Friesland?

Hoi!
Woon ook in Friesland, Wolvega wel te verstaan. Maar niet lang meer, nog een weekje precies en dan vliegen we lekker naar 'huis'. Ik ben geen friezin, maar woon hier in Wolvega nu 9 jaar. Ben geboren in Hilversum. Ben verhuist min of meer voor m'n werk. Heb een stal met dravers gehad die ik trainde met m'n vriend toen en reed in de koers en de laatste 4 jaar heb ik gewerkt op de paardenkliniek in Wolvega als dierenartsassistent.
 
hoi
hier nog een fries. lees al een tijdje mee. maar kom oorspronkelijk uit harkema  woon al 25 jaar in surhuisterveen, vlak bij markus de rietdekker tis hier om de hoek. en bart wat spinder betreft ben daar de hele week aan het werk. (bestaande dakbedekking vervangen ) ken de eigenaar goed ene freek. was een paar jaar geleden nog in rockingham vlak waar jullie nu wonen. ben van plan dit jaar weer tegaan zie het wel
 
[quote author=dik link=topic=3358.msg141126#msg141126 date=1245705960]
hoi
hier nog een fries. lees al een tijdje mee. maar kom oorspronkelijk uit harkema  woon al 25 jaar in surhuisterveen, vlak bij markus de rietdekker tis hier om de hoek. en bart wat spinder betreft ben daar de hele week aan het werk. (bestaande dakbedekking vervangen ) ken de eigenaar goed ene freek. was een paar jaar geleden nog in rockingham vlak waar jullie nu wonen. ben van plan dit jaar weer tegaan zie het wel
[/quote]
Als het dezelfde Freek is als ik nog ken, doe hem maar de groeten van me.
Al weet ik niet of hij de eigenaar is (misschien mede?).
Lopen er ook nog 2 andere directeuren rond?
Een lange met brilletje en krulletjes en een kleine grijze?
Dat zijn dan mijn oude directeuren. Hebben vreselijk hun best gedaan om mij hier te krijgen :up:
Die mag je al helemaal de groeten doen.

Bart
 
[quote author=dik link=topic=3358.msg141126#msg141126 date=1245705960]
hoi
hier nog een fries. lees al een tijdje mee. maar kom oorspronkelijk uit harkema  woon al 25 jaar in surhuisterveen, vlak bij markus de rietdekker tis hier om de hoek.
[/quote]

Hee Dik,grappig Surhuisterveen iss idd om de hoek.
In mijn brommertijd (22 jaar terug ,oeiii ik word oud  :oops:)met mijn toenmalige vriendin eens  aan het oppassen geweest in surhuisterveen ,aan de vossepol om precies te zijn
Ik vind Surhuisterveen een leuk dorp met een gezellig winkelcentrum. :up:

Harkema heb ik ook een relatie gehad met een meisje aan de warmolstrjitte (16 jaar terug).
Harkema had altijd wel een beetje een reputatie tegen over jongens uit andere dorpen,gelukkig niks van gemerkt.

Ik zie dat het je eerste post is, wat zijn julli plannen?
Een paar week terug was hier nog iemand uit boelenslaan die vertrekt met een sponsored visa naar OZ.

Gr.Markus
 
[quote author=Sytsopdefiets link=topic=3358.msg141083#msg141083 date=1245677501]
Friesland is prachtig mooi, mooie natuur, zo groen en vlak en gewoon zo Friesland. En misschien vind ik het juist zo mooi omdat ik er niet meer woon, dan valt het meer op. Maar aan de andere kant vind ik ook dat alles zo hetzelfde blijft, beetje bekrompen en klein, in denken en doen. Ik hoop dat niemand zich hier door aangesproken voelt hoor, dat is niet de bedoeling. Dit is gewoon mijn observatie van 'mien heitelan'.
[/quote]

Nee hoor! Ik kan er wel inkomen! Alhoewel ik moet zeggen dat het echt persoonsafhankelijk is, maar ik herken het zeker. Ik weet echter niet welke 'gasten' dit forum bezoeken, dus ik zal geen voorbeeld geven.
 
Ik heb een aantal jaren in Leeuwarden gestudeerd en gewerkt. Het allermooiste plekje daar is de trein terug naar Groningen.  :wink:
 
[quote author=Joep link=topic=3358.msg141278#msg141278 date=1245836785]
Ik heb een aantal jaren in Leeuwarden gestudeerd en gewerkt. Het allermooiste plekje daar is de trein terug naar Groningen.  :wink:
[/quote]

Oeps, riskant hoor om dat te zeggen tussen al die Friezen hier..  :lol:
 
Ik ben Schots, maar ik woonde de laatste 13 jaar in Friesland.  Kom zelf uit in boerderij in Schotland dus voelde me thuis daar op de platteland tussen de koeien en schapen  :smile:.
 
Nou ik ben een Amsterdamse Fries die nu in Australie woont en getrouwd is met een halve Fries :lol:.
Mijn ouders zijn echte Friezen en ik ben geboren en opgegroeit in Amsterdam.
Maar vond het altijd erg leuk om naar Leeuwarden en Hardergarijp te gaan voor een familie bezoekje.

Groetjes
Moon
 
[quote author=Annemiek link=topic=3358.msg39436#msg39436 date=1133866057]
Ik ben 1 keer door (een gedeelte van) Friesland gefietst in de zomer en ik vind het er echt schitterend! Met de boot van Enkhuizen naar Stavoren en toen door naar Hindeloopen. De dag erna via Gaast en Piaam, Makkum naar Harlingen en daar de boot gepakt naar Terschelling. Daar 2 dagen rondgefietst en met de boot weer terug. Van Harlingen via Bolsward naar Workum. Daarna vanuit Workum via Koudum, Rijs, Oudemirdum naar Lemmer en de dan erna gingen we Friesland weer uit richting Blokzijl. Ik vind het een schitterende provincie. [size=12pt]Ik kom oorspronkelijk uit Bergen op Zoom[/size] in het zuid westen en was nog nooit eerder in Friesland geweest. Nu inmiddels wel een paar keer en iedere keer heb ik er weer een vakantie gevoel. 1 keer een paar dagen mee gezeild met de Sneekweek. Ook dat is geweldig zeg!
[/quote]

Hej Annemiek leest dat jij oorspronkelijk uit mijn buurt komt! Grappig. Heb zelf 8 jaar in Bergen op Zoom gewoond en ging er ook altijd naar school. Small world  :grin:
 
Heb op 3 adressen gewoond... eerst op Bolwerk Zuid in een oude bovenhuis, ben toen naar de Paulusberg verhuist (een woonerf aan de Augustalaan) en toen naar de Zuid-West singel in een apartement... tegenover de Kiek in de Pot (was het nog helemaal niet bebouwd). En die adressen in 8 jaar gedaan.. hoezo niet weten waar ik thuis hoor  :grin:
 
Back
Top