fitnessinstructeur, skilled visa

Mel

New Member
Hey allemaal,

Ik heb een vraag over skilled visum. Ik heb 7jaar in het leger gezeten (1996-2003), als personeels administrateur en instructeur. (les gegeven aan toekostig administrateurs) Ik heb binnen Defensie diverse opleidingen gedaan en MBO+ (Sociaal Juridisch medewerker, Personeel & Organisatie). Na het leger ben ik van  2003-2004 wezen backpacken in Australie. Sinds 2004 jaar ben ik werkzaam als fintessinstructeur (opleidingen zijn Fitness A en Personal Trainer, Les Mills bodypump).

Nu wilde ik weten hoeveel punten ik zou krijgen voor mijn opleidingen. Ik kan dat alleen niet goed uit de lijst halen (heb no. 6 gedownload). Ik zou graag willen wonen/ werken in Australie als (WHV al gebruikt) fitnessintstructeur. Het is alleen heel erg moeilijk om een sponser te krijgen.

Alvast bedankt voor diegene die een antwoord voor mij heeft. En natuurlijk succes met jullie skilled visum.

See ya Mel
 
Heya Mel

Zoek op de SOL list het beroep dat het meest in de richting ligt. De ASCO die aan dit beroep gekoppeld is bepaalt bij welke assessing authority je moet zijn. Het is dus niet zozeer hoeveel punten je krijgt voor je opleiding, je claimt een beroep voor opleiding en werkervaring. Voor sommige beroepen zijn meerdere ASCO van toepassing, het is dus de truc dat je kijkt hoeveel punten (40-50-60) je nodig hebt voor je totaal aantal punten van je visum aanvraag.

Waarschijnlijk staat je beroep onder de creatieve beroepen......succes!

Gr. sab
 
Hey Sabien,

bedankt voor de info. Ben direct weer aan het zoeken geslagen, maar helaas.. geen fitnessinstructeur in de SOL lijst. Ik ben ook niet iets tegengekomen wat er oplijkt.

Ik ben wel fitnessinstructeur tegen gekomen in de Ascolijst. En er stond een nummer bij, maar ik zie niet waar dat aan gerelateerd wordt (A1, 1ste edition majoor groups 1-4 met dit nummer: 6396-11).  In ieder geval heel erg bedankt! Misschien dat jij of iemand anders mij nog kan vertellen hoe ik dat nummer dan moet lezen.

Normaals bedankt! en jij ook succes,
See Yah Mel
 
Huh?

De SOL lijst is de lijst met beroepen waar een ASCO code aan gekoppeld wordt.....weet niet in welke lijsten je nog meer hebt gevonden? Ik bedoel de lijst die als bijlage bij booklet 6 van www. immi.gov.au staat. In deze lijst staat ASCO-beroep-assessing authority.

6396-11 zou dan je asco zijn. In de lijst met beroepen-asco staat vervolgens welke assessing authority de skill assessment doet voor de betreffende asco. die zul je dan moeten benaderen aan welke eisen je moet voldoen.
 
Hey allemaal,

Hier weer een andere vraag, misschien dat een van jullie dat weet. Ik werk nu als fitnessinstructeur en kan hiermee geen visum aanvragen (heb geen 3 jaar ervaring). Doe dit werk nml sinds vorig jaar oktober.

Dat jaar daarvoor heb ik in Australie gezeten als backpacker. Die 7 jaar daarvoor heb ik bij defensie als militair op  de adm/ hrm gewerkt (laatste 3jaar gaf ik als instructeur les hierin). Denk wel dat dat voldoende moet zijn voor ervaring. Maar als er echt gekeken gaat worden naar afgelopen jaren dan kom ik er niet aan door dat ene jaar backpacken en dan afgelopen jaar als fitnessinstructeur.
1996-2003 defensie
2003-2004 backpacken
2004-2005 fitnessinstructeur

Dus misschien dat een van jullie mij kan vertellen of dat het gaat om de afgelopen jaren en of ik dat jaar reizen er niet bij hoef te rekenen?

Alweer bedankt!
Gr Mel

Bacchus: Je had hierover al een draadje lopen, heb de berichten samengevoegd om een wildgroei aan verschillende draadjes te voorkomen.
 
Back
Top