Fysio Diploma omzetten

Fleur

New Member
Hallo beste Australiaholics :)

Ik sta nog niet eens aan het begin van de reis en zou graag jullie input willen.
Ik ben 29 jaar (in februari 30) en wil graag in Australie als fysio aan de gang.
Dit wil ik doen via 'Pathway of Equivalence'. Nu heb ik visa4you gevonden die mij daarbij kunnen helpen, maar zij vragen een starttarief van 2500 euro (zonder dat het document ook maar in Australie terecht komt. Het laten beoordelen door de Australian Physiotherapy Council kost omgerekend zo'n 1500 euro.

Weet iemand een bureau/persoon die dit goedkoper om kan zetten?

Groetjes,
Fleur
 
Hoi Fleur, ik heb persoonlijk geen advies voor je en ook geen ervaring binnen dit vak, maar heel toevallig sprak ik afgelopen dagen een meisje wat nu in Sydney zit en bezig is met het aanvragen van een visum via het beroep van fysiotherapeut... En dat nu ook uitoefent terwijl ze haar visum afwacht. Ik kan haar eventueel vragen of ze het een probleem vindt als ik haar naam (via een DM natuurlijk) aan jou doorgeef, misschien heeft zij wel ervaring met dit Pathway of Equivalence?
Verder weet ik niet precies wie, maar wel dat er een aantal mensen gerelateerd aan fysiotherapie ook op dit forum zitten. wellicht vind je iets nuttigs als je via de zoekbalk rechtsboven enkele termen invult?


🌵
 
Hoi Fleur, ik heb persoonlijk geen advies voor je en ook geen ervaring binnen dit vak, maar heel toevallig sprak ik afgelopen dagen een meisje wat nu in Sydney zit en bezig is met het aanvragen van een visum via het beroep van fysiotherapeut... En dat nu ook uitoefent terwijl ze haar visum afwacht. Ik kan haar eventueel vragen of ze het een probleem vindt als ik haar naam (via een DM natuurlijk) aan jou doorgeef, misschien heeft zij wel ervaring met dit Pathway of Equivalence?
Verder weet ik niet precies wie, maar wel dat er een aantal mensen gerelateerd aan fysiotherapie ook op dit forum zitten. wellicht vind je iets nuttigs als je via de zoekbalk rechtsboven enkele termen invult?


🌵

Hey Bob,

Dat lijkt me erg fijn. Ik heb al gekeken op de website voor iemand in hetzelfde schuitje, maar tot nu toe had ik geen geluk. Als ik met haar in contact zou kunnen komen zou dat fantastisch zijn!
 
Hi Fleur,

Is het je inmiddels gelukt? Ik zit nl in hetzelfde schuitje (ik ben al in Australie) en ben benieuwd hoe moeizaam (of niet) het traject van het laten erkennen van je diploma was voordat ik eraan begin.


Hallo beste Australiaholics :)

Ik sta nog niet eens aan het begin van de reis en zou graag jullie input willen.
Ik ben 29 jaar (in februari 30) en wil graag in Australie als fysio aan de gang.
Dit wil ik doen via 'Pathway of Equivalence'. Nu heb ik visa4you gevonden die mij daarbij kunnen helpen, maar zij vragen een starttarief van 2500 euro (zonder dat het document ook maar in Australie terecht komt. Het laten beoordelen door de Australian Physiotherapy Council kost omgerekend zo'n 1500 euro.

Weet iemand een bureau/persoon die dit goedkoper om kan zetten?

Groetjes,
Fleur
 
Hoi, hoi!

Gaaf om te zien dat sommige deze stap al hebben genomen!
Ik zou héél graag in het nieuwe jaar deze stap ook willen maken. Vanuit mijn studie hebben ze aangegeven dat het heel moeilijk is om te gaan werken als fysiotherapeut in Australië.
Verder ben ik al een beetje op internet gaan kijken maar ik zou graag jullie input willen horen.

Hoe hebben jullie dit gehele proces geregeld? Hoeveel kost het? Wat moet er voor gebeuren?

Ik ben erg benieuwd en zie jullie berichtjes graag tegemoet!

Groetjes Steven
 
Hi Steven, welkom op het forum. Fleur en Rose zijn niet langer actief op het forum. Maar misschien kan @BobtheCactus je verder helpen. En misschien kun je jezelf even voorstellen, daar hebben we een apart draadje voor. Als we iets meer weten kunnen we je beter helpen.
 
Verder ben ik al een beetje op internet gaan kijken maar ik zou graag jullie input willen horen.

Hoe hebben jullie dit gehele proces geregeld? Hoeveel kost het? Wat moet er voor gebeuren?
Niet lullig bedoeld, maar begin met "een beetje op internet te gaan kijken" uit te breiden naar "heel veel op internet kijken" ;-) Er staat ontzettend veel online, wat je al een goede indicatie geeft van je overige vragen. Een goede start is:

- Kijk voor welk visa je in aanmerking zou kunnen/willen komen , daar staat alle benodigdheden + kosten (wij zitten voor 2 man op een totaal rond de $10,000)
- Verdiep je in het proces in hoe je NL diploma om te zetten naar een Aus via de aangegeven instantie, voor Exercise Physiologist is dit VETASSESS (daar zou ik je eventueel mee kunnen helpen want heb dat proces zelf doorlopen, al zij het in een andere rol) of als Physiotherapist bij de APC

Zodra je dat een beetje helder voor ogen hebt, stel ik voor dat je je inderdaad voorstelt zoals Red dust zegt in een nieuw draadje zodat we je nog beter kunnen helpen :)
 
Ik zit op een heel ander visum dan jouw route, Steven, maar ik kan ook vanuit mijn kant @HeinC's ervaring bevestigen dat ik aan een visum rond de $ 10.000 kwijt was.
 
Hi Steven, welkom op het forum. Fleur en Rose zijn niet langer actief op het forum. Maar misschien kan @BobtheCactus je verder helpen. En misschien kun je jezelf even voorstellen, daar hebben we een apart draadje voor. Als we iets meer weten kunnen we je beter helpen.

Ehhhh ik ben geen fysiotherapeut en heb specifiek daar geen tips voor of ervaring mee haha.

Maar als ik ergens anders kan helpen dan laat maar weten!
 
Hoi Steven!

Welkom op het forum en leuk dat je interesse hebt om als fysiotherapeut die kant op te gaan!

Mijn vriend is fysio en wij zijn zo’n drie jaar geleden begonnen met ons verdiepen in dit proces. We hebben geprobeerd zijn studie (aan de Hogeschool Utrecht) goed te laten keuren bij de Australian Physiotherapy Council (APC) maar dat is helaas niet gelukt. Je kunt de APC registration vergelijken met de BIG registratie en die heb je dan ook nodig om een (werk)visum aanvraag te doen. We hebben dit gedaan via Visa4You, ik weet dat zij ook bezig zijn met twee andere fysio’s in ditzelfde proces maar ook bij hen is het een lastig proces omdat de opleiding én het beroep er in Australië inhoudelijk iets anders uitzien dan hier in NL. Zo heb je daar meer verantwoordelijkheid en moet je bijvoorbeeld meer weten over cardiologie (ik ben geen fysio dus hoe of wat precies kan ik je niet na vertellen hehe).

Wij hebben er nu voor gekozen het via een andere weg te willen proberen. Via het visum bureau zijn we in contact gekomen met een dame die via toetsen haar registratie gehaald heeft (on shore). Ik ga volgend jaar een master doen in Australië en mijn vriend mag dan mee op mijn visum. Hij gaat proberen alsnog de APC registratie te krijgen door hier in NL een (online) theorie toets en daar on shore een drietal praktijk toetsen te doen. Dat kan alleen daar, je kunt in theorie dus ook heen en weer vliegen maar dat is een duur grapje. Zo zijn we in ieder geval alvast daar (waar we nu het liefst willen zijn :)) en als de registratie lukt hopen we op een post graduate visum of een 491 visum alsnog te kunnen blijven! Vanaf het moment dat je de theorie toets haalt mag je daar direct als fysio aan de slag onder supervisie maar we begrepen van die dame dat je dat met een korreltje zout kunt nemen. Haar ervaring was dat ze zo staan te springen om fysios dat je direct aan de bak kan. Een senior fysio bij dezelfde praktijk/werkgever moet dan iedere zoveel maanden een verslagje schrijven over je functioneren maar verder stelt het weinig voor.

Het is een -pfff diepe zucht- lang en moeilijk proces en je zult ook diep in de buidel moeten tasten. Als je alleen bent kun je zeker op €8000 rekenen en misschien ga je daar nog wel overheen. Als je het zonder visum bureau doet is het wel goedkoper maar als je het via de eerst genoemde stap doet (dus opleiding goed laten keuren) is dat denk ik bijna niet haalbaar. Voor ons is dit proces het geld helemaal waard als we uiteindelijk kunnen gaan, maar het is wel goed om te weten waar je aan begint :)

Als je inhoudelijk nog vragen hebt kunnen we misschien beter even schakelen via mail ofzo? Mijn vriend is daar meer in thuis. Stuur maar een berichtje als je daar interesse in hebt!
 
@BobtheCactus Tag was gebaseerd op jouw bericht hierboven over iemand die je gesproken had die ook fysiotherapie deed. (2019). 😁
Ah zodoende! Ik dacht al.... Dit gesprek met dit meisje op FB dateert van 2 jaar geleden... Geen idee hoe het met haar plannen is afgelopen. @Stevenvd mocht je haar naam willen dan kan ik je dat wel DM'en en kun je haar misschien zelf contacten.

Overigens als je in verschillende FB groepen zoekt en kijkt, dan vind je misschien ook nog wel mensen die als fysiotherapeut daarheen zijn gegaan/willen gaan. Er zijn heel veel visum gerelateerde FB groepen, kan handig zijn. Ook wel NL'se groepen.
 


OFX
Back
Top