First things first

TEAM

New Member
Hallo Allemaal,

Goede genade....wat is er toch veel wat je moet lezen en moet weten wil je gaan emigreren.
In het jaar 2000 zijn mijn man (Ted) en ik voor het eerst 5 weken naar Australië geweest. We waren gestart in Sydney en geeindigd in Port Douglas, dat ligt ongeveer 1 uur rijden boven Cairns. SUPERRRR....
De tweede keer dat we Down Under gingen zijn we 3 maanden weggeweest. Van Perth naar Darwin gereden, vervolgens naar Adelaide gevlogen en van ADL naar Sydney gereden.
Totaal verliefd zijn we op het land.
We zijn dan ook van plan om te gaan emigreren maar staan nog helemaal aan het begin. De eerste vraag die ons bezig houdt is moeten we een bureau inschakelen die het voor ons gaat regelen of moeten we het zelf doen. We zouden voor het Skilled Indepent visa gaan, maar volgens mij is dit wel heel ingewikkeld om dat zelf te doen.
Heeft er iemand een tip ??

Groetjes,

Amy
 
Ja, ik heb wel een tip :D : je kunt een agent nemen, dat hebben wij gedaan. Zo'n iemand is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zonder onze agent zouden we echt de mist in zijn gegaan. Ook controleerd zo'n agent je aanvraag. Het kost natuurlijk wel wat, maar het is de moeite waard. Wij hebben George Lombard als agent. Als je wilt kunnen we zijn email adres geven.
 
Hi Amy

Welkom op XPdite.net. Helaas weet ik weinig van het skilled visum af, maar gelukkig zijn er al een aantal op deze site die er heel wat vanaf weten. In ieder geval veel succes met je aanvraag. Australie is geweldig!
 
"TEAM said:
...De eerste vraag die ons bezig houdt is moeten we een bureau inschakelen die het voor ons gaat regelen of moeten we het zelf doen. We zouden voor het Skilled Indepent visa gaan"]
Het hangt ervan af. Als je tijd/geduld genoeg hebt om zelf wat leeswerk te doen en je geen speciale medische, juridische of andere problemen (bv. lastig aan te tonen werkervaring) hebt, is het prima te doen zonder bureau. Gewoon veel lezen op www.immi.gov.au en vragen op de forums hier en op http://britishexpats.com Als je aan het eind nog onzeker bent, kun je altijd aan een migration agent zoals George Lombard vragen of hij je aanvraag even kan checken voordat je hem opstuurt. Dit kost (als er niet te veel mis mee is) maar een paar honderd $ wat aanzienlijk goedkoper is dan de paar duizend die het kost om een bureau voor het hele traject in te schakelen.
Als je geld genoeg hebt, of een ingewikkelde aanvraag, neem dan een bureau in de arm. Kost grofweg tussen $1500 en $4000... (exclusief aanvraagkosten voor visa: $1795). Sommige bureaus bieden het aan voor iets als $200. Dit is onzin, je krijgt alleen een checklist en misschien een half uur consultancy, maar moet al het werk zelf doen. Dezelfde informatie kun je ook van de forums krijgen, gratis...
 
Hi Amy!!

Welcome op het forum!!

Ik ben het met Hans eens, het is zeker niet altijd nodig een agent. Ik heb al heeeel veel mensen 'geproken' die het zelf doen/hebben gedaan. Ook op dit forum, dus iedereen kan elkaar helpen!
Er komt binnenkort een FAQ hier, maar zoek voorlopig zeker Booklet 6 op, op de www.immi.gov.au site.
Die moet je door en door kennen (zelfs al neem je een agent!)

Nou, heel veel succes, en veel plezier op het forum!
:)

Simone
 
Hoi Amy, het valt niet mee en er wordt een groot beroep gedaan op je geduld en uithoudingsvermogen. Maar in dit forum kun je vragen, ideeen en frustraties prima met lotgenoten delen.
Het hangt ervan af. Als je tijd/geduld genoeg hebt om ........................... informatie kun je ook van de forums krijgen, gratis
:!:Strak geformuleerd Hans en sta er helemaal achter :!:
 
Welkom Amy!

Nog geen maand geleden stonden wij op het Forum met PRECIES dezelfde vragen en ook...helemaal aan het begin van het Skilled Visa. George Lombard werd ons aangeraden en er zijn ook al wat emails met tips en info heen en weer gegaan tussen ons maar nog geen concrete info over wat het een en ander gaat kosten! WEl liet hij ons weten dat zijn werk vooral zou bestaan uit het in orde maken van je papieren voor DIMIA (waar alles uiteindelijk heen moet) en hij kan ook documenten certificeren (maar dat kun je ook in NL laten doen door bijv. iemand van het gemeentehuis.) Wij hebbenhem dus nog niet officieel ingeschakeld maar wel wat gepolst... Inmiddels zijn we door het lezen van het booklet 6 En dit forum al veel wijzer geworden. Ik raad je aan : eeerst lezen en dan inschatten hoe duidelijk/moeilijk jullie specifieke situatie is...dan beslissen of je het zelf doet of wat hulp inschakelt! Het verzamelen van documenten in NL is het meeste werk en DAT kun je alleen zelf doen!!!

groet, Mariken
PS TIP Voor als jullie al snel met de aanvraag aan de slag willen: Jullie moeten in ieder geval een IELTS ( test Engels ) doen en ik raad je aan je hiervoor vast in te schrijven bij het BLTC in A'dam want de examendata lopen aardig vol!! (ik ben er vanochtend geweest)
 
Hoi Amy,

Wat ik je kan aanraden, na al die goede adviezen. Is om een test te doen of je aan het aantal punten komt, dat nodig is om te kunnen emigreren. Die kun je op verschillende sites doen. Dan is het nodig als je aan je punten komt, om eerst een pre migration in te vullen en op te sturen, en als die groen licht geven, kun je verder met je skilled visa in te vullen en de rest volgt van zelf. Het hangt ook af van je beroep of je ook de IELTS test tezamen met je pre migration moet in leveren. Dan is het idd handig om dat asap te doen, want de wachttijd is als meer dan 2 maanden. Bij ons is dat niet nodig.

Het is in het begin echt zoeken en af en toe zie je door de bomen het bos niet meer, spreek uit ervaring. Maar door dit forum en booklet 6 is het echt te doen.

Heel veel succes en tot gauw maar weer.
 
Nou, heel veel succes, en veel plezier op het forum!
:)

Simone[/quote]

Zeg Dame,

Ik dacht dat jij in Barcelona zat tot woensdag, of heb je heeeel stiekem een internet cafeetje gevonden.........

Groetjes jacky
 
Hee Amy,

Ikzelf zou het zonder zo'n bureau doen, scheelt je een hoop geld.
Wat wel een handig (internet)bureau is is "liveinaustralie.com", je kunt je hier aanmelden (voor zo'n 100 dollar) waarna je een persoonlijk stappenplan krijgt teruggestuurd. Mijn vriendin en ik vonden dit zeer handig. Alles in een duidelijk overzicht voor relatief weinig geld. Uiteraard blijven er altijd vragen bestaan, maar dan is dit forum weer erg handig.
Hopelijk heb je iets aan deze info.
Succes!!!!!
Groetjes Reinier
 
Jacky said:
Nou, heel veel succes, en veel plezier op het forum!
:)

Simone

Zeg Dame,

Ik dacht dat jij in Barcelona zat tot woensdag, of heb je heeeel stiekem een internet cafeetje gevonden.........

Groetjes jacky[/quote]

Haha!
Dat bericht was van voor vertrek! We zijn pas vrijdag vertrokken!
Nu dus terug, en alle berichtjes lezen :shock: :D
 
Back
Top