G'day g'day! I have a dream...

Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik daar overna had gedacht. Vriendin dacht dat dat een probleem zou worden.

Uiteindelijk is het een jaar of 2 stil geweest, toen zij er uiteindelijk ineens over begon. Voor mij was het ineens, maar voor haar was het al een tijdje aan het broeien. En toen ze voor zichzelf had besloten dat het wel iets kon zijn, liet ze het mij dus weten. Vanaf toen is het balletje pas echt weer gaan rollen.

Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik daar overna had gedacht. Vriendin dacht dat dat een probleem zou worden.

Uiteindelijk is het een jaar of 2 stil geweest, toen zij er uiteindelijk ineens over begon. Voor mij was het ineens, maar voor haar was het al een tijdje aan het broeien. En toen ze voor zichzelf had besloten dat het wel iets kon zijn, liet ze het mij dus weten. Vanaf toen is het balletje pas echt weer gaan rollen.

Thanks voor je reactie en het delen van jullie ervaring FOL, it helps :)

• Like
Reactions: FOL
Hi Tamaria,

Bij mij was het precies andersom. Bij mijn vriend speelde de wens om te emigreren eigenlijk altijd al. Ik stond wel open voor het wonen in het buitenland/Australië, maar zag dit liever gekoppeld aan werk en voor een x-aantal jaren. Dit laatste kregen we helaas niet geregeld en bij mijn vriend werd de wens om naar Australië te emigreren alleen maar groter. Ook ik ben fan van het land maar bleef de stap om een emigratieprocedure in te gaan steeds erg eng vinden.
Uiteindelijk heb ik zelf die knop omgezet: Angst is geen goede raadgever en het starten van een emigratieprocedure hoeft geen definitief vertrek uit Nederland te betekenen.

Het vreemde is dat sinds die knop is omgegaan en de angst voor het onbekende is verdwenen, ik alleen maar enthousiaster ben geworden. Uiteindelijk ben ik nu degene die het meeste uitzoekt en regelt voor ons aanstaande vertrek: het kan verkeren ;)

Ik zou dus zeker open blijven communiceren met je nieuwe liefde over je dromen. Het is niet voor niets dat die zo lang al met je meereizen :) En wie weet, misschien dat ook bij hem het idee met de tijd gaat leven!

Succes met alles!

Jennie

Bij ons ging het een beetje vanzelf. Ik had al heel lang een interesse in Australie en was druk aan het sparen voor een vakantie daarnaartoe. Toen kwam daar een vriend bij. Hij wilde best mee op een lange vakantie! Dus duurde het sparen wat langer. Tegen de tijd dat we hier weer weg waren, wilden we allebei terug. Ondertussen zijn we 10 jaar getrouwd :) en wonen we nu in Adelaide.

Om even hierop in te haken; Max en ik kennen elkaar nog niet zo lang. Zijn passie is koken, mijn passie is Australië.
Een mooie combinatie vinden wij. Mijn plan was al jaren duidelijk, Max stond daar vanaf het begin voor open, de rest is about to become history!
Soms valt alles zo mooi op zijn plaats, dan moet je jezelf even knijpen om het te kunnen geloven. :)

Back