[quote author=Aussiegirl link=topic=8470.msg116057#msg116057 date=1207933942]
Hi
Ik zie hier nogal wat produkten voorbij komen. Ik wil graag wat kruiden (in die plastic potjes van Verstegen) een flesje Maggi en pure hagelslag meenemen in de container. Moet dit ook geseald worden als het nog in de nieuwe, originele afgesloten verpakking zit? Iemand ervaring hiermee?
Heeft iemand ook ervaring met de inspection bij de douane in de haven (in ons geval Adelaide). Halen ze echt elke doos open?
En hoe zit het met houtsnijwerken enzo? Mogen deze wel ingevoerd worden? De ene keer lees ik wel, de andere keer mag het weer niet. De site van customs is er ook niet duidelijk in... Iemand ervaring hiermee?
Greetz
Aussiegirl
[/quote]
Aussiegirl,
Alle 3 de producten die je hier beschrijft kun je hier gewoon kopen, dus ik zou het risico niet willen lopen eerlijk gezegd. Ik weet niet precies wat je situatie is, maar ik weet nog dat ik mijn container liever vandaag als morgen hier had. En dit soort dingen KUNNEN vertraging opleveren (hoeft niet, maar kan wel). Ik zou het er in ieder geval niet op wagen dat ze de dozen niet openmaken. Je moet het sowiezo aangeven dat het erin zit (dat risico zou ik ZEKER niet nemen).
Wat hout betreft: volgens mij is de regel: onbewerkt (= niet gelakt oid) is verboden, bewerkt is OK. Maar kijk voor de zekerheid nog even rond op het forum, heb volgens mij verschillende ervaringen gelezen.
Sander