freelance werk in de telecom?

gitanoiwan

New Member
kan iemand mij vertellen of het in AUS mogelijk is om freelancer te worden, en dan wel in de telecom werk.
Ik werk nu in NL als ZZPer bij de KPN als monteur (storing en aanleg bovengronds)
is dat ook in AUS te doen of is daar helemaal geen werk in , ben van huis uit elektricien maar werk nu ongeveer 10 jaar voor mezelf als KPN monteur.
Mijn vraag hier of er kansen zijn voor mij en mn gezin hier !!!!!!
 
www.immi.gov.au kijk daar maar eens of jouw beroep op de lijst staat om een visum te kunnen krijgen. Dat is toch een eerste vereiste. Of je dan ook nog aan het werk kunt komen is voor nu niet zo zeer van belang.
Succes!
 
Last edited:
kan iemand mij vertellen of het in AUS mogelijk is om freelancer te worden, en dan wel in de telecom werk.
Ik werk nu in NL als ZZPer bij de KPN als monteur (storing en aanleg bovengronds)
is dat ook in AUS te doen of is daar helemaal geen werk in , ben van huis uit elektricien maar werk nu ongeveer 10 jaar voor mezelf als KPN monteur.
Mijn vraag hier of er kansen zijn voor mij en mn gezin hier !!!!!!
Het is altijd mogelijk om freelancer te worden, maar je moet geloof ik wel eerst een paar certificaatjes halen. Het is hier in Oz heel gebruikelijk voor tradies (en zeker sparkies) om zelfstandige te zijn. Mijn buurman doet als contractor (ik weet niet of hij zelfstandige is) het nodige werk voor Telstra (de KPN van Oz), zoveel zelfs dat ie nu in een Telstra auto rondrijdt. Genoeg werk te doen, vooral nu met de aanleg van de NBN.
 
dank jullie wel allemaal dit is wel goed nieuws natuurlijk hoorde in NL bij een visumbureau dat er in de Telecom ook best veel mensen nodig hebben ,is het trouwens niet beter om eerst bij een bedrijf een aantal jaar te werken en de regels en wetjes eerst te leren in OZ ? ook heb ik gewoon een LTS diploma dus zou wel een "sponsor??" nodig hebben omdat je voor een rechtstreeks visum minimaal een MBO diploma nodig hebt hoorde ik !!! mijn ervaring is wel groot dus daar kan het niet aan liggen ben ongeveer 10 jaar voor de KPN aan het werk als ZZPer. en daarvoor jaren bij een baas (toevallig firma Baas) in de data / telecom en daarvoor als Elektricien. Ik heb in NL een aantal schulden die ik over 4 jaar heb afbetaald dus dat moet ik eerst glad hebben en dan go for it !!!!!!
 
tradesmen=vakmensen vrij vertaald en sparkies, tja wat doet een electriciën iets met spark(ie)s?! ;) leuk hè de ozzie afkortingen
sunnies, undies, onesies, barbie etcetera
 
tja, schulden, als het niet bij de belastingdienst is, dan hoeft dat niet hoor. Maar is beter van wel. Met een schone lei beginnen is slimmer.
En je hebt toch wel een buffertje nodig, voor de oversteek.
SKilled independent kan dus niet voor jou?
Dan kun je het inderdaad met een sponsor proberen. Succes!
 
Back
Top