formulier skill assessement

leonie

New Member
Hoi forumleden,

Klein vraagje  :-o zijn de papieren die je voor je skill assessement moet invullen en toesturen dezelfde formulieren als voor het visum? In ons geval 47SK, ik heb het booklet 6 al doorgenomen maar kan niet wijzer worden :|.

Ook gegeken op de immi.gov. site maar kon geen formulieren downloaden wat betreft skill assessement. :x

Nog een vraagje, als je de papieren voor je skills eerst natuurlijk hebt opgestuurd, en daarna voor je Visum als alles natuurlijk goed verloopt, maar je hebt in de tussentijd ander werk, wat niet het werk is waarvoor je skills ass. hebt gedaan, maar wel op het moment van insturen tig jaar ervaring hebt in dat beroep. Hoe zit dat dan?
Is dat een probleem of niet?

Ik zal het nog even uiteenzetten:

- over ongeveer 3 a 4 weken hopen wij alles ingevuld en wel voor de skills te gaan :wink:.

- over ongeveer 2 maanden heeft mijn man ander werk, maar niet in het beroep waarvoor hij zijn skills heeft aangevraagd.  :?

- nu kunnen wij (hebben nu nog eigen bedrijf maar wordt waarschijnlijk binnenkort verkocht) aantonen dat hij in de afgelopen 12 mnd van de 18 mnd heeft gestoffeerd (stoffeerder 60 pnt + 15 extra MODL) :wink:, middels verklaringen van opdrachtgevers en verklaringen van toeleverancieren.

- op het moment van verwerking zal hij een andere baan krijgen, misschien in het stoffeerdersvak of in een sales baan (deze geeft maar 50 pnt op de SOL lijst).

Hoe kijken ze daar tegenaan.

Heel graag horen wij jullie reacties, en alvast heel veel dank. :up:

Groetjes
 
Deze papieren zijn verschillend. Voor skills assessment moet je ook NIET bij DIMA zijn, maar bij de instantie die als assessment organisatie achter het genomineerde beroep  op de SOL lijst staat. Ik begrijp dat jullie willen assessen als stoffeerder, ik weet niet waar dat moet, maar denk TRA??? Ga dan naar de website van TRA en daar vind je alles wat je moet doen. Mensen hier op het forum weten daar ook vanalles van. Wel moet je de papieren die je naar TRA stuurt weer meesturen met je visum aanvraag (bij 47SK dus) als je daar eenmaal aan toe bent. Handig dus om alles direct een paar keer extra te certificeren etc.

Veranderen van baan is geen probleem. Het gaat er niet om wat je DOET op het moment van aanvragen, maar om waar je een positive skills assessment voor hebt. Het is zaak om dat beroep te nomineren voor je visum aanvraag!

Aangezien jullie eigen bedrijf hebben is het soms extra lastig om werkgeversverklaringen te krijgen, want die heb je niet! Dus je zult inderdaad verklaringen van opdrachtgevers/klanten en toeleveranciers etc. moeten hebben al voor het skills assessment!!!

Als je ervoor zorgt dat DIRECT VOORAFGAAND aan het indienen van je aanvraag je nog steeds voldoet aan de eis: 12 vd laatste 18 maanden gewerkt in ENIG beroep op de SOL lijst, dan zit je prima. Dit hoeft dus niet eens (voor de DIMA aanvraag dan he!) als stoffeerder te zijn. Wel blijft je genomineerde beroep gewoon stoffeerder! Dus daar kijken ze echt niet raar tegen aan, als je toevallig niet effe iets anders doet! je waarde zit ´m puur in je positieve assessment voor stoffeerder.

Vandaar ook dat dat assessment je belangrijkste stap is waarschijnlijk.

Succes!

henriette
 
Hoi Henriette,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie, daar kunnen wij echt wat mee!!! :up: :up: :up:

Jij reist over een maandje al af naar Australie  :cool: (Brisbane), wij wensen je daar heel veel geluk en succes.

Groetjes Leonie, Ronald en kids
 
Back
Top