frontloaden vog

Jacky

New Member
Hoi

Na het lezen op dit forum over frontloaden van het vog en hoe te doen, blijkt het niet zo te kunnen volgens onze gemeente.
Ik heb het vog forumulier gedownload ingevuld en ben daarmee naar het gemeentehuis gegaan. Blijkt dat er een formulier van de ambassade of van de regering Australie erbij moet zitten, waaruit blijkt dat het gevraagd wordt.....klopt dat?????

Graag tips....

Groetjes Jacqueline
 
Is niet zo'n groot probleem Jacky, het klopt inderdaad maar je kan een gedeelte van Booklet 6 uitprinten en dit meenemen naar het gemeentehuis.
Er staat op dit forum meer hierover.
Als ze vragen naar de opdrachtgever, dan kan je eventueel het adres geven van DIAC. Wat betreft de contactpersoon heb ik gewoon gezegd dat het de Australian Government is. In principe zou het dan geen problemen op moeten geven. Doen ze het niet, probeer dan een andere keer weer totdat er een ambtenaar achter het loket zit die je wel wil helpen. De een doet moeilijker dan de ander.

Edit: even zoeken, waar is het ook alweer.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=118.msg40781#msg40781 Bingo:

Even invullen

Naam organisatie: DIAC
Vertegenwoordiger: Australian Government (en even een gedeelte uit Booklet 6 van de site van Diac af halen waar in staat dat je het nodig hebt)
Vestigingsadres: ASPC in Adelaide
Tel.nr.: of het algemeen tel.nr van Diac of open laten.

Zou goed moeten komen.
 
Wat je ook kan doen is de formulieren van het minesterie van justitie opsturen naar de Australische ambassade in Den Haag. Deze vullen dan de gegevens van de ambassade in en sturen het terug naar jouw. Dan kun je wel naar de gemeente gaan, omdat de gegevens van de ambassade zijn ingevuld. Zo heb ik het gedaan. Als je de VOG formulieren naar de ambassade stuurt heb je deze binnen een week ingevuld retour  :up:.
 
Ik heb mijn acknowledgement meegenomen naar de gemeente samen met het VOG aanvraag formulier. Daar hebben ze een kopie van gemaakt voor "in de file". Even e.e.a. uitgelegde en ze gingen daarmee akkoord. Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes,

Gr Frank
 
Hoi Catkin,

IK heb geen formulier van het ministerie van justitie alleen het formulier vog, bedoel je dat? en dit zo opsturen naar de ambassade van Australie, zonder gegevens van gemeente en justitie??
 
wij hebben blad 1 van het booklet meegenomen en "The Netherlands" aangestreept met gele marker.
en op het formulier ingevuld:

Australian Goverment
Department of Immigration and Citizenship
55, Currie Street
ADELAIDE SA 5000
Australie

In Amsterdam was dat geen probleem. Duurde minder dan 2 weken voor we het in huis haden.
 
[quote author=Jacky link=topic=6699.msg83738#msg83738 date=1173442602]
Hoi Catkin,

IK heb geen formulier van het ministerie van justitie alleen het formulier vog, bedoel je dat? en dit zo opsturen naar de ambassade van Australie, zonder gegevens van gemeente en justitie??
[/quote]

Ik bedoelde het de formulieren die je mee moet nemen voordat je je vog kunt aanvragen (die je kunt downloaden op de site van het minesterie van justitie). Ik heb de gedeeltes die ik zelf kon invullen eerst zelf ingevuld en de rest naar de ambassade gestuurd (zij vullen dan de gedeeltes in die door de instantie moet worden ingevuld). Toen ik deze terug gestuurd heb gekregen ben ik naar de gemeente gegaan. Zij hoeven dan alleen nog de gegevens van de gemeente in te vullen en je krijgt binnen een paar weken je vog terug gestuurd.
 
Back
Top