fotos zonder datum en vraagje over appointment.

liz-lizzy

New Member
Hoi iedereen  :)
Ik denk dat ik hier de jongste misschien wel ben die voor een spouse visum ga.
Ik ben bijna 20 maar woon al goed 2 jaar met mijn australische vriend samen en hebben al 3 jaar een relatie  :)
Nu vraag ik me af of ze moeilijk doen als je fotos laat zien waar geen datum opstaat maar waar je waarschijnlijk wel aan kan zien dat we jonger waren.Verder kunnen we wel bewijzen dat we al 2 jaar samenwonen dus die fotos zijn meer iets extra.

Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp :oops: misschien een beetje schaamtelijk als ik al zover ben met alle andere dingen.
Ga je 2 keer voor een afspraak. 1 keer in Sydney om je aan te melden en te betalen en dan kijken ze of je in aanmerking komt voor het visum, en dan een keer voor het echte waar ze besluiten of je het visum ontvangt. Of ga je maar 1 keer?

Je vermeldt op de achterkant van de foto's of eronder als je ze op a4 papier plakt, wanneer de foto is gemaakt, welke gelegenheid en wie erop staat! Heb ik ook zo gedaan! Foto's verkleind en per pagina 6 stuks. Succes... Helaas kan ik op je 2e vraag geen antwoord geven...

2e vraag weet ik ook niet. Ik ben hier eerst gebeld door een case officer (nadat ik had gebeld of ik een afspraak kon maken) en die liep heel wat vragen met me door. Zei toen... oke.. je komt in aanmerking voor een visum dus we maken een afspraak. Die afspraak was in Berlijn en na ruim een uur had ik mijn visum.

Je moet gewoon een paar fotos nemen waar je er echt jonger op uitziet. Het gaat niet om het precieze jaartal enzo.

Wie maakt er nog foto's met datum erop? Zonde van je mooie foto :) Tegenwoordig heb je dat niet eens meer met digitale camera's.
Ik heb zelf de foto's opgestuurd zonder uitleg. Geen datum, niets. Gewoon de foto voor zichzelf laten spreken. Vooral aan mijn vriendin was goed te zien hoe oud de foto was, die heeft haar haar namelijk flink laten groeien in de tussentijd.

Wat afspraken betreft: ik ben zelf met mijn vriendin op een willekeurige dag DIMIA in Sydney binnen gelopen, bewijs laten zien, geld betaald, en 15 minuten later een interview met onze case officer van ca. 45 minuten. We waren er een half uur voor openingstijd, en er stond al een flinke rij buiten! Het was er vreselijk druk. Of dat altijd mogelijk is zou ik niet weten.

Succes ermee! Ik ben nu zelf bezig voor de 2e ronde, weer al het bewijs verzamelen om permanent te kunnen blijven dit keer. Ze vragen dit keer om niet meer dan 10 foto's op te sturen. Dat word nog moeilijk kiezen, want we hebben er veel meer dan dat.

Back