Fietsen in Australie

We kunnen wel een pinned post maken voor Cycling friendly steden in AU ;)

Zover hebben we volgens mij in alfabetische volgorde:
Canberra
Mandurah
Perth
Rockingham

ik heb vandaag nog even rondgekeken in Noosa en wellicht moeten we die er binnenkort bij gaan zetten. Ik zie redelijk wat infra, alleen meestal niet gescheiden van de weg zeg maar. Dus nog even op de reserve bank.
 
Ik heb het een keer gehad toen het erg hard regende en het wasschemer.
In plaats van op de weg te gaan, door de plassen ik ging op het voetpad.
Todat plotseling een stuk voetpad weg was omdat er een huis plat gegooid was.
Over de kop ging ik.
 
Hoewel Melbourne City en de meeste suburbs in general a no-no zijn, doet Vic government wel wat. Ik ben o.a. vanaf de City naar Williamstown en Altona gefietst over shared bike/foot paths zonder al te veel problemen (kerbside protection). Zelfde geldt voor richting Black Rock langs de kust van de baai. Hier meer info over Melbs en suburbia:

 
Ik weet niet hoe het in Rockingham of Mandurah is, maar hier in Melbourne is fietsen leuk als je levens moe bent.

Er zijn wel wat voorzieningen voor fietsers maar niet veel en bovendien als je op een fietspad rijd houd het ook ineens net zo makkelijk op, er staat nog net geen bordje "from here you are on your own"🥴
Dat heb ik hier in Rockingham en omgeving nog niet mee gemaakt. Wel als je straat eindigt dat fiets/voet pad ook eindigd dat si vaak voor zo'n mini stukje je steekt de straat over en je bent weer op het fiets/voet pad. Ja veel fietspaden zijn hier ook voetpaden maar dat is niet hinderlijk. Omdat er meestal geen wandelaars zijn alleen lang het strand maar hier wordt er op een vriendelijke manier rekening met elkaar gehouden. Ik heb nog nooit een issue gehad in de afgelopen 2 jaar.
 
Back
Top