first class welder / Boilermaker

maryhinge

New Member
Hey!
Ik ben met een skilled visa bezig. Ik ben lasser, maar er zijn verschillende voor het skilled visa.
Ikzelf weet niet of ik onder first class welder of boilermaker val. Is er iemand die me het verschil kan uitleggen?
Ik heb het opgezocht, maar de beschrijving stemt van beide overeen met mijn beroep/werkzaamheden.
Een informatieve link is ook welkom.
Groeten Henk
 
Mijn man is geclassificeerd als metal fabricator (boilermaker) en wij twijfelden
ook. Het bureau waar wij bij zijn heeft toen de knoop doorgehakt en dit
aangegeven. Het is ook maar wat je wilt denk, bij welder moet je ervan
uitgaan dat je hoofdmoot uit lassen bestaat terwijl bij boilermaker er meer
constructie (fabrication) bij komt kijken.

Succes en misschien kan iemand anders nog wat meer vertellen.

groetjes Miranda  :smile:
 
Ja volgens mij is een welder "alleen maar" aan het (af)lassen.....en een boiler maker is ook bezig met tekening lezen, constructies samestellen enzo......

Succes, Gr Frank
 
Dus neem je degene die je het beste uitkomt, zorg wel dat je al je kwalificaties vertaald en meeneemt naar Australie, dan kan je daar nog altijd zijn wat je gaat doen.
Je hebt de assessment alleen nodig om Australie binnen te komen, daarna ben je vrij om te doen wat je wilt.
 
Ik heb wel interesse, maar die link doet het (bij mij) niet.
Ik ben zelf ook werkzaam in de metaal, voornamelijk als programmeur van lasrobots, een lasersnijmachine en een ponsnibbelmachine.
En da's iets wat je in de lijstjes niet terug vindt.

Bart
 
bij mij doet hij het toch, de vorige niet, maar deze was de bovenliggende pagina op die site.
Deze is de eigenlijke metal fabricator ( boilermaker ), maar via deze page geraak je terug naar 4122 structural steel en welding tradepersons van waaruit je de verschillende onderverdelingen kan selecteren;
Succes,
Groeten Henk
 
Back
Top