Fout in eerste EOI

frankie

New Member
In mijn eerste EOI voor SkillSelect visa 189 had ik een fout gemaakt. Ik had aangegeven dat ik in aanmerking kwam voor de "Australian study requirement" maar niks is minder waar. Gewoon een stomme blunder tijdens het invullen die ik over het hoofd had gezien.

Ik ben toen uitgenodigd om een visa aan te vragen op basis van die EOI, maar kon natuurlijk mijn punten (75) niet bewijzen. Ik had wel bewijs voor voldoende punten om uberhaupt in aanmerking te komen voor een visum (65). Het duurde lang voordat mijn case officer uitsluitsel gaf, maar uiteindelijk gaf deze aan dat hij klaar was om een negatieve beslissing te maken. Ik heb toen snel mijn visum teruggetrokken en mijn geld terug gevraagd, voordat deze applicatie geweigerd zou worden.

Ik had inmiddels al een tweede correcte EOI op basis van 65 punten ingediend en was daarvoor al uitgenodigd voordat ik mijn eerste visa terug trok. Na de terugtrekking heb ik deze tweede aanvraag snel ingediend.

Inmiddels heb ik mijn visum *en* de refund van mijn eerste applicatie!

Wil je meer details kijk dan ook op mijn blog.
 
wat heb je precies geschreven om een refund te verkrijgen?
Een nette brief dat ik een stomme fout had gemaakt in de EOI en dat ik dat netjes had gemeld zo gauw als het aan het licht kwam (via form 1023). Ik melde ook dat ik de fout niet had gemaakt in de visa aanvraag zelf. Verder dat ik al een nieuwe, correcte EOI had ingediend en al uitgenodigd was op basis hiervan.
 
Woah, zal wel ff een emo rollercoaster zijn geweest. Naja, uiteindelijk missie geslaagd. Gefeliciteerd!
 
Back
Top