Formulier 47SK / 47A skilled independent : vraagjes

Willem Bakker

New Member
Het taalgebruik in het nieuwe application formulier 47SK en booklet 6 is nog steeds niet altijd even consequent. Daarom een paar vraagjes voor de forum bezoekers met ervaring :

1) hoe vaker ik de vragen en beschrijvingen lees, hoe meer ik twijfel of ik voor mijn echtgenote nou wel of geen apart formulier 47A (dependent > 18 jaar) moet meesturen; zij wordt immers ook al als spouse meegenomen in mijn / onze 47SK
2) ik neem aan dat met de pasfoto's van familie alleen de familieleden die meegaan wordt bedoeld (ons gezin), en niet achteblijvende opa's, oma's enz
3) er wordt gevraagd hoeveel geld je mee neemt. Heeft iemand hier ooit opmerkingen op gekregen ?
 
1) weet ik niet
2) inderdaad, alleen foto's van jullie gezin.
3) ik heb ooit eens ergens gelezen dat deze vraag er voornamelijk alleen maar in zit voor statistische doeleinden. Maar als je er $0 of niet meer dan een paar duizend invult, kun je misschien de vraag krijgen van DIMIA hoe je in vredesnaam denkt te zullen overleven in de eerste maanden dat je hier in Australie bent, aangezien het wel even kan duren voordat je werkt vindt en je als immigrant de eerste 2 jaar geen recht hebt op een uitkering.
 
Hi Willem

Vraag (1) over dat form 47A voor dependent dat betekent een kind dat over 18 is.
Zo meestal hebben ze het dan over kinderen als ze dependent zeggen.


Good luck.
Ineke
 
Back
Top