G'day from Perth

@@D

Member
Hi,

Was nooit zo weg van de diverse forums op emigratie pagina e.d. maar dit ziet er wat beter uit, dus toch maar geregistreerd en tijd om even voor te stellen.
Wij zijn 2 jaar geleden geemigreerd naar OZ. Hebben een jaar rondgetrokken met een 4WD en een camper trailer (de beste manier!!) en hebben ook nog even rondgekeken in NZ. (koud en nat, brrr.)
Zijn in maart 2004 gesetteld in Perth (Southern Suburbs voor de andere sandgropers). In september 2004 is onze dochter hier geboren, de enige echte Ozzie in ons gezin (van nu in totaal 3).
Het leven hier bevalt ons prima. Je moet hard werken om een beetje een sociaal leven op te bouwen.
Na 2 jaar begint ook het gemis van familie (ouders) in NL te knagen. Klinkt dat bekend bij anderen?
Gaan dit jaar op vakantie in NL om het verschil eens goed te bekijken.

Voor degenen die nog moeten emigreren: veel succes, de aanhouder wint. Wij zijn overigens op een skilled australian sponsored visum binnen gekomen en hebben nu permanent residency.

Grtjs, @@D
 
Hoi @@D,

Welkom op het forum.
Wij zijn nog bezig met ons visum.
Geweldig lijkt ons dat om eerst een jaar rond te trekken.
Hoe is dit bevallen? Welke route hebben jullie afgelegd?
Eigenlijk had ik verwacht dat het gemis van de familie in het begin heel erg zou zijn en naarmate de tijd verstrijkt minder zou worden. Nou hebben jullie natuurlijk ook eerst een jaar rondgetrokken, eigenlijk een heel lange vakantie.
Wat doe je voor een soort werk?
Wij zijn bezig met ons State Territory Nominated Independent visa en hopen ergens in juli weg te kunnen naar Melbourne.

Groetjes,

Brit
 
Hoi Brit,

Wij zijn vanuit Perth naar het noorden gereden. Hebben zo'n 4 maanden gedaan over de afstand Perth-Darwin. Hebben de diverse nationale parken goed kunnen bekijken (Karijini, Kimberleys, Kakadu, Litchfield). Vanuit Darwin zijn we naar de oostkust gegaan tot aan Cooktown. Daarna soort van zigzaggend (kust/ binnenland) naar Sydney, Blue Mountains etc. Hebben Canberra en Melbourne redelijk op het gemak bekeken en hebben 4 weken doorgebracht in Tassie. Adelaide hebben we eigenlijk maar nauwelijks bekeken, zijn vervolgens via de Nullabor richting Perth gegaan. Na een jaar rond reizen en zo'n 50.000 km waren we het "zat".
Ons idee om eerst rond te reizen was dat zodra je hier een huis koopt; baan hebt e.d je weer in het zelfde ritme zit als in NL en je dus waarschijnlijk weinig van Australië ziet de eerste jaren. Zijn blij dat we het hebben gedaan, was een geweldige ervaring.
Wat is de reden voor jullie om naar Melbourne te gaan? Op zich niets mis mee, maar het zou niet onze eerste keus zijn qua stad. Onze favorieten zijn Perth en Brisbane.

Veel succes, @@D
 
Hoi! Welkom!!

Wij wonen in Mount Hawthorn(sinds 7 maand), maar gaan binnenkort ons eerste huis kopen. Moet wel goedkoop, en ik werk in Maddington en Pascal in Subiaco, en we hebben maar 1 auto, en dat willen we zo houden, dus het wordt nog moeilijk....
Ik kijk nu naar Gosnells, wat niet zo'n geweldige suburb is, en paar slechte wijken, dus dit wordt een lang en moeilijk proccess.... Ik wil dus bij een station (voor Pascal), maar er zitten in het zuiden niet zo veel goeden langs de trein, en richting Mandurah is alweer te duur, en daar wil ik ook niet...


Waar woon jij iets meer precies?

Mijn ouders en broertje komen ook terug naar Perth in Augustus, en gaan ook zuid wonen, want Maarten zal naar Murdoch gaan, en ze willen een beetje richting zuidwesten(ze hebben nog vrienden daar), dus wordt waarschijnlijk rond Armadale ook.

groetjes

Simone
 
[quote author=@@D link=topic=1178.msg9369#msg9369 date=1108867297]

Wat is de reden voor jullie om naar Melbourne te gaan? Op zich niets mis mee, maar het zou niet onze eerste keus zijn qua stad. Onze favorieten zijn Perth en Brisbane.

Veel succes, @@D
[/quote]

Hoi @@D,

Klinkt allemaal geweldig die reis die jullie gemaakt hebben.
Lijkt me trouwens erg handig, misschien kom je onderweg wel regio's tegen waar je, je eigenlijk wel zou willen settelen.

Melbourne is ook niet onze 1e keus. Onze 1e keus was ergens ten noorden van Brisbane.
Helaas was er na 1 april 2004 (ophogen van het puntentotaal van 115 naar 120) voor ons geen mogelijkheid meer om een skilled independent visa aan te vragen.  Daar kwamen we dan net 5 punten tekort voor.
De enige mogelijkheid die dan nog overbleef was het m.i.v. 1 juli 2004 nieuwe temporary (regional) SIR visa, of het State Territory Nominated Independent visa (permanent). Hierbij moet je genomineerd worden door de staat. Deze nominatie vindt alleen plaats in de staat Victoria, South Australia en Tasmanië.  Tasmanië viel voor ons af (klimaat). South Australië was niet mogelijk omdat mijn man zijn beroep niet op de list on demand in die staat voorkwam, dus bleef alleen Victoria over.

Uiteraard was het SIR visum ook mogelijk geweest (dan hadden we regional in QLD kunnen gaan wonen), maar dit is temporary en na 2 jaar heb je nog een jaar de tijd om weer een nieuw visum aan te vragen. Uiteindelijk heb je dan de volgende mogelijkheden:

SIR visa holders will be eligible to apply for permanent residence at the second stage, provided they have met and abided by the conditions of the provisional visa. Permanent residence applications can be made through the:

State/Territory Nominated Independent visa, or alternatively, the
Regional Sponsored Migration Scheme; or
State/Territory Business Owner visa.


Dus na 3 jaar zouden we dan nog voor een State territory Nominated Independent visum moeten gaan. Daarbij komt dat je dan 2 maal bezig bent met een gehele visum procedure, dus ook 2 x kosten en je moet dan van Qld naar Victoria. Wij doen het liever andersom.

Nu moeten we 2 jaar wonen en werken in de staat Victoria en zijn daarna vrij om te gaan en te staan waar we willen.
Het was wel even slikken in het begin, al je plannen worden verstoord, maar na enige tijd ging het wennen en zijn we beiden erg positief en hebben er ontzettend zin in.
Misschien bevalt het ons wel goed in Victoria en blijven we na die 2 jaar gewoon daar wonen. Who knows?

Groetjes,

Brit
 
[quote author=Simone link=topic=1178.msg9371#msg9371 date=1108870834]
Hoi! Welkom!!

Wij wonen in Mount Hawthorn(sinds 7 maand), maar gaan binnenkort ons eerste huis kopen. Moet wel goedkoop, en ik werk in Maddington en Pascal in Subiaco, en we hebben maar 1 auto, en dat willen we zo houden, dus het wordt nog moeilijk....
Ik kijk nu naar Gosnells, wat niet zo'n geweldige suburb is, en paar slechte wijken, dus dit wordt een lang en moeilijk proccess.... Ik wil dus bij een station (voor Pascal), maar er zitten in het zuiden niet zo veel goeden langs de trein, en richting Mandurah is alweer te duur, en daar wil ik ook niet...


Waar woon jij iets meer precies?

Mijn ouders en broertje komen ook terug naar Perth in Augustus, en gaan ook zuid wonen, want Maarten zal naar Murdoch gaan, en ze willen een beetje richting zuidwesten(ze hebben nog vrienden daar), dus wordt waarschijnlijk rond Armadale ook.

groetjes

Simone
[/quote]

Hoi Simone,

Wij wonen in Huntingdale, wil eventueel ons exacte adres wel naar je mailen, maar niet via het forum...
Gosnells is inderdaad misschien niet de beste optie in deze hoek. Huntingdale is een prima suburb en goed betaalbaar. Thornlie is ook prima. Bovendien wordt daar binnenkort een nieuw station geopend (Spencer Road).
Wij hebben ook naar Maddington/ Kelmscott gekeken, maar waren daar ook niet echt weg van. Esther werkt trouwens ook in Maddington. Ik ben tijdelijk even zoekende naar een nieuwe job.. :-(
Succes met zoeken naar een huis, mochten we ergens mee kunnen helpen dan doen we dat graag!

Grtjs, @@D
 
ha ha, wat toevallig allemaal!!

Vandaag met mensen op het werk gesproken, en eentje raade ook Thornlie aan, en zei dat er een nieuw station wordt gebouwd!
Nou zit ik hier ook net met de UBD, en ik snapte niet waar, want Thornlie grenst niet echt aan het spoor, en kenwick en Maddington zitten aan beide kanten al dichtbij...

Aha, nu zoek ik dus Spencer st op.... Betekent dat dus dat het een ander stuk spoor is, die dus parralel loopt aan Roe Hwy?!! Ha!

Nou woont mijn collega in Forest Lakes,  wat ik ook niet kon vinden, want het is geen suburb, maar ik heb nu wel Forest Lakes shopping centre gevonden... Maar ik geloof dat dat deel waarschijnlijk iets te prijzig wordt.
Maar blijkbaar zijn er bij dat nieuwe station veel oude huizen, die dus opgeknapt kunnen worden (pap, als je dit leest  :wink: )
Maar goed, ik moet dus vanavond daar in de buurt gaan zoeken, prijzen zoeken op het www.

Wat ook grappig is (als Sander dit leest  :wink: ), Lynwood ligt daar ook in de buurt (Sander en Michelle wonen vanaf eind deze week daar, bij haar ouders tijdelijk)

Ja, iedereen leest dus dit forum, want naar aanleiding van mijn bericht hier gister, kreeg ik 2 emails over Gosnells, ha ha! Ik vind het geweldig! (behalve dat mijn vader dus hier las dat we van plan zijn een huis te kopen, in plaats van aan de telefoon  :lol: )

Right, ik ga weer verder met kaart en www.reiwa.com.au bestuderen....

Huntingdale lijkt me ook wel goed, maar is niet dicht genoeg bij een station denk ik...

Mijn vader zat trouwens ook te denken aan Martin, wat vind jij hiervan?


Wat voor soort bedrijf werkt je vrouw?

Ik werk als receptionist/administratie in een laboratory op het industrie terrein.

Nou, bedankt voor de info, en succes met je baan! Wat soort werk zoek je?

groetjes

Simone
 
Hoi Simone,

Forest Lakes hoort bij Huntingdale. Huntingdale is niet al te ver van de diverse stations. Gosnells / Maddington zou je zelf kunnen doen op de fiets..... weet je nog wat een fiets is?  :wink:
Martin lijkt mij niet echt een optie: te dicht bij Maddington.
Bij ons in de buurt staan aardig wat huizen te koop zo rond de 220 - 240.000
Mijn vrouw werkt in Gosnells/ Martin in een verzorgingshuis (met voornamelijk oud Nederlanders.) Uiteindelijk eindigen we daar misschien allemaal...

Veel succes met zoeken,
Als er hier zoveel forum leden in de buurt wonen, kunnen we misschien een keer afspreken in een lokale pub? Misschien Ogden in Gosnells?

Groetjes,

Aad (&Esther)
 
[quote author=@@D link=topic=1178.msg9498#msg9498 date=1108990054]
Hoi Simone,

Forest Lakes hoort bij Huntingdale. Huntingdale is niet al te ver van de diverse stations. Gosnells / Maddington zou je zelf kunnen doen op de fiets..... weet je nog wat een fiets is?  :wink:
Martin lijkt mij niet echt een optie: te dicht bij Maddington.
Bij ons in de buurt staan aardig wat huizen te koop zo rond de 220 - 240.000
Mijn vrouw werkt in Gosnells/ Martin in een verzorgingshuis (met voornamelijk oud Nederlanders.) Uiteindelijk eindigen we daar misschien allemaal...

Veel succes met zoeken,
Als er hier zoveel forum leden in de buurt wonen, kunnen we misschien een keer afspreken in een lokale pub? Misschien Ogden in Gosnells?

Groetjes,

Aad (&Esther)
[/quote]

yep, station moet op fiets afstand zijn, want dan kan Pascal daarnaar toe fietsen! De trein rit is al iets van 40 minuten, dus de rest van de route moet dus ook echt zo kort mogelijk zijn.

Grappig, mijn moeder is verpleegkundige!

Nou, er woont nu dus nog niemand daar in de buurt(sowieso zijn er maar een paar in Perth), maar vanaf vrijdag dus Sander en Michelle, en ik werk daar.
We kunnen vast een keer afspreken ja! De Ogden ken ik niet?!

Misschien moeten we ook maar een keer met iedereen van het forum in Perth afspreken! Het zijn er niet veel, maar toch. Dan moet het wel wat centraler, Tanja bijvoorbeeld woont in Kallaroo  :)


Vandaag heel veel research gedaan naar Thornlie. Moet dus zo ver mogelijk van de kant van Maddington vandaan.
Waar mij wel wat leek(en ik ook heb rondgereden vanmiddag) is allemaal rond de 190-200000, met bloks van 700/800/900 m3. En de buurt zag er wel heel netjes uit vond ik....

Het station in Thornlie is trouwens bijna klaar, en er is ook een nieuw proposed station bij Nicholson Rd!

groetjes

Simone
 
Hi Simone,

Je weet dat je ook een real estate agent kosteloos voor je kan laten zoeken als je weet waar je wilt kopen?
Ze zullen in principe eerst met hun eigen huizen aan komen, maar zoeken ook in de bestanden van andere makelaars. Hebben wij ook gedaan en uiteindelijk zie je toch meer huizen dan alleen op Reiwa en Domain.com
Neem aan dat het jullie eerste koophuis wordt hier? Dan krijg je in ieder geval de first home owners grant, altijd meegenomen!!

En de trein naar de stad is hiervandaan inderdaad maar ca 30 minuten en ca $ 3.80

Succes met zoeken, als je de tijd neemt is er vast wat te vinden.

@@D
 
Dank je!
Ja, moet binnenkort maar wat makelaars langs. Helaas geen tijd Zaterdag of Zondag..
Hmm, misschien moet ik maar gewoon een keer na werk, zonder Pascal  :|
De rest van deze week werk ik 8-4 dus...


gr

Simone
 
Back
Top