Financiële instellingen die sponsoren

kim_25

New Member
Hallo,

Mijn vriend en ik willen een paar jaar gaan wonen en werken in Australië.
Mijn vriend is nu werkzaam als portfoliomanager fixed income in Nederland bij een grote financiële instelling.
In het kader van zijn werkzaamheden wordt hij regelmatig door headhunters gebeld om te komen werken in bijvoorbeeld Londen of Amerika. Dit is voor ons GEEN optie, gezien het feit dat wij Australië-minded zijn :grin:

Nu is mijn vraag: zijn er in Australië ook grote financiële instellingen die mensen sponsoren om in Aussie te komen wonen/werken? En zo ja, kunnen jullie aangeven welke instellingen dat zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Tim en Kim
 
Of met (een aantal van ;-) ) de financiele instellingen contact opnemen (bedoel je banken e.d.?)
 
Het gaat inderdaad met name om de grote banken!
Hij werkt nu in Nederland bij een grote bank, maar die hebben geen kantoren in Aussie :-(

We hebben er al wel een aantal aangeschreven, maar dan krijg je een algemeen mailtje terug dat hij het niet geworden was, maar verder dus niets over mogelijkheden tot een sponsorship :|

Mijn vriend heeft inmiddels wel zijn cv geplaatst op een financiële vacaturesite. Is wel een wereldwijde site, maar hebben duidelijk aangegeven wel naar een andere locatie te willen, namelijk.... Australië! :p
Nu maar hopen dat daar misschien iets uitkomt!

Keeping our fingers crossed :smile:

Gr. Kim
 
@ Kim

Zijn jullie al begonnen om zelf een visum aan te vragen? Of behoort dit niet tot de mogelijkheid? Het wordt wel erg moeilijk om zo een sponsor te vinden, meestal willen bedrijven iemand die snel kan beginnen en die zelf al in het bezit van een visum is. Ik zeg niet dat dit altijd zo is maar het maakt het wel een stuk makkelijker. Mocht je visum aanvraag al de deur uit zijn dan wordt het een ander verhaal, mogelijk dat je dan wel een toekomstige werkgever kan vinden.

Nogmaals ik zeg niet dat het niet kan een sponsor vinden, maar het wordt moeilijk.

In ieder geval veel succes met zoeken, Chantal
 
Hij werkt nu in Nederland bij een grote bank, maar die hebben geen kantoren in Aussie

Misschien een beetje rare opmerking van mij, maar waarom solliciteert je man niet bij NL banken die wel een kantoor in Aussie hebben, volgens mij zijn er die wel een aantal.
Misschien is het makkelijker doorstromen van een baan achter een NL bureau naar eentje achter een Aussie bureau..
 
Hoe groot is die Nederlandse bank dan?
Ik weet dat de 3 grootste banken zeker wel kantoren hebben in Australie!!
 
Dankjulliewel voor alle reacties!
Hij werkt bij EEN grote Nederlandse Bank, niet de grootste... :smile:
Daarbij komt dat deze bank geen vestigingen heeft in Aussie
Ik weet inderdaad van andere banken dat zij wel kantoren hebben daar!

We wachten in ieder geval nog even af wat zijn cv doet op internet (zijn al wel gebeld voor Dublin, maar das niet hetzelfde!! :?)

Chantal; bedankt voor je tip! Mochten we niets horen binnen nu en een maand dan gaan we denk ik maar op eigen houtje proberen een visum te krijgen!

Gr. Kim
 
Back
Top