Friesland?

Opeinde.

!0 jaar terug drachten ontvlucht ,maar we wonen er nu al bijna weer in door de ontwikkelingsplannen. :-(
 
Ja, Drachten was zo'n 15 jaar geleden gewoon een groot dorp, nu krijg ik er steeds minder binding mee ondanks dat ik er geboren en getogen ben. De dorpen spreken me veel meer aan omdat het lijkt alsof daar heel andere mensen wonen (qua karakter).
 
Ik ben 1 keer door (een gedeelte van) Friesland gefietst in de zomer en ik vind het er echt schitterend! Met de boot van Enkhuizen naar Stavoren en toen door naar Hindeloopen. De dag erna via Gaast en Piaam, Makkum naar Harlingen en daar de boot gepakt naar Terschelling. Daar 2 dagen rondgefietst en met de boot weer terug. Van Harlingen via Bolsward naar Workum. Daarna vanuit Workum via Koudum, Rijs, Oudemirdum naar Lemmer en de dan erna gingen we Friesland weer uit richting Blokzijl. Ik vind het een schitterende provincie. Ik kom oorspronkelijk uit Bergen op Zoom in het zuid westen en was nog nooit eerder in Friesland geweest. Nu inmiddels wel een paar keer en iedere keer heb ik er weer een vakantie gevoel. 1 keer een paar dagen mee gezeild met de Sneekweek. Ook dat is geweldig zeg!
 
[quote author=RobertInge link=topic=3358.msg39430#msg39430 date=1133860737]
Ja, Drachten was zo'n 15 jaar geleden gewoon een groot dorp, nu krijg ik er steeds minder binding mee ondanks dat ik er geboren en getogen ben. De dorpen spreken me veel meer aan omdat het lijkt alsof daar heel andere mensen wonen (qua karakter).
[/quote]

Helemaal mee eens. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Drachten echt helemaal niets aan vind (absoluut niet negatief bedoeld naar de mensen die daar wonen overigens). Het is een uitgegroeid dorp en zo verstedelijkt dat het gewoon weinig (meer) uitstraalt.
Ik ben laatst ook in Dokkum geweest en dat vind ik wel een erg mooi stadje. En Leeuwarden is ook errug leuk!!!
Verder vind ik om te wonen de dorpen ook veel leuker (ook in Groningen trouwens), zoals Bakkeveen en Siegerswoude (woont een nicht van mij; haha).
 
Ik woon dus zelf in Leeuwarden, en daar vind ik dus niets aan. Ik vind Dokkum(daar werk ik overigens)wel leuk en ook Sneek en Heerenveen. Ik Drachten ook leuker dan Leeuwarden :|
 
Uhmm erg oud topic.. zal ik 't weer, in navolging op het limburg topic, weer ff wat nieuw leven in blazen  :grin:

ben ik momenteel de enige??
 
[quote author=alieNL link=topic=3358.msg140836#msg140836 date=1245352678]
Uhmm erg oud topic.. zal ik 't weer, in navolging op het limburg topic, weer ff wat nieuw leven in blazen  :grin:

ben ik momenteel de enige??


[/quote]

Ha,niet echt hoor,wij zitten helaas ook nog steeds hier in Friesland  :-(
 
Mijn Miranda komt uit Friesland (Harlingen).
En als we nu niet in OZ gezeten hadden, had ik over een paar weken naar Friesland (Harkema) kunnen rijden om te  werk te gaan :oops:
De bazen hebben recent besloten om de gehele productie 170 KM te gaan verhuizen.
Blij dat ik weg ben :p

Bart
 
7 jaar in Kimswerd gewoond vlakbij Harlingen. Geboren in NoordHolland maar als ik ooit terug zou gaan zou ik weer naar Friesland gaan, veel gemoedelijker, meer ruimte, gewoon...leuker  :up:
 
Ik kom ook UIT Friesland.

Woon nu in Perth.

Friezen gedijen overal! Als je ze maar genoeg water geeft.  :grin:

Grutsjes Jacob
 
[quote author=Tekkel link=topic=3358.msg140878#msg140878 date=1245404196]
Mijn Miranda komt uit Friesland (Harlingen).
En als we nu niet in OZ gezeten hadden, had ik over een paar weken naar Friesland (Harkema) kunnen rijden om te  werk te gaan :oops:
De bazen hebben recent besloten om de gehele productie 170 KM te gaan verhuizen.
Blij dat ik weg ben :p

Bart
[/quote]

Hee Bart,grappig Harkema ligt hier een 5 km bij mij vandaan.
Harkema is zo slecht niet hoor,maar OZ is beter  :up: :grin:

Markus
 
[quote author=Markus link=topic=3358.msg140936#msg140936 date=1245471475]
[quote author=Tekkel link=topic=3358.msg140878#msg140878 date=1245404196]
Mijn Miranda komt uit Friesland (Harlingen).
En als we nu niet in OZ gezeten hadden, had ik over een paar weken naar Friesland (Harkema) kunnen rijden om te  werk te gaan :oops:
De bazen hebben recent besloten om de gehele productie 170 KM te gaan verhuizen.
Blij dat ik weg ben :p

Bart
[/quote]

Hee Bart,grappig Harkema ligt hier een 5 km bij mij vandaan.
Harkema is zo slecht niet hoor,maar OZ is beter  :up: :grin:

Markus
[/quote]
Het is het oude Spinder uit Harkema, tegenwoordig Luyt Metal Solutions genaamd.
Ik heb me laten vertellen dat mijn voormalige troetelkindjes (2 lasrobots) er nu al staan.
Ga ze maar even de groeten van me doen ;-)

Bart
 
[quote author=vignes link=topic=3358.msg140929#msg140929 date=1245458155]
Friezen gedijen overal! Als je ze maar genoeg water geeft.  :grin:
[/quote]

Klopt helemaal  :grin: :lol:
 
Hoi,
Nog een Friezin hier. Geboren in Sexbierum (ja, het bestaat echt) en op m'n 15e verhuisd naar Bolsward en op m'n 24e naar Engeland en sinds 2001 in Perth. Ben net terug van 6 weken vakantie in FRL, mooi hoor. M'n conclusie was: Ik ben trots dat ik uit Friesland kom, maar ook trots dat ik er niet meer woon. :up:
 
[quote author=Sytsopdefiets link=topic=3358.msg140994#msg140994 date=1245591557]
maar ook trots dat ik er niet meer woon. :up:
[/quote]

Op wat voor manier? Ik ben nog (relatief) jong en heb hier heel mijn leven gewoond (Joure). Ik heb wel bijna 3 jaar in het buitenland gewoond, maar dat was telkens een jaar in het buitenland en dan weer voor langere tijd in FRL. Ik merk wel dat het anders is dan vroeger, maar kan er niet echt mijn duim opleggen. Dus vandaar mijn vraag, op wat voor manier is het hier veranderd?
 
Friesland is prachtig mooi, mooie natuur, zo groen en vlak en gewoon zo Friesland. En misschien vind ik het juist zo mooi omdat ik er niet meer woon, dan valt het meer op. Maar aan de andere kant vind ik ook dat alles zo hetzelfde blijft, beetje bekrompen en klein, in denken en doen. Ik hoop dat niemand zich hier door aangesproken voelt hoor, dat is niet de bedoeling. Dit is gewoon mijn observatie van 'mien heitelan'.
 
Back
Top