ff voorstellen: knegt naar skippy

Hallo allemaal,

Ik zal ons ff voorstellen:
Wij zijn Remko en Rinske Knegt uit Delft en we gaan als alles goed gaat met onze zoontjes Noah (5) en Abel (2) emigreren naar Adelaide in Aussie.
Remko heeft hier op 24 oktober 2005 een baan bij IKEA aangeboden gekregen en na enige mailtjes heen en weer was het qua werk rond. Inmiddels is de visum aanvraag procedure gestart en nu maar hopen dat alles op tijd  rond komt ;Remko gaat nl als het goed is op 12 december 2005 starten daar. Ik vlieg hem samen met de jongens begin februari 2006 achterna. We hebben gisteren (16 nov) onze X-ray/thorax laten maken en 23 nov worden we medisch onderzocht.
Gelukkig heb ik al veel info hier van dit geweldige forum af kunnen plukken maar ik heb nog wel een vraag: hoe gaat het met het aamelden op de basisscholen in Adelaide? weet iemand waar ik deze info vandaan kan halen of heeft iemand een site van een goede (local) school daar. Tips over kindvriendelijke woonwijken of dorpen bij Adelaide zijn ook altijd welkom.
Alvast bedankt voor de tips en alle nuttige info....

Hoi allemaal, welkom op ons verslavende forum! Via de Search button kom je een heel eind en vind je vele antwoorden hoor!  :up:

Sara

Ook van ons een Hartelijk Welkom op dit heeeele gezellige forum.

Voor wat betreft je vraag, er zijn anderen die dezelfde weg hebben bewandeld hier.
Naast wat Sara al zei, je komt een heel eind gewoon bij vragen.

Ik zal ook even op zoek gaan voor je.

Rene

Welkom op het forum. :cheer:

Leuk om te zien dat er nog mensen zijn die naar Adelaide gaan :up: :up: Het is de laatste tjd erg stil op het forum wat betreft mensen die naar SA gaan.
gr Barry & Vanessa

Allereerst natuurlijk van harte welkom op dit forum.

Heb ik meteen een vraagje voor jullie:
Zo te zien zitten jullie ongeveer in dezelfde situatie als wij, ik heb ook een baan aangeboden gekregen in Oz en we hebben 2 kinderen van 1,5 en 6. Gaan jullie op een subclass 457 visum ?
En hebben jullie kinderen ook de medicals moeten doen of alleen onderzoek zonder bloedprikken en x-ray ?

Groetjes
Joop & Sandy

[quote author=Joop Smits link=topic=3215.msg36869#msg36869 date=1132228239]
Allereerst natuurlijk van harte welkom op dit forum.

Heb ik meteen een vraagje voor jullie:
Zo te zien zitten jullie ongeveer in dezelfde situatie als wij, ik heb ook een baan aangeboden gekregen in Oz en we hebben 2 kinderen van 1,5 en 6. Gaan jullie op een subclass 457 visum ?
En hebben jullie kinderen ook de medicals moeten doen of alleen onderzoek zonder bloedprikken en x-ray ?

Groetjes
Joop & Sandy
[/quote]
Hy Joop en Sandy,

Gaaf dat jullie ook gaan met een job offer naar Oz gaan....welke stad/regio gaan jullie??
Qua visum ben ik echt een leek.Als we het goed begrepen hebben gaat het om een visum voor de rest van ons leven?! IKEA regelt alles voor ons (heb wel een formulier 956, maar dit gaat vlg mij over afspraak met migration agent) Zoals je hebt kunnen lezen is het bij ons pas net 2/3 weken bekend dat we down under gaan. :cool:

Wat betreft je vraag over x-ray: kids in onze leeftijdsklasse hoeven geen x-ray en vlg mij ook geen bloedprikken. Wel de medical test. (wij op 23 nov...spannend!! ) en nu maar hopen of alles nog op tijd klaar is.
Gaan jullie ook al op korte termijn?
C U
Remko en Rinske

hi Barry en Vanessa,

Leuk om nu al mensen te "kennen" in Adelaide.
Hebben jullie al een huis op het oog? zo ja waar. Wij zijn druk bezig met huizen zoeken op internet.
Wat gaan jullie doen , huren of kopen? Wij denk ik huren :thinking:
We zijn er nog nooit geweest dus totaly unknown (remko is alleen 8 jaar geleden in Perth geweest en sindsdien is australia een grote wens)
IS bij jullie verder alles al rond?

Welkom op het forum  :hi:

Leuk te horen dat er meer delftenaren down under gaan

We zijn ook van plan met drie kids de stap te wagen maar zitten nog midden in het visa traject  :| 

Geweldig voor jullie dat het zo snel kan gaan, zal wel flink wat regelen zijn in korte tijd.

Wat betreft je vraag: Ken je de site www.southaustralia.biz al ? Staat veel info over de suburbs

Veel succes,

Ron&Sheila 

Als IKEA nog IT-ers zoekt, hebben wij nog wel een leuke in de aanbieding  :wink:

Zonder gekheid, geweldig! Elders op het forum staan hele discussies over scholen (private/public) en regio's en weet ik het allemaal niet. Succes met zoeken en vinden!

Kathleen

Join the club!!!!!!!!and LOVE ikea!!! Ben er in Perth al geweest haha!

Veel succes met alles!
Marina

[quote author=ronensh link=topic=3215.msg36904#msg36904 date=1132239578]
Welkom op het forum  :hi:

Leuk te horen dat er meer delftenaren down under gaan

We zijn ook van plan met drie kids de stap te wagen maar zitten nog midden in het visa traject  :| 

Geweldig voor jullie dat het zo snel kan gaan, zal wel flink wat regelen zijn in korte tijd.

Wat betreft je vraag: Ken je de site www.southaustralia.biz al ? Staat veel info over de suburbs

Veel succes,

Ron&Sheila 
[/quote]

Delft loopt leeg!!!!  Wij zijn hier nu alweer 2 maanden en ik ken nog wel wat mensen uit Delft die deze kant op komen, waar in Delft wonen jullie?

Groetjes Eric

Eva & Eric,

We wonen in de hoornse hof.

Waar in aussie zijn jullie neergestreken ?

We willen zelf naar Sydney, Brisbane of Adelaide... oftewel we weten het nog niet !

Groet,

Ron&Sheila

[quote author=ronensh link=topic=3215.msg37535#msg37535 date=1132685057]
Eva & Eric,

We wonen in de hoornse hof.

Waar in aussie zijn jullie neergestreken ?

We willen zelf naar Sydney, Brisbane of Adelaide... oftewel we weten het nog niet !

Groet,

Ron&Sheila

[/quote]

Wij woonde voorheen in Tanthof-oost en sinds 2 maanden in Sutherland Sydney!!

Wanneer denken jullie deze kant op te komen?

E & E

Back