Forum geupgrade

Status
Not open for further replies.
[quote author=Erna link=topic=6133.msg76591#msg76591 date=1165524309]
Ik vond het vorige overzichtelijker maar ach, dit went ook wel weer.  Maar ROOD vind ik mooier.

Erna[/quote]

:grin: :lol: :evil:

Helemaal mee eens ERNA, en dan met vlammetjes :?

Jack :evil:

Navigatie is geen probleem :up:
Kleur, in de zin van helderheid is even wennen. Ik heb niets tegen blauw of groen of wat dan ook, maar het zou wat minder fel mogen dan leest het zich rustiger.

ik vond het vorige mooier
Het ziet er nu zo "standaard" uit, net als ieder ander forum.
Vorige groene had net dat ietsjes extra

Maar dit zal ook wel wennen

[quote author=Lost link=topic=6133.msg76538#msg76538 date=1165466296]
De kleur is inderdaad even wennen totdat ik het oude template van het forum heb aangepast.
[/quote]

Voor iedereen die de groene kleuren mooier vindt is er hoop. Zoals ik eerder aangaf ben ik van plan het oude template geschikt te maken voor de nieuwe versie van de forumsoftware. Helaas gaat daar behoorlijk wat tijd inzitten dus jullie zullen even geduld moeten hebben. Ik vind zelf dit nieuwe template ook weinig onderscheidend. Ik zal beide templates beschikbaar maken zodat iedereen zelf kan bepalen hoe het forum er uitziet.

[quote author=Lost link=topic=6133.msg76650#msg76650 date=1165583186]
[quote author=Lost link=topic=6133.msg76538#msg76538 date=1165466296]
De kleur is inderdaad even wennen totdat ik het oude template van het forum heb aangepast.
[/quote]

Voor iedereen die de groene kleuren mooier vindt is er hoop. Zoals ik eerder aangaf ben ik van plan het oude template geschikt te maken voor de nieuwe versie van de forumsoftware. Helaas gaat daar behoorlijk wat tijd inzitten dus jullie zullen even geduld moeten hebben. Ik vind zelf dit nieuwe template ook weinig onderscheidend. Ik zal beide templates beschikbaar maken zodat iedereen zelf kan bepalen hoe het forum er uitziet.
[/quote]

:dancing: :dancing: :clap2: :clap2: :clap2: :clap2:

:dance: :happysun:
wat een luxe ,we worden wel verwent he .
Thanks Lost

Kat

[quote author=Jack link=topic=6133.msg76660#msg76660 date=1165600648]
Vergeet de template in de kleur Rood niet....
[/quote]

Mijn computer kan de kleur rood niet weergeven, dus helaas... :wink:

[quote author=njusha link=topic=6133.msg76667#msg76667 date=1165607672]
wat een luxe ,we worden wel verwent he .
[/quote]

Kosten noch moeite worden gespaard. :p
No worries!

[quote author=Lost link=topic=6133.msg76678#msg76678 date=1165630664]
[quote author=Jack link=topic=6133.msg76660#msg76660 date=1165600648]
Vergeet de template in de kleur Rood niet....
[/quote]

Mijn computer kan de kleur rood niet weergeven, dus helaas... :wink:
[/quote]

Niet geschoten is altijd mis.......
:grin: :lol: :up:

Hey!  :smile:
Heeft het met de upgrade te maken dat ik van member een junior member ben geworden?  :|
Of ligt het ergens anders aan?
Op zich maakt het natuurlijk niet uit, maar ik ik ben gewoon een type die alles wil weten  :grin:
doeg
Lenka

Nee Lenka,

Day ligt gewoon aan het aantal mails dat je gepost hebt!
Hoe meer, hoe verder je opschuift.
Je hebt er nu meer dan 75(76) en bij 150 schuif je weer op.

Wat wel een enorme verbetering is met deze upgrade is dat de functie: Show unread posts after last visit weer stukken beter werkt. Op de een of andere manier had ik voor de upgrade altijd een lege lijst, terwijl ik zeker wist dat er ongelezen berichten waren. Ik haalde wel altijd de RSS feed op, maar dat doe ik nu nog steeds en nu blijven de ongelezen berichten ook staan :)

Ik ben dus wel weer dik tevreden. It's functionality what counts and not the color  :up:

Ik had ook altijd een lege lijst als ik had uitgelogd vanwege tijdgebrek en pas leter weer kon gaan lezen. maar volgens mij heb ik dat nu nog.
Wat moet ik daartegen doen, dan?

Mariette

[quote author=Lenka link=topic=6133.msg77029#msg77029 date=1166173256]
Heeft het met de upgrade te maken dat ik van member een junior member ben geworden?  :|
[/quote]

Ehmmm... dat heeft ergens ander mee te maken :wink:. Ik heb het minimum aantal posts per group wat opgehoogd. Ik wilde ook gelijk de omschrijving aanpassen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

[quote author=kallie link=topic=6133.msg77064#msg77064 date=1166224356]
Ik had ook altijd een lege lijst als ik had uitgelogd vanwege tijdgebrek en pas leter weer kon gaan lezen. maar volgens mij heb ik dat nu nog.
Wat moet ik daartegen doen, dan?
[/quote]

Helaas kun je daar niets tegen doen. De betreffende functie laat alle ongelezen berichten sinds je laatste bezoek zien. Als je vanwege tijdgebrek uitlogt en later terugkomt, dan laat de functie dus alleen de berichten zien die na je laatste bezoek zijn aangemaakt. Je kunt wel zelf m.b.v. de donkerblauw gekleurde iconen voor de rubrieken zien waar je ongelezen berichten hebt. In de betreffende rubrieken zie je dan achter ieder draadje met ongelezen berichten "new" staan. Via de link "new" kun je alle nieuwe berichten in het betreffende draadje lezen.

[EDIT]
Oké, ik heb er nog even over nagedacht en er is wel iets dat je kunt doen. Als je klikt op de link "Show unread posts since last visit" en je hebt geen ongelezen berichten sinds de laatste keer dat je had ingelogd, dan krijg je de volgende melding: "No unread topics found since your last visit. Click here to try all unread topics". Vervolgens klik je op de link "Click here to try all unread topics" en je krijgt een overzicht van al je ongelezen berichten. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
[/EDIT]

[quote author=Lenka link=topic=6133.msg77029#msg77029 date=1166173256]
Hey!  :smile:
Op zich maakt het natuurlijk niet uit, maar ik ik ben gewoon een type die alles wil weten  :grin:
doeg
Lenka[/quote]

En hoe kun je administrator worden :smile: :wink:

Hmm..  het lukt mij niet om 1 zin van Lost te "quoten"  :oops:

Lost: Bedankt voor je antwoord mbt de "groups"  ! Ik begrijp het.
Lenka  :smile:

Lenka, dat kan wel hoor...

als je er zelf een [ quote ] blok omheen zet (maar dan zonder spaties tussen de [ en q en e en ])

Alleen is de overige informatie dan wel verloren gegaan, dus van wie de quote was en op welk tijdstip.
Maar daar is ook weer een workaround voor. Nl. het volledige bericht quoten. Die quote-tag bevat dan alle informatie en die begin quote regel kopieer (CTRL+C) je dan en plak je voor elk gewenst blokje tekst. Vergeet die tekst dus niet af te sluiten met een [/quote], anders is alles daarna gequote...

Dus als voorbeeld:

Dit is quote blok 1

Word geschreven als:
[ quote]Dit is quote blok 1[/quote]

Dit is quote blok 2

Word geschreven als:
[ quote]Dit is quote blok 2[/quote]

Ik zal nog maar niet ingaan op quotes van quotes of quotes van quotes van quotes...dat komt ook de helderheid van het bericht niet ten goede...

Succes

[quote author=Maluka link=topic=6133.msg77092#msg77092 date=1166271197]
Lenka, dat kan wel hoor...

als je er zelf een [ quote ] blok omheen zet (maar dan zonder spaties tussen de [ en q en e en ])[/quote]

Noemen ze dat niet Kraken....Maluka??..

Nee, met kraken bedoelen ze bijvoorbeeld iets als: we kraken de kokosnoot. Of een pand dat gekraakt is.

Als je dan een "cracker" bedoelt of een "hacker" dan zit ook daar weer verschil in. Zo worden crackers vaak omschreven als hackers. Een hacker die hackt een systeem om de kunst van het inbreken in een systeem en eventueel de eigenaar van het systeem te wijzen op de lekken. Een cracker daarentegen doet ook zoals een hacker, alleen brengt deze moedwillig schade toe aan het systeem.

Maar om op de forum-update terug te komen: Wat nu ook goed werkt is de berichten-editor in Safari. Vaak bleef deze hangen, zodat ik genoodzaakt was om te schakelen naar Firefox. Dat is nu ook niet meer nodig. Het maakt mij dus nu geen moer meer uit welke browser ik gebruik.....

Hallo...

KIJK EENS NAAR DIT: 

Word geschreven als

:grin:  Het is mij eindelijk gelukt... !!!  :grin: en dus ;jippiejee!

Maar om weer on-topic te worden; ik vind de nieuwe forum-kleuren stukke rustiger.
Veel prettiger.

Goed gedaan !

Lenka  :smile:

Status
Not open for further replies.
Back