gebruik bananendozen

Myriam

New Member
Hoi,

Mijn vriend en ik vertrekken over 3 weken naar Australië. Ik vond ergens de tip om banendozen te gebruiken voor boeken enzo, omdat ze zo stevig zijn. Ze zijn echt perfect, maar mogen we ze wel gebruiken of doen ze hier erg moeilijk over bij de douane?
Iemand andere tips voor zware spullen zoals boeken? Want gewone verhuisdozen kunnen weinig hebben is mijn ervaring tot nu toe.

Groetjes Myriam
 
wat wij deden was een verhuisdoos voor de helft vullen met boeken en voor de helft met iets anders, bv handdoeken of kleding of beddegoed.
Er zijn ook speciale kleinere boeken-verhuisdozen.
Ik zou geen bananendozen doen, want die zijn van boven open en ik heb begrepen dat het niet ongewoon is dat er onderweg zee- of regenwater in de containers spettert. En dat zou zonde zijn van de boeken.
 
Ik had destijds inderdaad kleinere dozen voor de boeken. Geen idee of die speciaal voor boeken bestemd waren, want op al mijn verhuisdozen stonden luiers afgebeeld :D Maar ik kon ze inderdaad volstoppen met pocketboeken en gaatjes met klein spul.
Foto-albums en grotere boeken deed ik in de gewone verhuisdozen, maar inderdaad maar voor de helft en dan kleding erbovenop vanwege het gewicht. Zorg er inderdaad voor dat de dozen goed afgeplakt zijn. Ik kreeg destijds het advies van Hazeleger om ook de handgrepen af te plakken.
 
Kijk uit met bananendozen! Een van de laatste vragen op het formulier dat we voor customs moesten invullen, was de vraag of er verpakkingsmateriaal voor fruit of eieren is gebruikt. Dat zullen ze niet voor niets willen weten....
 
yep, geen bananendozen gebruiken! gewoon regulier verhuisdozen of wat daar op lijkt en tapen tot je een ons weegt!!! De mijne komen deze week aan, ik ben benieuwd....
 
Ik wil ook wat spullen gaan verschepen naar Melbourne, maar hebben jullie tips wie ik hiervoor moet gebruiken? Het gaat (schat in nu) zo
om 10 verhuisdozen en twee fietsen. Nu heb ik ook nog wat niet in een verhuisdoos past ben ik bang, misschien moet ik dat dan gewoon in NL laten?
 
Kijk even in het topic van Thijsvr. Hoe heeft een pallet met dozen laten verschepen. Dat gaat dan met groupage naar Melbourne (dus samen met pallets van andere in 1 container.
 
Goede tip om geen verhuisdozen te gebruiken. Wij gaan over een paar maandjes ook pakken. We gaan geen meubels meenemen maar vooral persoonlijke spullen en wat praktisch spul. Ik denk dat het voordeliger in om sommige dingen gewoon nieuw te kopen in Aus. Zoals handdoeken, glazen, borden bestek e.d.
 
Goede tip om geen verhuisdozen te gebruiken. Wij gaan over een paar maandjes ook pakken. We gaan geen meubels meenemen maar vooral persoonlijke spullen en wat praktisch spul. Ik denk dat het voordeliger in om sommige dingen gewoon nieuw te kopen in Aus. Zoals handdoeken, glazen, borden bestek e.d.

Maar voor werkende theedoeken moet je niet hier zijn ;)
 
hahaha nee inderdaad theedoeken, tja....
ik weet niet of jullie een container kunnen vullen en of je er het geld voor hebt, maar als ik de keuze had gehad, dan had ik alles meegenomen.
Is uiteindelijk goedkoper en kwaliteit technisch gezien ook geen verkeerde keuze denk ik.
 
Yep, als je fatsoenlijke spullen hebt, neem ze mee. Verhuizen is niet gratis maar hier dingen aanschaffen ook niet. Zeker niet als je niet gelijk werkt hebt. Het geld vliegt er uit. Als je dan al eerder in NL je verhuizing betaald hebt voel je dat minder en heb je wel plots 'gratis' een hoop spullen ;)
 
Goede tip om geen verhuisdozen te gebruiken. Wij gaan over een paar maandjes ook pakken. We gaan geen meubels meenemen maar vooral persoonlijke spullen en wat praktisch spul. Ik denk dat het voordeliger in om sommige dingen gewoon nieuw te kopen in Aus. Zoals handdoeken, glazen, borden bestek e.d.

Ik denk dat je je daar flink in vergist. Over het algemeen is alles duurder, en niet altijd van dezelfde kwaliteit (lees: slechter).
Dus neem zoveel mogelijk mee. En zeker nu de AUD sterker wordt t.o.v. de EUR , en je in het begin alles terugrekend naar Euro's lijkt het allemaal nog duurder! Het enige wat hier goedkoper is, zijn de auto's.
 
Wij heben veel spullen in plastic opbergbakken zitten.
We dachten dat dit misschien ook handig zou zijn bij verhuizen, alles zichtbaar en waterdicht. Iemand daar ervaring mee?
 
Wij heben veel spullen in plastic opbergbakken zitten.
We dachten dat dit misschien ook handig zou zijn bij verhuizen, alles zichtbaar en waterdicht. Iemand daar ervaring mee?
Ik had een aantal plastic bakken (4 of 6) en eentje daarvan had een gescheurde deksel bij aankomst. Dozen kunnen denk ik beter tegen een stootje en in mijn geval heeft Hazeleger het spul opgehaald en in een container gestopt en daarbij letten zij - in tegenstelling tot jezelf - echt niet op wat evt beter bovenop of onderop kan.

Maar ben het met je eens qua: zichtbaar en kunnen zien wat waarin zit.
 
Ik denk dat je je daar flink in vergist. Over het algemeen is alles duurder, en niet altijd van dezelfde kwaliteit (lees: slechter).
Dus neem zoveel mogelijk mee. En zeker nu de AUD sterker wordt t.o.v. de EUR , en je in het begin alles terugrekend naar Euro's lijkt het allemaal nog duurder! Het enige wat hier goedkoper is, zijn de auto's.
Dat is ook wel waar. Ik moet zeggen dat ik nog niet echt inzicht heb in hoeveel het verschepen ons gaat kosten. Of dat een paar honderd of misschien wel €1000,- gaat kosten. Vandaar dat mijn eerste uitgangspunt is om alleen 'onvervangbare' / persoonlijke spullen mee te nemen. Maar wellicht nog een keer het overwegen waard.
 
Goed plan.
Dat is ook wel waar. Ik moet zeggen dat ik nog niet echt inzicht heb in hoeveel het verschepen ons gaat kosten. Of dat een paar honderd of misschien wel €1000,- gaat kosten. Vandaar dat mijn eerste uitgangspunt is om alleen 'onvervangbare' / persoonlijke spullen mee te nemen. Maar wellicht nog een keer het overwegen waard.
Een 30 foot container, inclusief inpakken, verschepen en bezorgen tot aan de voordeur kost ca. 6000 Euro.

Sla ook even wat stekkerdozen in, dan hoeft je niet elk apparaat van een nieuwe stekker te voorzien.
 
Wij waren voor een 2o voet container 5400 euro kwijt inclusief alles laten inpakken in NL en alles uit laten pakken in OZ. In een 20 voeter past heel je leven en meer als je met zijn tweeen bent.

Je kunt ook voor groupage gaan als je bijvoorbeeld maar 5 of 10 voet nodig hebt. Dan gaan jouw spullen mee in een container waar meer spullen van ook andere mensen inzit. Goedkoper. Vaak wel langzamer omdat men wacht tot de container vol zit.
 
Je kunt ook voor groupage gaan als je bijvoorbeeld maar 5 of 10 voet nodig hebt. Dan gaan jouw spullen mee in een container waar meer spullen van ook andere mensen inzit. Goedkoper. Vaak wel langzamer omdat men wacht tot de container vol zit.

Ik weet niet meer hoeveel het mij kostte, maar ik had 7m3 bij me en dat werd door Hazeleger opgehaald en verder verzorgd. Qua levertijd gingen daar ruim 3 maanden overheen, dit was incl ophalen en afleveren. Ik weet alleen, dat het in NL ca 2 weken opgeslagen heeft gestaan.
Let wel: eenmaal in Australie werd ik door de Aussie verhuizer benaderd met NOG een factuur: voor transport van Melbourne naar Adelaide...
Gelukkig had ik de factuur van Hazeleger in m'n baggage meegenomen, want uiteraard had ik betaald voor aflevering in Adelaide.
 
Wij waren voor een 2o voet container 5400 euro kwijt inclusief alles laten inpakken in NL en alles uit laten pakken in OZ. In een 20 voeter past heel je leven en meer als je met zijn tweeen bent.

5400 Euro inderdaad, maar er komen nog wat douanekosten bij aan de Australische zijde, dus voor het gemak op 6000 Euro gezet. Eerlijk gezegd viel de prijs mij reuze mee als je rekent dat je voor een full-service verhuizing binnen Nederland ook bijna 3000 Euro kwijt bent. Reistijd? Bij ons 8 weken tussen inpakken en uitpakken.
 


OFX
Back
Top