Geef je alles aan bij de douane?

Maxx

Member
Ik neem nogal eens wat mee vanuit NL naar Australie (hagelslag, chocolade, shampoo, tandpasta (jaaaa dat hebben ze hier ook, maar ik ben gehecht aan mijn merkjes). En ik geef altijd alles netjes op. 

Nu lijkt het alsof de douane je koffers niet onderzoekt als je iets op het lijstje hebt gezet en dit vervolgens uit je handbagage haalt. Ik zou zo graag wat kruiden en kaas vanuit NL mee willen nemen :evil:.

Geven jullie altijd alles op? Heeft iemand dezelfde ervaring als ik (dat je als je netjes laat zien wat je op het lijstje hebt gezet en dit uit je handbagage haalt, je je koffer niet hoeft open te maken). :wink:
 
Nooit kaas meenemen, zelfs als je het aangeeft wordt het  ingenomen.
En blijf eerlijk, gewoon opgeven volgens de regels.

Als je nu al probeert om op de zwarte lijst te komen.....
Je kunt praktisch alles kopen in OZ , ook NL kaas, plentiful, je eigen merk tandpasta wordt je niet ontnomen, maar wel opgeven dus.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, je kunt 9 keer door het rode licht rijden, maar de 10e keer word je gepakt.
Als je Russian Roulette wilt spelen dan moet je niet verwachten dat anderen op dit forum jou hiermee kunnen adviseren.
Cheers
Jan
 
Nee joh niets aangeven, anders zien we je niet op Border Security (http://au.tv.yahoo.com/b/border-security/).

:wink:
 
Sluit me volledig aan bij Joep.

Enne niet vergeten te zwaaien als je naar zo'n klein hokje word gebracht voor ondervraging met een camera recht in je gezicht.

Jack :evil:
 
Nou ik zou het inderdaad niet doen.. tenminste als je niet het risico wilt lopen om in aanraking te komen met ' justitie' terwijl je ook graag in dit land zou willen wonen zeg maar .. Kennelijk lukt het je vaak om er doorheen te komen, maar dat is geen enkele garantie.
 
Don't worry guys. Ik geef altijd alles netjes op en ben dat niet van plan te veranderen. En Jack.. ervaring met het hokje?  :wink:
 
Yep, wij hebben ook (bijna) alles aangegeven, wat we mee hadden en we mochten een half jaar geleden zo doorlopen!! Ik kwam er alleen bij koffer uitpakken achter dat ik vergeten had de worst aan te geven.... :shock: .... hebben ze blijkbaar niet op de scan gezien...Ik was helemaal vergeten dat die in de koffer zat... Ik denk dat wij net door dat ene maasje van het net zijn gekropen... Mijn moeder 2 maand terug, ook keurig alles aangegeven en mocht ook zo doorlopen.
Maar ik zou inderdeed geen kaas meenemen, die hebben ze hier ook wel...

greetz Pauline
 
[quote author=Maxx link=topic=8470.msg112101#msg112101 date=1203771027]
Don't worry guys. Ik geef altijd alles netjes op en ben dat niet van plan te veranderen. En Jack.. ervaring met het hokje?  :wink:[/quote]

Nee hoor,ben een eerlijke nette jongen....

Jack :evil:
 
Nee Luuk die kilo kon ik niet meenemen want die had jij al opgesnoven met 2 rietjes tegelijk.

Jack :evil:
 
Wij hadden de tent meegenomen en van te voren moest je aangeven of je ergens soil of dirt op had zitten. Wij hadden eigenlijk niet eens aan de tent gedacht, omdat die eigenlijk altijd wel schoon is als we hem inpakken. De laatste keer dat we hem gebruikt hadden hebben we hem blijkbaar niet uitgehangen in de schuur, want toen we hem uit de tas haalden om op te zetten kwamen er blaadjes uit vallen, zand enz.

Op de luchthaven werd ons gevraagd of we een hengel of tentstokken in de koffer hadden zitten. "Dat zijn tentstokken." "Zijn die schoon gemaakt?" "Ja de hele tent is schoon." "Okee." Koffer werd niet opgemaakt en het was goed zo. Daar hebben we wel geluk mee gehad, want anders hadden we hem vast niet mee mogen nemen.

Uiteindelijk hebben we de tent dus niet aangegeven, omdat we er helemaal niet over na hadden gedacht.
 
ff over die kaas....laten opsturen!
Als je 'm vacuum laat verpakken kan je 'm gewoon in een doos laten opsturen (niet met de zeepost, wordt ie wat groenig van). De douane maakt 't wel open en controleert maar stuurt vervolgesn gewoon door. HEbben wij al twee keer gekregen. Kruiden zaten er ook trouwens bij. Ook hier geldt weer, als 't maar in een dicht zakje zit (dus van de producent, niet van jezelf) of vacuum verpakt is.

er is wel goede kaas verkrijgbaar in Australie trouwens. King Island dairy is een goed merk voor blauwschimmelkaas, brie ed en bij een hoop deli's kan je zelfs nederlandse geitenkaas krijgen!
Er zijn een hoop locale 'specialty' winkels/producenten die vaak heerlijke spullen verkopen. In het achterland van de sunshine coast zit er een (kan ff niet op de naam komen). Fantastische kaas!
 
Ik ken iemand die als hij vanuit Nederland naar Australie vliegt gewoon een zak Opperdoesser Rondes meeneemt!! (aardappelen) Hij geef het ook gewoon aan, laat het gewoon zien en mag ook gewoon doorlopen. Daar snap ik niets van, want zo gewoon is dat toch niet?

Marga
 
Vrienden van me hadden me een aantal spulletje opgestuurd, waaronder ingesealde rookworst van Unox.

Die werd er dus mooi uitgehaald, en zal wel op het bord van een douanier zijn beland.

Dus waarom mag ingesealde kaas wel en ingesealde worst niet?


Bart
 
De logica vergaat mij ook soms. Toen mijn moeder stroopwafels wilde meenemen en eerlijk aangaf zeiden ze vrolijk: lever maar in mevrouw. Mijn moeder was erg verbaasd want wij hadden gezegd dat het geen probleem was. Bleek dat de douanier een grapje maakte :D. Hij had er eerder al eens eentje op en vond ze erg lekker! Vervolgens mocht ze met stroopwafels doorlopen.

Wij hebben ook tot nu toe gehad dat we gewoon door konden lopen als we eerlijk aangaven wat we bij ons hadden, zonder scan en zonder laten zien. Ze hebben trouwens ook gezellige hondjes op de luchthaven die naast je komen zitten als ze iets ruiken dat je niet mee mag nemen. Ik denk altijd maar: geen risico nemen. Ik zou een lijst (liefst per land) wel waarderen. Met dingen uit Nederland die je wel en die je niet mag invoeren. Ik kan wel zonder Nederlandse dingen. En anders hebben we hier in BNE altijd nog 't winkeltje en de Dutch Club waar je allerlei dingen kunt kopen. En bij Montville ergens (Sunshine Coast) zit een uitstekende kaaswinkel. Overigens hebben ze bij verschillende deli's ook NL kaas. Oa in Toowong. En anders moet je er maar extra van genieten als je in NL op vakantie bent :D.
 
Wij hadden ook zo'n lief hondje naast Marks koffer zitten. "Is dat uw koffer?" "Hij is van m'n vriend, zak ik em even open maken?" "Haalt u uw vriend maar even, dan kan hij dat doen" Ik mocht en dus niet open maken, want dat moest vriendlief Mark zelf doen :grin:
Er zat helemaal niets in die koffer en er had ook lange tijd niets van voedsel in gezeten, dus wat die hond dan geroken heeft??
 
misschien was de koffer gemaakt van katteleer :| :p
Als hij zijn neus in je kont steekt en dan gaat zitten dan heb je een groter probleem  :grin: :lol:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8470.msg114272#msg114272 date=1206179107]
misschien was de koffer gemaakt van katteleer :| :p
Als hij zijn neus in je kont steekt en dan gaat zitten dan heb je een groter probleem  :grin: :lol:

Jack :evil:
[/quote]

Ik ga jou aangeven bij de douane vanwege raar taalgebruik Jack.. :D
 
Back
Top