrije wereld. Maar je moet niet verbaasd zijn dat mensen hier je niet steunen in je puberale plan. Want als het puntje bij het paaltje komt en je in de problemen komt kan de Australische overheid weer opdraaien voor de kosten en schreeuw jij moord en brand als ze dat niet zouden doen. Een ton lijkt een hoop geld maar Australie is niet goedkoop dus dat ga je echt geen 8 jaar redden. Ga eerst eens lekker 3 maanden en trek dan gewoon je plan. Waarschijnlijk denk je er dan anders over. En anders zoek je een baan in Australie, je werkgever kan dan een visum voor je sponseren.

Stomme praat uitslaan moet je gewoon lekker in de kroeg doen.

Back