G'day!!

TravelGirl

Active Member
Hey lieve mensjes!

Hoe geweldig is dit!! Een forum over emigreren naar Australië, nooit gedacht dat het zou bestaan maar het heeft mijn dag gemaakt!!!
Mijn naam is Kimberley en ben 19 jaar. Het is al zowat heel mijn leven mijn droom om naar Australië te emigreren. Afgelopen zomer (zomer 2014) ben ik naar AustraliË geweest, Sydney, Cairns en Port Douglas. En is mijn hart helemaal verkocht. Ik heb geen echte specifieke reden (zoals bijvoorbeeld familie). Mijn grootste reden is wel de natuur en de dieren, zelf studeer ik Management/ Ondernemer Recreatiedieren en hoop over 2 jaar toegelaten te worden tot Bachelor of Animal Science in Australië, tot nu toe heb ik alleen een universiteit in Adelaide gezien maar ik ben nog volop aan het zoeken. Als iemand suggesties heeft, u bent van harte welkom!! Ook vind ik het land en de mensen ook heel erg fijn om bij te zijn. Ik hoop uiteindelijk een baan te krijgen in een dierentuin in Australië, welke dat is, moet nog op mijn pad komen. Het zou voor mij al een hele eer zijn om in Australië te wonen dus zou ik genoegen nemen met elke baan die ik op dat moment kan nemen!
Ik heb al vaker commentaar (niet op deze forum hoor ) over mijn beslissing en dat mensen het onverstandig vinden enzo. Maar ik heb een droom en daar wil ik voor gaan :)
Ik weet niet wat ik nog meer kan vertellen!
Ik weet niet of dat kan op deze forum, maar ik vind het altijd leuk om over Australië te kletsen (ik zit nu al te glimlachen en te blozen haha :) )

Take care

x

Welkom op het forum!

Wat betreft dat commentaar: hoe kan je droom achterna gaan nou onverstandig zijn? Het ergste dat kan gebeuren is dat je na een tijd(je) terugkomt en een mooi avontuur hebt beleefd. En het mooiste dat kan gebeuren is dat je inderdaad je droom leeft :D

Makkelijke keuze volgens mij!

Mooi gezegd zeg! Die quote ga ik onthouden en opschrijven in mijn agenda. Daar gaan alle mooie quotes in en als ik eens een slechte dag heb dan lees ik die terug! Elk jaar schrijf ik ze opnieuw in mijn nieuwe agenda!

Mooie plannen, mooie dromen. Natuurlijk moet je proberen om je dromen waar te maken, maar ik denk dat je daarvoor ook met je beide benen op de grond moet blijven staan. Wat is je uiteindelijke doel? Een paar jaar studeren in Australie of uiteindelijk emigreren? Studeren in Australie is duur. Voor de opleiding die je noemt is dat toch $30.000 per jaar als internationale student. Voor een drie jarige opleiding is dat $90.000. Daar komt dan de cost of living ook nog bij. Adelaide is natuurlijk geen Sydney met zijn achterlijk hoge prijzen, maar ik denk dat je al gauw $200 per week kwijt bent voor een kamer. Reken maar uit wat dat kost over drie jaar. Het lijkt mij allemaal veel geld voor iemand van 19 jaar.
Om uiteindelijk te kunnen emigreren heb je allereerst een visum nodig. Het is mooi dat je alles aan wil pakken, maar meestal is het juist je beroep of je skills die je toegang geven tot een visum en ik betwijfel of dat gaat lukken met (uiteindelijk) een bachelor in Animal Sciences.
Ik zou zeggen, kom lekker voor twee jaar naar Oz op een WHV met farm work en ga kijken of je hier werk (evt. als vrijwilliger) kunt doen in een van de vele wild life parks. Ik denk dat je zo een beter beeld krijgt van de realiteit en mogelijkheden in die richting. Blijf dromen en zoeken naar mogelijkheden, want er kunnen zich zomaar wegen openen die je niet voorzien hebt, probeer alleen de realiteit niet te verliezen. De goede instelling heb je in elk geval.

Last edited:
Welkom! Ik sluit me aan bij @Janneke61
Eerst maar eens duidelijk zien te krijgen wat je precies wilt. Je kunt namelijk niet zo maar emigreren....helaas.
Ik zie in een andere post dat je het over TOEFL hebt en dat je MBO studeert. Volgens mij heb je die test pas nodig als je voor een visum gaat. Dat is nu niet ter sprake. Het kan misschien een WHV of studentenvisum worden, maar daarvoor heb je de engelse test niet nodig. Bovendien ben je nog jong en kun je alle kanten op. Studeren hier is errug prijzig en dan hebben we het nog niet over de kosten van een permanent visum. Even een stapje terug lijkt me en dan kijken wat je precies voor ogen hebt. Dan kunnen wij jou hier op het forum wellicht ook iets gerichter helpen.
Lekker enthousiast blijven natuurlijk, daar zijn wij altijd voor in!;)

Welkom!
Ach, dat commentaar van andere mensen... Wat is verstandig? Het is jouw leven, niet dat van hun. Dus als je een droom hebt moet je er gewoon voor gaan :) Al is wat @Janneke61 zegt ook waar natuurlijk. Succes in ieder geval met al het uitzoekwerk!

Wat een leuke opleiding doe je trouwens, ik wist niet eens dat die bestond!

Welkom op het forum. Er is al veel gezegd door @Janneke61 en @Katjavdl waar ik me bij aansluit. Het kan wellicht verstandiger zijn je studie in Nederland af te ronden en dan het diploma te accrediteren zodat het ook in Australie wordt erkend.
En dan een WHV arrangeren en met farm work of vrijwilligerswerk is een mooie wijze om te kijken hoe het werken in Australie bevalt. Dromen is altijd goed, dromen proberen te realiseren beter, maar met jouw leeftijd zou ik stapje voor stapje gaan. Tijd zat!
Succes!!!

Welkom. En dromen is goed! Dat zet je aan tot actie ;)

Je ontdekt dan vanzelf de (on)mogelijkheden van je droom.

Succes met het verwezenlijken!

Ja, ik zit ook nog te twijfelen (daarom dat ik nu al zp vroeg begin met me te oriënteren). Ik wil pas over 2 jaar kijken of ik verder wil studeren. Misschien dat ik helemaal niet eens meer met dieren wil werken.

Ik zat voor dat ik aan studeren in Australië zat te denken, ook te twijfelen om eerst een WHV te nemen (dit zou dan pas na 4 jaar zijn) en daarna te emigreren als ik dit nog steeds wil.
Ik denk ook dat dit voor mij de beste oplossing is, want wie weet vind ik dan een permanente baan of iets :) Heel erg bedankt voor het meedenken en ik zie dit totaal niet als commentaar maar als heldere blik op een belangrijk iets in mijn leven.

Ik ga me weer verder oriënteren!

Welkom op het forum Kimberley. Je bent jong en hebt een sterke drang om in Australië te wonen. Ik ken het! Ik zit nu 7 jaar op het forum, sinds mijn 17e. Het is een lange (en dure!!) weg, en ik ben nog niet volledig gesetteld hier, maar ik heb nu sinds twee weken mijn permanente visum. Als je iets echt wil, dan kan het. Een visum voor Australië is soms echt onmogelijk, maar gezien jouw leeftijd moet je het mogelijk kunnen maken. Maar de vraag is uiteraard wel, hoeveel wil je er voor (op)geven?
Als emigreren het aller belangrijkste voor je is kun je kijken naar de SOL lijst om te zien of daar een beroep op staat dat je bevalt. Die studie kun je dan na je MBO gaan doen. 4 jaar studeren waarvan je n half jaar in Aus stage kan lopen. Vervolgens permanent visum aanvragen (in de hoop dat dat beroep na 4 jaar nog steeds op de lijst staat) en in Australië settelen. Zodra je een permanent resident bent is studeren een heeeeeel stuk goedkoper en kun je alsnog je dieren studie doen.
Nogmaals, het zijn verschrikkelijk lange en dure wegen, dus het is belangrijk dat je bij jezelf nagaat hoe graag je het echt wil.

Zodra je een permanent resident bent is studeren een heeeeeel stuk goedkoper en kun je alsnog je dieren studie doen.

Dat klopt niet. Ik heb PR, maar zou ik aan de universiteit willen studeren, dan betaal ik toch echt International Student Fees en die zijn - voor mij in elk geval - onbetaalbaar. Kan per Uni verschillen, dat weet ik niet.

Voor TAFE opleidingen klopt het wel, maar die zijn meer te vergelijken met MBO-HBO (afhankelijk van het level). Zeg er meteen bij dat ik hier het HBO-predicaat voorzichtig gebruik. Ik heb zelf een HBO opleiding die hier gelijk staat (volgens VETASSESS) met een Bachelor (2 jaar uni voor mijn beroep).
Ik heb een aantal Cert IV gedaan en heb die als goed te doen ervaren, waarbij de docent aangaf dat ik op diploma niveau bezig was, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat een TAFE diploma opleiding rond het HBO niveau zit. Maar da's een andere discussie :)

Dat klopt niet. Ik heb PR, maar zou ik aan de universiteit willen studeren, dan betaal ik toch echt International Student Fees en die zijn - voor mij in elk geval - onbetaalbaar. Kan per Uni verschillen, dat weet ik niet.
Really? :eek:

Really :(

Maar zoals gezegd: kan per uni verschillen en misschien zelfs wel per staat of opleiding.
Dat was voor mij de reden om citizenship te overwegen, omdat ik nu aan TAFE opleidingen vastzit en eigenlijk naar een opleiding bij Flinders Uni zat te kijken. Vind het alleen nog een behoorlijke beslissing om mijn Nederlanderschap op te zeggen. Dus voorlopig nog niet...

Yep yep.
Kwam het ook tegen toen ik er achter kwam dat activiteitentherapie hier het domein van de ergotherapeuten bleek te zijn. Stond ik mooi te kijken met mijn AASW assesment EN Diversional Therapy assesment! Zou dan hier de OT opleiding moeten doen aan de Uni, en inderdaad, ondanks mijn PR studiekosten als van international student. En denk maar niet dat er veel vrijstellingen te krijgen zouden zijn, hooguit op modules, en nooit in studiejaren, en per jaar blijft de fee gelijk, vrijstellingen of niet.
Eigenlijk zouden ze in de visumprocedure al moeten waarschuwen voor deze praktijken, dan kun je vooraf onderzoeken of je dat vele geld en de tijd ervoor over hebt. Maar ja, dan komen er toch minder melkkoetjes over de dam...

Oh wat interessant zeg! Keep going with posting info!!! Ja ik ben bereid om echt àlles op te geven (hier krijg ik vaak het meeste commentaar op omdat in nóg maar 19 ben) maar ik heb geen sterke familie band, ik heb me ook nog nooit zó fijn gevoeld in een land als in Australië en ik spaar al sinds ik klein ben voor mijn emigratie. Vanaf mn 6e heb ik altijd gezegd ik ga naar australië en het is nogsteeds zon grote droom. Ik kan het eigenlijk niet omschrijven waarom ik echt zo graag wil maar mn hart is er al soort van gevestigd. Maar ik begin al te glimmen als ik "Australië" zie of denk te lezen/horen en ik pas me heel snel en gemakkelijk aan. En in Canada ben ik 3 australiërs tegen gekomen meteen een praatje en een klik alles, soms heb ik het gevoel dat ik daar vandaan had moeten komen.

Ik zit alleen nog met de SOL list want het beroep "Dierverzorger" staat er niet tussen maar inderdaad zou ik eens kunnen kijken wat mij nog meer aanspreekt. Ik vind toerisme ook helemaal geweldig maar deze staat ook niet op het lijstje. Dus moet nog eens goed doorzoeken. Weet iemand misschien wat voor soort beroepen ik zou kunnen bekijken. En staat het vast (ook al stel<even fantasie gebruiken> je krijgt een baan aangeboden die niet op de lijst staat ) dat je geen visum krijgt als deze voor alsnog niet op de lijst staat?
Ik ga vanavond eens verder rondneuzen. Eigenlijk zou ik engels moeten studeren en mensen informeren over Australië en andere landen haha kan al bijna een boek schrijven met al mn informatie die ik al opgezocht heb haha :p

Hi Kimberley

Welkom op Xpdite. Zodra het even kan moet je idd dromen altijd proberen na te jagen. Tis goed dat je al vroeg begint met orienteren en op een misschien hopelijk toekomstig vertrek naar dit prachtige land. Aan gezien het niet voor iedereen is weg gelegd om hier definitive te kunnen verblijven is denk ik voor jouw het belangrijkste over hoe (op wat voor visa) je hier in de toekomst kunt komen. Maar goed als je geduld hebt en het slim speelt( met studie keuze bv) maak je echt wel een kans:up:

Cheers
Sander:)

En staat het vast (ook al stel<even fantasie gebruiken> je krijgt een baan aangeboden die niet op de lijst staat ) dat je geen visum krijgt als deze voor alsnog niet op de lijst staat?
Zover ik weet kan een bedrijf je altijd sponseren. Wel is het zo dat een werkgever moet aan tonen dat ze voor die functie geen Australiërs kunnen krijgen en dat kan het wel eens moeilijk maken. In sommige gevallen worden functies gecreëerd als ze je echt willen.

Really :(

Maar zoals gezegd: kan per uni verschillen en misschien zelfs wel per staat of opleiding.
Dat was voor mij de reden om citizenship te overwegen, omdat ik nu aan TAFE opleidingen vastzit en eigenlijk naar een opleiding bij Flinders Uni zat te kijken. Vind het alleen nog een behoorlijke beslissing om mijn Nederlanderschap op te zeggen. Dus voorlopig nog niet...
Toch wel raar dat er zoveel verschil tussen zit. Mijn dochter studeerde Medical Sciences aan de University of Sydney (dus NSW) en nadat wij onze PR hadden hoefden we jaarlijks 'maar' $8000 te betalen in plaats van de $45000, die we voor die tijd kwijt waren. Het gaat per semester, dus halverwege het jaar werd het aangepast. Inmiddels studeert ze Dentistry en krijgt ze Common Wealth Support, maw de staat betaalt een groot deel van haar opleiding. Wij hoeven jaarlijks nog 'maar' $10000 bij te dragen. En dat allemaal op een PR. Ze heeft hiervoor trouwens wel keihard moeten werken, want het gaat hier allemaal om de cijfers en resultaten. Maar goed, ik probeer het allang niet meer te begrijpen, al die regeltjes hier ;)

Last edited:
en nadat wij onze PR hadden hoefden we jaarlijks 'maar' $8000 te betalen in plaats van $45000, dat we voor die tijd kwijt waren per jaar.
Klopt omdat de regering voor 1 studie richting inspringt als je je PR hebt. Als je dochter bv nu besluit om een bachelor te gaan halen in fotografie of wat dan ook zal die funds niet meer krijgen en zal ze de volle poet moeten betalen.

Ik herken je gevoel helemaal. Al vanaf jongs af aan de drang om naar Australië te gaan zonder echte reden.. Ik denk altijd maar dat ik hier waarschijnlijk in een vorig leven heb gewoond ;-)

Back