first entry met pr visum

freckles

New Member
Hey guys,
wij gaan dus over drie weken ons pr visum valideren in Australie. Maar we komen alweer na negen weken terug omdat we volgend jaar pas echt gaan emigreren. Heeft iemand nog advies voor de first entry? We kunnen gewoon op het nog ongeldige pr visum reizen toch? Thanks!
 
freckles said:
Hey guys,
wij gaan dus over drie weken ons pr visum valideren in Australie. Maar we komen alweer na negen weken terug omdat we volgend jaar pas echt gaan emigreren. Heeft iemand nog advies voor de first entry? We kunnen gewoon op het nog ongeldige pr visum reizen toch? Thanks!

Als ik het goed heb begrepen is het vrij eenvoudig. Je gaat naar Australie en dan ben je klaar :D . En ik neem aan de je PR visum wel geldig is, anders heb je echt een probleem.
 
Jeroen_1 said:
freckles said:
Hey guys,
wij gaan dus over drie weken ons pr visum valideren in Australie. Maar we komen alweer na negen weken terug omdat we volgend jaar pas echt gaan emigreren. Heeft iemand nog advies voor de first entry? We kunnen gewoon op het nog ongeldige pr visum reizen toch? Thanks!

Als ik het goed heb begrepen is het vrij eenvoudig. Je gaat naar Australie en dan ben je klaar :D . En ik neem aan de je PR visum wel geldig is, anders heb je echt een probleem.
Jeroen heeft gelijk, je visum is nu geldig, maar als je niet voor de 'first entry date' Australie bezoekt, wordt hij ongeldig. En inderdaad, het is heel eenvoudig: in het vliegtuig krijg je een kaartje, hierop vul je in dat je migreert naar Australie en dat laat je tezamen met je paspoort zien bij de douane. Zij checken hun computertje, zetten een stempel in je paspoort en klaar!
 
Hans de Visser said:
Jeroen_1 said:
freckles said:
Hey guys,
wij gaan dus over drie weken ons pr visum valideren in Australie. Maar we komen alweer na negen weken terug omdat we volgend jaar pas echt gaan emigreren. Heeft iemand nog advies voor de first entry? We kunnen gewoon op het nog ongeldige pr visum reizen toch? Thanks!

Als ik het goed heb begrepen is het vrij eenvoudig. Je gaat naar Australie en dan ben je klaar :D . En ik neem aan de je PR visum wel geldig is, anders heb je echt een probleem.
Jeroen heeft gelijk, je visum is nu geldig, maar als je niet voor de 'first entry date' Australie bezoekt, wordt hij ongeldig. En inderdaad, het is heel eenvoudig: in het vliegtuig krijg je een kaartje, hierop vul je in dat je migreert naar Australie en dat laat je tezamen met je paspoort zien bij de douane. Zij checken hun computertje, zetten een stempel in je paspoort en klaar!

Halen ze dan ook dat rare fliebertje van je visum af?
 
Ik zal waarschijnlijk met een defacto-spouse visum naar Australië vertrekken. Maar dit is volgens mij eerst voor 2 jaar een tijdelijk visum en dan moet je daarna nogmaals door de visum-molen om een permanent spouse-visum te krijgen.

Hoe zit dat dan als je gaat emigreren? Je visum is (nog) niet permanent, maar kruis je toch al aan op dat papiertje in het vliegtuig dat je emigreert?
 
Hans de Visser said:
Moneypenny said:
Jeroen_1 said:
Halen ze dan ook dat rare fliebertje van je visum af?


:lol: Ja !
Bij mij hebben ze 'm gewoon laten zitten :?


Tegen mij zeiden ze ook "dat papiertje had je ook zelf kunnen afhalen :? "

Wedden dat als ik het zelf afgehaald had dat ik weer vragen had gekregen van paspoortcontrole..........neeee, daar begin ik niet aan :lol:
 
Moneypenny said:
Hans de Visser said:
Moneypenny said:
Jeroen_1 said:
Halen ze dan ook dat rare fliebertje van je visum af?


:lol: Ja !
Bij mij hebben ze 'm gewoon laten zitten :?


Tegen mij zeiden ze ook "dat papiertje had je ook zelf kunnen afhalen :? "

Wedden dat als ik het zelf afgehaald had dat ik weer vragen had gekregen van paspoortcontrole..........neeee, daar begin ik niet aan :lol:
Inderdaad, daarom laat ik 'm ook gewoon lekker zitten. We zullen wel zien wat ze de volgende keer zeggen als ik weer eens door de douane ga. Al zal dat nog wel een tijdje duren...
 
Back
Top