Fiets (niet) mee bij Malaysia Airlines???

*Anneke*

New Member
Uit eerder posts heb ik begrepen dat je bij Malaysia je fiets gratis mee mag nemen in het vliegtuig, zolang hij maar niet meer dan 15 kg weegt. Wat hij meer weegt gaat af van je andere bagage. MAAR....ik kan dit op de site van Malaysia NIET meer terug vinden en aan de telefoon zeggen ze dat deze regel niet geldt; het gaat gelijk af van je andere bagage, niks geen 15 kilo extra.
Is er iemand die op de site van Malaysia kan vinden dat het WEL mag??? Zo niet, dan gaat de fiets maandag mee de container in...

Dankjewel alvast,
groetjes Anneke

@Erna; in het PM'tje heb je het al kunnen lezen, maar deze fiets-info is van de Malaysia site verdwenen zo lijkt wel!

Ik heb net ff gezocht, kan het ook niet meer vinden. Die hele site is verdwenen lijkt het wel, zal later nog ff verder zoeken. Vind het heel vreemd want wij hebben ze in januari nog meegenomen. Zou nog een keerje Malaysia Airlnes bellen of mailen, mailen is misschien beter want als het mag heb je het zwart op wit.
Heb je een PMtje terug gestuurd.

Groetjes Erna

- omdat het niks extra kost(te)
- zodat je gelijk vanaf het begin lekker op je fiets door de suburbs op huizenjacht kan gaan.
- om lekker door Kings Park te fietsen, wanneer je nog geen baan hebt :)

Wij waren erg blij dat we onze fietsen hadden, vooral met de huizenjacht!
Behalve als je meteen een auto koopt, anders is het erg makkelijk had mijn fiets niet kunnen missen.
Hoop dat het lukt voor je Anneke

Groetjes Erna

Hoi Anneke, ik hoop dat het gaat lukken met je fiets want het is zeer handig.
Mocht het heel duur worden, kun je er ook over nadenken om hier een fiets te kopen. Stukken goedkoper dan in NL. Je hebt dan wel geen merknaam fiets, maar wel een goede qua prijs. ( maar mijn voorkeur zou wel uitgaan naar een hollandse fiets ) Hier heb je meer de mountain bike modellen.

Groetjes Jojo.  :up:

Misschien nog andere maatschappijen die het wel doen? Wij willen tzt onze racefiets en mountainbike meenemen.

Weet dat SA en qantas  ook niet de fietsen gratis meenemen. Misschien de emirates daar heb ik nooit bij geinformeerd.
Zou toch Malaysia airlines even mailen om het te checken, kan mij haast niet voorstellen dat ze het niet meer doen, bij ons heeft het nl nooit problemen opgeleverd en meerdere keren met fietsen met ze gevlogen.

Groetjes Erna

Afhankelijk van wat voor fietsen je hebt, zou ik zeker overwegen om ze in Nl te verkopen (weggeven? familie? hoe oud zijn die fietsen) en hier te kijken naar nieuwe. Ze zijn zeker niet duur hier, en ook merk fietsen zijn hier volop te krijgen. Wel wat meer nadruk op mountain bike achtige fietsen, maar dat wil je hier (Perth) ook wel graag (volgens ons dan :). Ook wij hebben hier fietsen gekocht, en de onze met alle accessoires (want spatborden en bagagedragers zijn hier niet standaard, en ze worden hier trouwens regelmatig bewonderd ;-) erbij kwamen op zo'n 1100 per stuk (zeg maar 700 euri).

Dit zijn ze (zogenoemde 'comfort mountain bikes, vering in stuur en onder zadel):
136444338_10eb06a73c.jpg

en in actie :)-)
162911359_f0db0f46aa.jpg

Wat denkt iedereen toch fijn mee, bedankt!
Ik heb gisteren een mailtje naar MA gestuurd, zodra ik een reactie terug heb, laat ik het weten.
Het hele topic gaat eigenlijk niet eens over mijn eigen fiets, maar over die van mijn vriend :)
Mijn fiets heb ik al beloofd aan een vriendin, zij blij ik blij, want ik ga dan lekker een nieuwe kopen. Maar de fiets van mijn vriend, ook een moutainbike, is gewoon nog best nieuw en niet zo veel gebruikt. Als het zo'n euro kost om hem te verschepen, zal hij dat denk ik gaan doen, daar heb je tenslotte geen andere voor.
Maar...blijf meedenken..het wordt erg gewaardeerd!

PS. Perthpete...jullie fietsen lijken op die ik nu heb en zo een wil ik graag weer terug! Ziet er mooi uit!!

Vorige week heeft het reisbureau voor mij gebeld met zowel Singapore als Malaysia, bij beiden mochten de fietsen gratis mee....tot 15 kg.

Interessant... Moet je van te voren iets regelen om je fiets mee te mogen nemen? Reserveren ofzo? Ik was aan het uitzoeken hoeveel het kost met luchtvracht, maar dit zou toch mooi zijn.

Hoi

In principe hoef je niks van te voren te regelen. Wij lieten wel altijd het reisbureau bellen naar de maatschappij waar we mee vlogen, voor het geval de regels waren veranderd.
Houd er wel rekening mee dat als je fiets meer dan 15 kilo weegt dit is inclusief box , die kilo's van je ander baggage af gaan. Dus als je fiets 20 kilo weegt mag je nog 15 kilo baggage mee.
Hopelijk heb je hier iets aan :up:

Ik heb net even naar sing air gebeld, maar wat hij mij vertelde is dat je fiets altijd mee mag, maar dat het wel van je vracht afgaat zeg maar.. Tot 25 kilo doen ze niet moeilijk maar boven dat gewicht moet je overgewicht betalen. Gezien mijn fiets 15 kilo weegt, hou je nog maar erg weinig over om kleren mee te nemen...

Dus die van mij gaan toch maar met de verhuizer mee...

Zo is het ons bij Malaysia Airlines dus ook verteld. Een fiets is mee gegaan in de container en we hebben hier 2 mooie nieuwe fietsen gekocht!

Zeer interessant onderwerp. Ben nl zelf ook van plan een goede hollandse gazelle mee te nemen! Maakt niet uit dat ik er voor moet betalen maar kvraag me af HOEVEEL. Verder hoorde ik ook dat het voorwiel 'afschroef-haalbaar/buigbaar' naar binnen moet zijn of kan de hele fiets zo in een speciale doos? Wie heeft hier ervaring mee?

Klopt Singapore airlines heeft die regel niet.
Malyasia wel, tenminsten afgelopen januari nog wel. Wij hebben veel gevlogen met onze fietsen met verschillende maatschappijen, je trappers moeten eraf , stuur moet je scheef draaien en je banden leeg laten lopen. In principe hoeft je voorwiel er niet af, behalve als je fiets anders niet in een doos past. je kan bij de KLM op  Schiphol dozen kopen, maar je kan ook gewoon naar de fietswinkel gaan en daar een doos halen. Zorg wel dat het een stevige doos is, kan uit ervaring zeggen dat ze niet altijd even voorzichtig omgaan met je fiets.
Met in ieder geval blij dat ik mijn eigen fiets hier heb :up:

Back