Fiets (niet) mee bij Malaysia Airlines???

@Hansie klopt volgens mij ook, bij BA mag je een sportartikel meenemen tot 32 kilo zonder dat het van je baggage af gaat.

Hey Hansie, das een super goeide tip die website, bedankt! Kga denk ik voor een grote fietsdoos, nu nog ff navragen hoeveel extra t kost bij SA. Tenks!

Tip : Prachtig idee om je fiets mee te nemen, echter let er wel op dat er geen 'Hollandse' grassprieten of zand tussen de trappers en/of spaken zitten. Wij hebben nl. gehoord dat de kans bestaat dat de fiets dan eerst chemisch gereinigd moet worden in Oz en dat dan enkele honderden dollars kan kosten. Australië wil namelijk geen (gras) zaden, zand van andere landen binnen hebben. Zelf hebben wij hier nog geen ervaring mee, echter let er wel goed op. Dus schoon vervoeren.

Piet en Madeleine

@ Marieke, ben bang dat het best duur is, dacht namelijk voor elke kilo overgewicht betaal je tussen de 40 en 60 euro extra ligt aan de maatschappij.

Wij lieten altijd nieuwe buitenbanden om onze fietsen zetten, ze kijken hier vooral naar of die vies zijn, en nooit problemen gehad. OOk wel handig, heb je weer een goed profiel er ligt namelijk best veel glas op de wegen hier.

Succes :up:

Een vriend van ons verkoopt fietsen en aanverwante artikelen, en viel om van de hoge prijzen in Nederland! Ook is het niet persé een slim idee om je Nederlandse fiets mee te nemen, aangezien de bandenmaat hier anders is en die van de meeste gewone fietsen hier niet te krijgen zijn.

Even in de smiezen houden dus.

Doei :)

Klopt dat de meeste fietsen in Australie 26 inch wielen hebben en in Nederland 28 inch. In de grote steden zal je geen probleem hebben om 28 inch banden te kopen, wel in de kleine plaatsen. Onze ervaring is wel dat de kwaliteit van de banden niet zo goed zijn als in Nederland.  We hebben dan ook net een voorrraadje banden uit Duitsland over laten komen.
@Ireen ,als je vriend goede banden verkoopt, komen we ze de volgende keer daar kopen. :wink:

[quote author=Jan and Erna link=topic=7374.msg100812#msg100812 date=1192160217]
@Ireen ,als je vriend goede banden verkoopt, komen we ze de volgende keer daar kopen. :wink:
[/quote]

Ja, wanneer je toevallig even voor een bakkie langskomt... hihi...

Die vriend van ons werkt nu bij een andere fietsenzaak, maar bij de vorige hadden ze geen 28inch banden. Maar goed, als je weet waar je ze kan halen, al is het overseas, dan is het probleem opgelost.

Boehoe, heb e-mail terug gehad van SA en ze vragen 44euro!!!!!! per extra kg! Das van den zotte, amaaaay!!!
Vraag me of of de fiets niet als sportartikel wordt gezien...? Liam (mijn partner) wil zijn surfbord graag meenemen maar het vervoeren zou dus een duurder grapje kunnen worden dan een nieuwe kopen. Hmmm, baalbaal. Kga toch maar weer kontakt op nemen met SA om te kijken of de fiets ipv extra bagage als sportartikel meegenomen mag worden zonder dat t 44eurie per kg kost! Iemand anders toevallig nog ervaring met het meenemen van een fiets in een fietsdoos met SA? Khoor t graag... Tenks iedereen voor t meedenken!

Hoi Marieke

Weet niet of je het weet, maar bij SA kan je toch als je emigreert 10 kilo bijkopen voor 55 euro en krijg je er van hen nog een 10 kilo gratis bij, hoop dat je hier iets aan hebt.
SA heeft mij altijd verteld dat ze geen speciale regels hebben voor sportartikelen.
Succes :up:

Hmmmm, tlijkt wel dat SA iedereen een ander verhaal vertelt/beloftes doet!
Ik mag nl zowiezo 10 kg extra kosteloos meenemen bovenop de toegestane 20 (met een max van 25) kg, dus 35 kg in totaal. Daarboven, zo werd mij eergisteren gemaild, kost het 44 euro per extra kg. Niet iedereen bij SA is schijnbaar op de hoogte van alle regeltjes en uitzonderingen. Kmoest wel mn ingescande visa per e-mail opsturen en kreeg toen een bevestigingsnummer wat ik voor mn vlucht moet aangeven om extra kg te mogen meenemen.
Kzit er nu dan ook aan te denken om aangezien het versturen van spullen per zee vracht ong 50 euro per 20 kg kost, om het op die manier te doen... Nog even een nachie over slapen... :roll:

Ik heb mijn fiets vorige maand met malaysia airline meegenomen. Geen kosten, geen kilo's afgetrokken van mijn andere bagage. Je moet het wel van te voren aanvragen, omdat er maar een aantal fietsen mee mogen.

Hey Keesje, das fijn geregeld voor jou!
Ik ga mn fietsie met de zeevracht vervoeren denk ik, via www.baggage.nl de website die SA me gaf voor extra zware bagage kost het min. 170 eurie, met kpn/ptt/??? 50 eurie p 20 kg...

Back