Form 80 and 1221

4leaf

New Member
Beste Forumleden,

Ik heb vorige week mijn 175 visa eindelijk gesubmit!! Na veel uitzoeken, certificeren/vertalen van documenten, skills assessments, IELTS tests, is the waiting game begonnen!! :eek:

Ook bijna alle documenten zijn toegevoegd aan de e-visa application, alleen nog form 80 en 1221 voor mij en mijn partner.

1 van de vragen is:
"Do you currently have, or have you ever had, other passports/travel documents?"

Ben benieuwd naar jullie ervaring wat jullie hebben ingevuld! Ik heb natuurlijk paspoorten gehad vanaf praktisch mijn geboorte, maar op dit moment eentje die officieel geldig is. Heeft iemand hier in het verleden problemen mee gehad als je gewoon NEE invult?

Dank alvast voor jullie adviezen!

Groetjes,
4leaf
 
Wij hebben alleen de Nederlandse nationaliteit en ooit een toeristen visum gehad.
De verlopen paspoorten hoef je niet te noemen, alleen de geldige en de buitenlandse volgens mij.
Het toeristen visum hebben we wel genoemd, geen idee of dat moest.
 
volgens mij hebben wij daar al onze visa's voor andere landen dan NL ingevuld

groetjes
Yvonne
 
Ik heb 'yes' ingevuld en info van mijn oude paspoort ingevuld omdat ik vlak voor de visum aanvraag mijn paspoort heb verlengd en ik o.a. de IELTS gedaan met het 'oude' paspoort.
 
Ik ben benieuwd wat je bij vraag 14 hebt ingevuld? Do you currently have, or have you ever had, any national identity documents or numbers (including birth registration numbers, social security cards etc)?

Ik heb natuurlijk een sofi-nummer/BSN maar geen kaart, ooit wel een brief gekregen met dat sofi nummer, maar of ik dat nog heb? Of is het genoeg dat het BSN nummer op het paspoort en ook op het rijbewijs staat?
 
Dus wat vul je daar in? driving license en passport? is dat genoeg? wat een papierwinkel... zucht... en je birth certificate?
 
Hee, ik zit met dezelfde vraag :) heerlijk, dit forum. Heb nu alleen nog mijn paspoort gedaan. Heb mijn geboortecertificaat wel opgevraagd, moet die er ook op? En dan natuurlijk mijn rijbewijs! Wat heb jij nu gedaan?!
Idd, wat een papierwinkel zeg!!
 
Ok, maar als je alleen paspoort doet, dan krijg je online de vraag: does this person have national identity documents? Hier staat als optie geen paspoort bij. Hier dan 'no' invullen??? Wil dus liever geen rijbewijs invullen want ik heb geen officiele translation van de RTD. misschien alleen birth certificate invullen? maar daar staat m'n sofi nummer weer niet op. Of paspoort onder 'other' zetten, maar ik heb net al m'n paspoort gegevens op de vorige pagina ingevuld.
 
Wij hebbn nooit form 80 gEsubmit. Werd ook niet om gevraagd.
 
Deze vraag staat ook op het online aanvraagformulier van het visum, is dus niet form 80, maar wel dezelfde vraag, vandaar dat ik 'm hier stel. Maar ik heb gewoon m'n paspoort ingevuld onder 'other'.
 
Ik word online trouwens alleen gevraag form 1221 in te vullen, niet form 80... vind het nogal vaag... er staat een hele lijst met documenten die ge-attached moeten worden, waar opeens ook van alles tussen staat dat niet op de checklist staat (bv. evidence of financial capacity), en dan is er ook nog een anders button waar je attachments kunt uploaden... vaag.

De checklist online na het indienen van de applicatie is opeens ook anders, en nu moet opeens de originele documenten ingescand worden ipv de gecertificeerde kopieen zucht... misschien heb ik dat eerder niet goed gelezen, want ik dacht dat iedereen de certificeerde kopieen inscande..
 
Ik word online trouwens alleen gevraag form 1221 in te vullen, niet form 80... vind het nogal vaag... er staat een hele lijst met documenten die ge-attached moeten worden, waar opeens ook van alles tussen staat dat niet op de checklist staat (bv. evidence of financial capacity), en dan is er ook nog een anders button waar je attachments kunt uploaden... vaag.

De checklist online na het indienen van de applicatie is opeens ook anders, en nu moet opeens de originele documenten ingescand worden ipv de gecertificeerde kopieen zucht... misschien heb ik dat eerder niet goed gelezen, want ik dacht dat iedereen de certificeerde kopieen inscande..

Zo herkenbaar... ik had precies hetzelfde. Ik heb ook niet alles ingevuld wat verlangd werd, alleen wat op de document checklist stond. En alles met kleurenscans opgestuurd. Daarna contact gehad met de case officer en die wilde nog 2 maal form 80 hebben en nog een vertaling van een document.

En als je op het knopje 'attach documents' klikt dan komt er toch een waslijst waar je uit kunt kiezen wat voor document het precies is. Best leuk als die website een beetje snel is, maar als het ongeveer 3 minuten duurt voordat je 1 document ge-upload hebt, dan kan je berekenen hoe lang het duurt als je 52 documenten moet upoaden... (komt de frustratie een beetje over zo ;)...)
 
Back
Top