Food, Aldi, Coles & Woolworth's

Niet duur...

Ik schrik elke keer weer als ik af mag rekenen bij Coles :( Maar ja, such is life!

Nou, daarom juist, ik hoor eigenlijk iedereen altijd klagen over de voedsel prijzen (zal mijn vriendin ook eens checken als ze thuis is) op vakantie let ik er niet zo op...

Maar de benadering via percentage van je salaris is eerlijker dan puur op absolute getallen die we met zijn allen wellicht doen. Maar ik hoor het graag, ben juist nieuwsgierig naar de discussie (op feiten ;) )

Cheers!

Boodschappen doe je het beste met een lijstje en een vast budget.
Anders koop je waar je dan zin in hebt en ben je altijd duurder uit.

Overigens ben je in NL het goedkoopste uit bij Jumbo of AH-Euroshopper, in tegenstelling tot de gangbare gedachte dat Aldi en Lidl de goedkoopste zijn.
In Australië heb je eigenmerk van Coles en Woolworths, daar kom je ook wel mee weg.
Daarnaast krijg je bij sommige supermarkten bij besteding van een bepaald bedrag een kortingsbon voor fuel.
Kan ook heel prettig zijn!

Overigens ben je in NL het goedkoopste uit bij Jumbo
Als je het bij A-artikelen houdt wel ja. Ga je bij de AH voor de eigen merk artikelen, dan is de AH weer veel goedkoper dan de Jumbo. Het assortiment bij die gele rakker is namelijk veel meer gericht op A-merk en het huismerk (al dan niet Euroshopper) van de AH is goedkoper.

De Aldi is vooral goedkoper voor bepaalde artikelen, anderen zijn weer duurder.

Wij konden bij Coles best goedkoop boodschappen doen.
Zat een leuke groenteboer naast met goedkope groenten, vlees en fruit.
Als je je best doet, kan je voor €100,-- per week wel rond komen met een gezin.
Lukt hier in Nederland ook. ;)

Dat is Dick Smith in ieder geval niet met je eens ;) (maar ja die maakt dan ook wel zelf potjes en blikjes)

Wij zijn ook nog een beetje onze weg aan het zoeken met de boodschappen....
Gelukkig zit de Aldi hier in de buurt, en daar tegenover Harris Farm.
Meestal ga ik daar eerst naar toe, daarna naar de Wooly's voor kaas!
Ik maak een lijstje voor wat we zeker moeten hebben en maak de rest van het menu van wat er in de aanbieding is.
Beetje freewheelen dus......

Ik moet het alleen nog ff afleren om alles om te rekenen, en het idd te zien als ..% van je loon, dan klopt het weer redelijk.. :)

Wat me opviel was de opmerking over het feit dat voedsel niet duur is in OZ (8% van salaris)...

8% van het salaris? Doen wij toch iets fout........ we gaan al snel richting de 16%:confused:
Maar die 16% is wel inclusief alles dus niet alleen eten en drinken maar ook schoonmaakmiddelen en zaken als shampoo/douchegel etc etc.

Begin me toch af te vragen of ons inkomen nou zo laag is of dat we zoveel uitgeven? :D

Je mag de autokosten niet meetellen Sacha :eek: (sorry, de bal lag op de stip...moest hem ff een knal geven, (mis nu het oude Duivel smiley dingetje...)
Nee als je de kosten voor "drank" voor een auto meerekend wordt het getal nog mooier :p

Maar zoals al eens eerder geschreven Australie is niet goedkoop! Geef over het algemeen aanzienlijk meer uit dan in Nederland. Het enige is dat we er ook een beter leven voor terug krijgen. Woon prettiger (minder druk) meer natuur, meer buiten. En dat alles is met geen geld te betalen!

Ben het helemaal eens,zoals de meeste zeggen, boodschappen zijn duur. Ik weet het niet in % uit te drukken hoor,want het scheelt van week tot week. Soms een kilo vlees inslaan omdat het in de aanbieding is en zonnecreme of shampoo nodig en je krijgt weer een heel ander bedrag dan de week dat we vooral groenten en fruit kopen.
In the Sunny coast gingen we ook vaak naar de markten en dat scheelt ook wel weer in prijs.
Voor de rest zou ik zeggen, please meer (en grote) Aldi's bij bouwen! :)

Nee als je de kosten voor "drank" voor een auto meerekend wordt het getal nog mooier :p!

Is dat daar ook zo duur dan? Ik dacht dat het hier al veel was (Oja, ze moesten nog een paar miljard bezuinigen)

En dat alles is met geen geld te betalen!

Voor de rest: Mastercard?

De natuur en de relaxte levensstijl spreken ons ook enorm aan. En niet halverwege de lente nog volop de verwarming aan natuurlijk!

Back