FORM 80

Tinneke

New Member
Hoi!

Ik vraag me nu al 2 dagen af wat ik onder vraag 31 van form 80 moet invullen. Bedoelen ze daar wanneer ik van plan ben te emigreren of gewoon of ik tussenin nog eens op bezoek ga?  :|

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/80.pdf

Alvast Bedankt!
T
 
Ik heb daar dus gewoon ingevuld wanneer ik van plan was in Australie aan te komen op basis van de te verwachten permanent visa. Hebben ze geen probleem van gemaakt.

Cheers,
Rene
 
Hi,

Noem mij blond, maar ik dacht dat het formulier van Min.v.Justitie inleveren bij je gemeente met een kopie van de CO brief waarin hij erom (VOG dus) vraagt genoeg was.
Moet form 80 ook, of in-de-plaats-van???

Onze CO heeft deze niet genoemt (VE175)
 
Thanks dat dachten we ook in te vullen maar was het niet zeker.

@rens: onze CO vroeg er letterlijk om. elke persoon van 16 jaar en ouder moet een form80 invullen. Staat op pagina 2 onder character requirement in de mail van de CO. Bij jullie niet? Ziet er een beetje een standaard mail uit vandaar...

Groetjes,
T
 
Hoi Tinneke,

T staat er dus echt niet in bij ons, ook geen verwijzingen oid. Na onderzoek komen we ook niet echt verder behalve dat t wellicht voor Belgie danwel niet-Nederlanders geldt.

Gaat in ieder geval goed komen!
 
Hey Rens,

Vreemd. Beter dat je 't niet moet invullen. 't Heeft me nogal veel tijd gekost om uit te zoeken wanneer en waar ik in het buitenland was de voorbije tien jaar.

Groetjes,
T
 
Naar aanleiding van de visum aanvraag die ik zojuist electronisch heb ingediend toch nog een vraag die aansluit op dit draadje.

Vanmorgen ben ik begonnen met het invullen van 'FORM 1276' (175 visum aanvraag) en 'FORM 80' (character assessment). Het leek mij efficient deze eerst op papier in te vullen zodat ik deze zo online over zou kunnen tikken. Nu blijkt (achteraf :evil:) dat de online applicatie op een groot aantal punten afwijkt van de 'papieren' aanvraag.
Een belangrijk verschil is dat in de checklist voor de 175 aanvraag staat dat je een zogenaamd 'Form 80' in moet vullen. Hierin staan een aantal tijdrovende vragen zoals 'Details of all visits (including shortstays) to countries outside Australia for the last 10 years' en 'Give details of your employment history for the entire period since leaving school until now'.
Als je de aanvraag electronisch indient wordt nergens gevraagd om dit form 80! Dit heeft mij nu juist het meeste tijd gekost om voor te bereiden :wall:
Ook komt het formulier niet terug in de checklist met op te leveren stukken die je na het indienen van de aanvraag op kunt vragen.
Weet iemand of er in een later stadium van het proces nog om dit document wordt gevraagd? Ik mis nog een paar gegevens, maar vraag me nu af of ik daar nog achteraan moet gaan....

In ieder geval een tip: Als je van plan ben de aanvraag electronisch in te dienen, bespaar je dan de moeite deze eerst op papier in te vullen!!!

Wim.
 
Hoi Wim,

wij hebben onze aanvraag 175 online ingediend, en de CO vroeg later om Form. 80.
Dit hebben wij toen later toegezonden, met nog enkele aanvullingen.
Succes ermee, het 'echte' wachten is nu begonnen..!

groet,
Marja
 
Is Form80 misschien een Belgische aangelegenheid?
Wij (NL-ers) hebben t niet gedaan en alles is goedgekomen.

Iig succes
 
[quote author=rens link=topic=10024.msg144421#msg144421 date=1249036677]
Is Form80 misschien een Belgische aangelegenheid?
Wij (NL-ers) hebben t niet gedaan en alles is goedgekomen.

Iig succes
[/quote]
Wij hebben 'm in moeten vullen.

Bart
 
Aha,

dan is het wellicht iets voor lui die ooit in het buitenland hebben gewoond  :dunno: ??
 
[quote author=rens link=topic=10024.msg144472#msg144472 date=1249155221]
Aha,

dan is het wellicht iets voor lui die ooit in het buitenland hebben gewoond  :dunno: ??
[/quote]
Nee, ik heb nooit in het buitenland gewoond.
Ik ben ooit verhuisd van mijn ouderlijk huis, op nummer 31, naar het koophuis van Miranda en mij op nummer 53  :p
Mijn tweede verhuizing was afgelopen April, naar OZ.

Bart
 
Hai,

Wij hebben form 80 ook niet gezien bij online aanvraag en pas toen we een case officer hebben gekregen ( na 9 maanden) heeft zij het formulier naar ons gemaild en hebben wij die ingevuld terug gezonden (op papier ingevuld en gescand en gemaild)

groeten Simone
 
Hoi

deze week onze aanvraag electronisch ingediend, en bij de checklist achteraf stond idd niet dat je form 80 moest meesturen. Ik dus al blij...

Maar, toen kreeg ik die automatisch gegenereerde mail ter bevestiging van je aanvraag, een hele lange mail met oa nog eens document requirements, en wat stond daar tussen? Form 80 en form 1221!  :-(  Dus ik vrees dat wij er toch echt wel aan vasthangen. Ben ook nog eens gaan zoeken op het Britse forum, en daar stond tussen dat er blijkbaar random mensen worden uitgekozen die die formulieren wel moeten invullen, en dat het dan vaak gaat om mensen uit high risk countries... Misschien dat België daar in Australische ogen bij hoort !??  :x

Dus: Nederlanders: prijs je gelukkig!  :roll: (al wordt het blijkbaar door je CO achteraf toch nog vaak opgevraagd)...

Ik vrees dat wij het hele weekend zoet zijn met die idiote forms  :x

Jerden
 
Toch nog even een vraag hierover: ik ging ervan uit dat dit door ons beiden moest ingevuld worden, maar aangezien vraag 18 allemaal vragen zijn over de (de facto)partner, is dat dan mss niet nodig (ik lift enkel mee).

Weet iemand hier het antwoord op please?

Bedankt  :up:
 
Ik wou dat ik je kon helpen maar ik ben het vergeten... ik denk dat we er elk één hebben ingevuld. We hebben in elk geval alletwee zo'n vakje met al onze vakantiebestemmingen ingevuld.

Succes,
T
 
Back
Top