Frontloaden of niet....?

Sabien

New Member
Hier is al vaker over gesproken, en toch vraag ik me af waarom dit wordt afgeraden.

Als je kijkt op austimeline.com onder visa application details zie je dat sommige toch de VOG en Medicals meesturen met de aanvraag van het visum.

En wonder boven wonder: deze mensen hadden dan ook binnen 3 maanden hub visum.

Ik maak hier dan ook op uit dat frontloaden VOORDAT je een visum aanvraag doet en je dus nog niet bekend bent bij DIMIA deze stukken verloren kunnen gaan.
Maar als je inderdaad in dezelfde envelop als je aanvraag ook je VOG en gesloten envelop medicals in 1 keer in 1 envelop opstuurt moet dat toch goedkomen....?

Of zie ik hier iets over het hoofd........ :|

Gr. SAb
 
Logischerwijs moet ik je inderdaad gelijkgeven. Echter, waarschijnlijk stoppen de meesten die frontloaden, niet alle papieren in een envelop (dus zowel aanvraag als VOG als medicals). Die sturen dan eerst het aanvraagformulier op (zo enthousiast als ze zijn)....en maken een keer een afspraak met een paneldokter voor een medical en gaan naar het gemeentehuis voor hun VOG)...

Zit ik me net te bedenken? De medicals mochten toch alleen nog maar rechtstreeks door de Panel-Doctor opgestuurd worden naar de DIMIA. Die kreeg je zelf toch niet meer mee. En er moest toch ook een Casenumber opstaan op de medicals. Ook al zou je, op het moment dat je de medicals hebt gedaan de doctor lief aankijken en vragen of je de aanvraag en VOG ook in diezelfde envelop kan meesturen, je nog steeds geen casenumber hebben....
 
Ik heb mijn papieren ingevuld, VOG en al het bewijs met de papieren in een envelope gedaan.
Ik had een List Of Contents bij deze papieren gedaan waarop ik had aangegeven dat ik mijn medicals had gedaan (en waar ik ze had laten doen) en dat de dokter de medical results had opgestuurd.
Binnen drie dagen had ik mijn visum.

Het is een risico wat je neemt, maar ik neem aan dat alle medicals die ze ontvangen zonder naam gewoon gearchiveerd worden totdat de rest van de visum aanvraag arriveerd. Wie zegt dat ze het niet kwijtraken als er een nummer in plaats van alleen een naam op staat.
 
Ja nu snap ik het niet meer. Als je form 47sk opstuurt krijg je toch zelf bericht wanneer je je medicals moet doen????? Of heb ik het nu mis???

Grtz Tanne
 
Wij hadden de medical en VOG met de aanvraag meegestuurd (frontloaded). Voordeel is dat de visum aanvraag sneller gaat.
 
Precies, je kan gewoon afwachten natuurlijk, maar ongeduldige onder ons (hihi) gaan gewoon van te voren al. Ik was vrij zeker van mijn visum (partner visum) omdat wij genoeg bewijs van onze relatie hebben etc etc, dus ik had zoiets van, waarom wachten!  :-D
 
En heb je dan speciale forms nodig voor die medicals en VOG? Zo ja, waar kun je die halen? En hoe weet je waar je je medicals moet laten doen?

Grtz Tanne
 
[quote author=E & C link=topic=2083.msg20499#msg20499 date=1121248486]
Wij hadden de medical en VOG met de aanvraag meegestuurd (frontloaded). Voordeel is dat de visum aanvraag sneller gaat.
[/quote]

Maar hoe ging dat dan? Zoals Maluka zei krijg je deze stukken niet mee van de arts, en je hebt dus ook nog geen casunumber....Of kregen jullie het wel mee in een gesloten envelop?
 
[quote author=Cajendra link=topic=2083.msg20487#msg20487 date=1121246621]
Ja nu snap ik het niet meer. Als je form 47sk opstuurt krijg je toch zelf bericht wanneer je je medicals moet doen????? Of heb ik het nu mis???
[/quote]

Klopt, maar aangezien ik Z.S.M. en dan bedoel ik ook ASAP weg wil, hoop ik dus dat op deze manier mijn aanvraag sneller afghandeld wordt en dus eerder mijn visum krijg....... :roll:
 
[quote author=Sabien link=topic=2083.msg20528#msg20528 date=1121257193]
Maar hoe ging dat dan? Zoals Maluka zei krijg je deze stukken niet mee van de arts, en je hebt dus ook nog geen casunumber....Of kregen jullie het wel mee in een gesloten envelop?
[/quote]

Das niet helemaal waar..zo heb ik het niet gezegd....ik heb er nog niet mee te maken gehad, maar ik meen me te herinneren dat de DIMIA het niet accepteert als de medicals niet rechtstreeks afkomstig zijn van de panel-doctor. En ik meen ook te herinneren dat de DIMIA een case-number wil...maar of dit perse noodzakelijk is. Als je bijv. alles direct in een envelop kunt laten opsturen (omdat de panel-doctor zo aardig is om tevens de aanvraag en VOG bij te voegen bij deze medicals.)...

Er zijn mensen op het forum die al wel deze stap hebben gehad :)
 
Mijn panel doktor heeft het rechtstreeks naar DIMIA gestuurd. Geen probleem.
De lijst van panel dokters staat op hun website en zij kunnen vaak de nodige papieren aan je verstrekken.
 
Shelley: zo hoort het ook te gaan...

Maar heb jij ook met Frontloading gewerkt? M.a.w. heb jij, voordat de DIMIA de aanvraag in behandeling had de medicals al door je panel-doctor laten opsturen?
 
[quote author=shelley link=topic=2083.msg20537#msg20537 date=1121258042]
Mijn panel doktor heeft het rechtstreeks naar DIMIA gestuurd. Geen probleem.
De lijst van panel dokters staat op hun website en zij kunnen vaak de nodige papieren aan je verstrekken.

Het is een risico wat je neemt, maar ik neem aan dat alle medicals die ze ontvangen zonder naam gewoon gearchiveerd worden totdat de rest van de visum aanvraag arriveerd.
[/quote]

Maar als je dat dus doet VOORDAT je je aanvraag hebt ingediend bij DIMIA ben je nog niet bekend daar, heb je dus geen casenummer en loop je de kans dat je papieren kwijt raken. Ik zou er maar niet zomaar vanuit gaan hoe DIMIA zou moeten archiveren, daarom heb ik juist deze post gemaakt omdat ik verhalen heb gehoord dat de hele boel is kwijtgeraakt, opnieuw medicals en VOG en dus dubbele kosten en alsnog vertraging......

Dus frontloaden NIET voordat je een aanvraag hebt gedaan maar VOORDAT DIMIA er om vraagt.

Maluka: dat zou natuurlijk ook nog kunnen, in de envelop van de arts.

Maarre.....verder niemand op dit moment ervaring met frontloaden......of mensen die hub visum al hebben ontvangen op basis van frontloaden en nog handige tips hebben.......?

Gr. SAb
 
Ja, ik heb de medical gedaan, die werd opgestuurd naar DIMIA. Ik heb later mijn aanvraag opgestuurd en toen ik bericht kreeg dat ze hem hadden ontvangen, kreeg ik drie dagen later bericht dat mijn visum aanvraag was goedgekeurd. Zo te horen heb ik dus gewoon geluk gehad dat hij niet is kwijtgeraakt.
Ik was er wel een beetje bezorgd om, maar mijn man had zoiets van, DIMIA kan bij de panel arts eventueel altijd nog de resultaten voor een 2e keer opvragen. Dat was gelukkig niet nodig.
 
Hoi allemaal,

Ik denk niet dat je aanvraag sneller wordt behandeld wanneer je frontloadt (bij een aanvraag voor een Skilled Visa). Kijk maar eens op austimeline.com; daar heb je heel veel mensen die alles al van tevoren opsturen. Maar volgens mij duurt het allemaal net zo lang.

Ik zou gewoon wachten op het verzoek vanuit DIMIA. Geloof me, een afspraak met de dokter en GGD is zo gemaakt. Mijn vriendin en ik hadden binnen 1,5 week alles voor elkaar. Bovendien moeten je medische gegevens naar Sydney worden opgestuurd en je VOG + form 1022 naar Adelaide. Wij kregen de medische gegevens + X-ray in een verzegelde enveloppe mee! Zo zie je maar dat iedere panelarts en GGD hun eigen werkwijze heeft.

En ik weet echt hoe vervelend het is om te moeten wachten. Wij hebben ook enkele malen zitten bedenken hoe we zaken sneller kunnen laten verlopen, maar ga er gewoon vanuit dat ze bij DIMIA hun best doen om je zo snel mogelijk aan je visum te helpen.

Wij hebben gelukkig ons visum al binnen. Op dit moment liggen onze paspoorten in Berlijn en worden ze ingeplakt. Ik wil iedereen die (ongeduldig) zit te wachten heel veel sterkte wensen. Het komt uiteindelijk helemaal goed...

:up:
Roel
 
Helemaal gelijk Roel. Ik had het ook van te voren gedaan omat ik dacht dat het wel weken/maanden zou duren voordat je een afspraak had en dan ook nog eens op de uitslag zou moeten wachten. Maar inderdaad, het is allemaal zo gedaan.
 
Ik kan voor ons visum ( Long Term Business) frontloaden, maar heb eigenlijk geen idee hoe of wat ik dat moet doen? Ten eerste waar moet ik de medicals laten doen? En moet ik dan een formulier mee nemen (zo ja, welke?) of gewoon het adres waar het naar toe gestuurd moet worden?

Ken iemand mij hier bij helpen?

xxx
 
Wat is frontloaden?

Enne.. ik heb mijn visum (student welliswaar) via internet moeten aanvragen en de originelen ingescand en zo de vog gemaild. word dat geaccepteerd?
 
Back
Top