Form 47SK

Hillegien

XPdite Sponsor
Hoi,

Ik ben bezig met het invullen van form 47SK en heb daar een paar vraagjes over. Hopelijk kan iemand me helpen.

Bij vraag 16 moet je invullen waar je het visum op wilt halen. Volgens mij heb ik op dit forum ergens gelezen dat dit niet meer in Den Haag kan? Moeten we dan naar Parijs, Londen of Berlijn (leuk excuus voor een stedentripje trouwens)?

Vraag 62 gaat over 'english language ability - to determine liability for the second instalent charge for those who do not have functional English'. Als je gemiddeld een 7.5 hebt voor je IELTS, hoef je deze vraag dan wel in te vullen? Bij 'ability to communicate in English' staat nl. wel de optie 'functional or better'.

Even uit mijn hoofd hoor:

- Wij, tenminste Nederlanders, moeten het visum ophalen in Berlijn....je kan ook je paspoort opsturen per aangetekende post, maar persoonlijk was ik daar niet zo'n voorstander van....En je hebt idd. nog eens een leuk stedentripje :p

- V.w.b. die andere vraag,..Iemand anders gaf me aan dat, als de aanvrager van het visum wel de IELTS heeft gedaan, maar de spouse niet, dat je dan die second installment charge moet betalen, omdat je spouse dan in Australie een engelse test zou moeten doen....en de engelse test samen met de second installment charge kon nog wel eens duurder zijn dan de IELTS in NL doen als spouse zijnde

Nog een andere vraag.

De stapel documenten + vertalingen daarvan die we met de aanvraag mee moeten sturen is echt enorm. Is het handig om een inhoudopgave/paginanummering te maken en die erbij te voegen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Voor mijn skills assessment had ik dat niet gedaan, maar nu hebben we dus Geert zijn spullen en mijn spullen, dus 2 keer zoveel!

Ik meen zelfs dat dat verplicht is en iemand anders had al een vraag gesteld hoe de paginanummering moest plaatsvinden...omdat er in het document te lezen was dat het "from bottom up" moest gebeuren. Dus dat je van boven naar onder oplopend begint te nummeren of van onder naar boven oplopend begint te nummeren)

[quote author=Maluka link=topic=1179.msg9549#msg9549 date=1109077083]
Ik meen zelfs dat dat verplicht is en iemand anders had al een vraag gesteld hoe de paginanummering moest plaatsvinden...omdat er in het document te lezen was dat het "from bottom up" moest gebeuren. Dus dat je van boven naar onder oplopend begint te nummeren of van onder naar boven oplopend begint te nummeren)
[/quote]

Die vraag hadden wij idd uitgezet. We hebben het hele form 47SK nu twee weken geleden opgestuurd. Wij hebben de volgende checklist gebruikt: http://www.immi.gov.au/migration/skilled/checklists/136.pdf Vervolgens hebben we alle bijgevoegde pagina's genummerd; deze voer je dan in het vakje "folio number" in. De dame van DIMIA die wij telefonisch gesproken hebben zei dat het allemaal gewoon duidelijk geordend moet zijn voor je case officer.

Succes ermee, en als je nog vragen hebt dan horen we het wel...

Gr. Ilse en Roel

P.S. Als spouse moet je op alle onderdelen minimaal een 4,5 (niet helemaal zeker :roll:) halen. In ieder geval een stuk lager dan de aanvrager. Dat is heel goed te doen en scheelt je in OZ een hoop gedoe.

Zit ff in dat PDF document te kijken.

Blijft deze vraag nog over bij mij:

Er staat de tekst: It is essential thatthat you number the pages from the bottom up

Betekent dat dat het allerlaatste document onder op de stapel nummer 1 krijgt en al naar gelang je naar boven werkt de nummering toeneemt?

Dat dachten wij in het begin ook. Maar volgens mij maakt dat geen r**t uit. Als je alles maar duidelijk nummert. Wij zijn gewoon van bovenaf begonnen en eindigden met maar liefst 83 pagina's  :lol:

Beetje vaag wat het formulier aangeeft...  Ik denk dat ze bedoelen dat je erop moet letten dat je ALLE formulieren nummert. Let er wel op dat je tabbladen tussen de verschillende stukken stopt.

Roel en Ilse,

Bedankt, ik heb de checklist net even uitgeprint (wist niet eens dat ie bestond en dat je die mee moest sturen!)!

Dat met die tabbladen gaat bij ons niet meer lukken denk ik. De vertaler heeft van onze documenten + vertalingen twee mooie pakketjes gemaakt en die zijn al verzegeld + voorzien van apostillestempels.

Misschien een beetje een suffe vraag: kan ik gewoon zelf met potloop/pen de pagina's nummeren? :blond:

De IELTS test hebben we trouwens al gedaan (we hadden allebei gemiddeld een 7,5). Ik ga er maar van uit dan we vraag 62 dan gewoon kunnen skippen.

Hillegien,

we weten niet zeker of je deze lijst mee MOET sturen. Het is alleen een heel handig hulpmiddel. DIMIA geeft wat dat betreft (en meerdere dingen) niet echt duidelijke informatie. Je kunt er ook bar weinig over terug vinden op de website.
Wij hebben gewoon op ieder blad rechtsonder in de hoek met een pen genummerd. Op de checklist kun je dan vervolgens heel gemakkelijk verwijzen naar betreffende pagina's. Wat naar ons idee essentieel is, is dat je alles netjes en duidelijk aanlevert zodat je Case Officer zich geen bult hoeft te zoeken en alles door elkaar zit. Dit scheelt hem/haar en jou een hoop tijd. Maar ontleen geen rechten aan bovengenoemde  :-D

Ik vind de checklist inderdaad erg handig, voor onszelf ook prettig om te weten wat nou precies de cruciale documenten zijn (diploma's bijvoorbeeld moet je wel weer meesturen, maar als je assessment succesvol was kijken ze hier misschien niet eens meer naar)!

mijn eigen inhoudsopgave zou geloof ik veel langer geworden zijn... :p

Nou, ik ga proberen er een overzichtelijk en netjes geheel van te maken! Want het laatste wat we natuurlijk willen is een gefrustreerde case officer die de hele boel in de prullenbak fl****rt!

[quote author=Maluka link=topic=1179.msg9402#msg9402 date=1108902035]
Even uit mijn hoofd hoor:

- Wij, tenminste Nederlanders, moeten het visum ophalen in Berlijn....je kan ook je paspoort opsturen per aangetekende post, maar persoonlijk was ik daar niet zo'n voorstander van....En je hebt idd. nog eens een leuk stedentripje :p[/quote]Toen ik mijn skilled visum kreeg in juli 2004, was alle visa processing inderdaad al verhuisd naar Berlijn, BEHALVE visa evidencing! De brief waarin staat dat je een visum hebt + paspoort was genoeg om de sticker in je paspoort te krijgen. Stickertjes plakken was zo ongeveer nog het enige dat die man in Den Haag nog deed. Tenzij ze deze taak inmiddels ook naar Berlijn hebben verhuisd, kun je dus gewoon invullen dat je je visum in Den Haag wilt ophalen. Dit geldt trouwens voor skilled, voor spouse visums moet je wel naar Berlijn dacht ik.

[quote author=Hillegien link=topic=1179.msg9561#msg9561 date=1109085603]
De IELTS test hebben we trouwens al gedaan (we hadden allebei gemiddeld een 7,5). Ik ga er maar van uit dan we vraag 62 dan gewoon kunnen skippen.
[/quote]Vul gewoon in "functional or better" en verwijs naar jullie (bijgevoegde) IELTS resultaten. Moet voldoende zijn lijkt me

Visa evidencing: Ik brand me niet meer aan de "waar-doet-Dimia-wat" vraag. Vul gewoon Den Haag in en je hoort het wel als het in Berlijn moet zijn.

Over de inhoudsopgave: Van nummeren van bladzijdes weet ik niets af en heb ik ook niet gedaan. Ik heb wel een inhoudsopgave bijgevoegd en groen papier gebruikt om  de verschillende secties van elkaar te scheiden. Dimia heeft een eigen wijze om je documenten te filen, je moet proberen om het voor de degene die dat klusje doet zo makkelijk mogelijk te maken. Dit zal waarschijnlijk geen case officer zijn maar een gewone (zeer waarschijnlijk onderbetaalde) kantoormedewerker. Maak het dus niet te lastig met allerlei ingewikkelde indexsystemen en inhoudsopgaven.

Nog een 47SK vraag (volgende week gaat de aanvraag de deur uit!):

Bij vraag 24 moet je invullen wat de waarde is van geld, goederen en bezittingen die je van plan bent mee te nemen naar Australie. Heeft het bedrag wat je hier invult verder nog consequenties (bv. belastingtechnisch)?

Back