De prijs valt nog enorm mee gemiddeld $1.45 per liter alleen het aantal km's dat je hier rijdt is in ons geval vele malen meer dan in Nederland. Sinds we verhuist zijn juli 2011 tot nu hebben we ruim 30.000km gereden en de verwachting is dat we in 1 jaar 40.000 rijdenIs dat daar ook zo duur dan? Ik dacht dat het hier al veel was (Oja, ze moesten nog een paar miljard bezuinigen)
De prijs valt nog enorm mee gemiddeld $1.45 per liter alleen het aantal km's dat je hier rijdt is in ons geval vele malen meer dan in Nederland. Sinds we verhuist zijn juli 2011 tot nu hebben we ruim 30.000km gereden en de verwachting is dat we in 1 jaar 40.000 rijden
Wij hebben er voor gekozen om een wat grotere auto te rijden en niet zo'n klein Europees bakkie. Resultaat veel meer comfort maar ook iets dorstiger (9L/100km). Dus 3600 liter * 1.45 = $5220 per jaar
Hi Marie, ik heb meteen gekeken op de site van NRMA ( eerst kon ik onze regio niet vinden,maar heb de zoekmachine ontdekt ) Kei bedankt voor je tip want ook wij hebben een beetje een dorstig bakkie!Ook wij zijn er achter gekomen dat onze nieuwe bolide meer dorst heeft dan wij dachten...
En idd komt dat ook door de grotere afstanden, klimmetjes, enz.
Via de site van de NRMA kun je zien waar benzine het best betaalbaar is in jou regio, en welke dag gemiddeld het goedkoopste is...
Ook met kortingsbonnen vd supermarkt scheelt het weer wat.
Maar van 1.59 naar 1.39(en weer terug natuurlijk) in 2 dagen tijd...schiet mij maar lek!
weinig mensen weten b.v. dat alle ingevroren patat die alle supermarkten verkopen bijna zonder uitzondering uit Nederland komt.
Toyota produceert ook in Australie: Altona, VIC.Ik hoor ze ook nooit klagen dat we moeten stoppen met het kopen van Toyota's en Hyundai's en ons moeten beperken tot Holden's en Ford's, maar dat wordt gemakshalve even vergeten.
Komend jaar gaan we voor het eerst in 90 jaar in AU appels uit Nieuw-Zeeland eten; ze zijn 90 jaar buiten de deur gehouden met het excuus van 'enge beestjes', maar nu dan toch - gedwongen door de WTO - het verbod is opgeheven, komt de 'echte' aap uit de mouw: SA telers beginnen te klagen dat hun inkomen gaat dalen als de NZ appels op de markt komen. Hoezo protectionisme ....
Helemaal mee eens. Ik heb hierboven niet anders beweerd. Ik houd er alleen niet van als onjuiste of ongenuanceerde argumenten naar voren worden geschoven.With all due respect: Australia is seriously overprized, ...
Helemaal mee eens. Ik heb hierboven niet anders beweerd. Ik houd er alleen niet van als onjuiste of ongenuanceerde argumenten naar voren worden geschoven.