Geef je alles aan bij de douane?

Hi

Ik zie hier nogal wat produkten voorbij komen. Ik wil graag wat kruiden (in die plastic potjes van Verstegen) een flesje Maggi en pure hagelslag meenemen in de container. Moet dit ook geseald worden als het nog in de nieuwe, originele afgesloten verpakking zit? Iemand ervaring hiermee?

Heeft iemand ook ervaring met de inspection bij de douane in de haven (in ons geval Adelaide). Halen ze echt elke doos open?

En hoe zit het met houtsnijwerken enzo? Mogen deze wel ingevoerd worden? De ene keer lees ik wel, de andere keer mag het weer niet. De site van customs is er ook niet duidelijk in... Iemand ervaring hiermee?

Greetz

Aussiegirl
 
Ik weet niet of het lukt maar persoonlijk zorg ik ervoor dat ik geen verdachte dingen bij mij heb.

Ik heb  er geen probleem mee om dit soort dingen in mijn koffer te stoppen aangezien ik ze dan makkelijk zelf kan weggooien bij een eventuele controle. Maar de kans dat de douane kosten bij verscheepte spullen aanzienlijk hoger worden zie ik niet zitten.

Je kan altijd je familie/vrienden een pakketje laten opsturen.....komt het dan niet aan dan is het jammer maar helaas.
 
[quote author=Marga link=topic=8470.msg113407#msg113407 date=1205157037]
Ik ken iemand die als hij vanuit Nederland naar Australie vliegt gewoon een zak Opperdoesser Rondes meeneemt!! (aardappelen) Hij geef het ook gewoon aan, laat het gewoon zien en mag ook gewoon doorlopen. Daar snap ik niets van, want zo gewoon is dat toch niet?

Marga
[/quote]
Wie o wie is de eerste hollander die met zijn caravan op schiphol aankomt en die wil meenemen?
 
Als je dingen sealed zal het er vast sneller doorkomen.

Ik gok dat als je iets aangeeft dat je het best vaak mee mag nemen, maar dat als je het stiekem doet dat je een probleem hebt.

Kijken of dat met een kilo coke ook werkt..  :p
 
Natuurlijk werkt dat Luuk,
Intussen blijft CNN dag en nacht aan staan bij ons in de hoop dat we je live zien op TV. :up:

Jack :evil:
 
[quote author=Annemiek link=topic=8470.msg114269#msg114269 date=1206175917]
Wij hadden ook zo'n lief hondje naast Marks koffer zitten. "Is dat uw koffer?" "Hij is van m'n vriend, zak ik em even open maken?" "Haalt u uw vriend maar even, dan kan hij dat doen" Ik mocht en dus niet open maken, want dat moest vriendlief Mark zelf doen :grin:
Er zat helemaal niets in die koffer en er had ook lange tijd niets van voedsel in gezeten, dus wat die hond dan geroken heeft??
[/quote]
Zeg even tegen mark dat hij de volgende keer die wiet eerst nog even in het plastic folie moet wikkelen alvorens ie deze tussen de koffie bonen steekt. Werkt iets beter.
Cheers.  :up: :lol: :evil:
 
Zolang dat lief hondje zijn neus niet in je gat steekt kom je ermee weg zonder een bezoekje in dat kamertje met dat taperecorder.

Jack :evil:
 
[quote author=Aussiegirl link=topic=8470.msg116057#msg116057 date=1207933942]
Hi

Ik zie hier nogal wat produkten voorbij komen. Ik wil graag wat kruiden (in die plastic potjes van Verstegen) een flesje Maggi en pure hagelslag meenemen in de container. Moet dit ook geseald worden als het nog in de nieuwe, originele afgesloten verpakking zit? Iemand ervaring hiermee?

Heeft iemand ook ervaring met de inspection bij de douane in de haven (in ons geval Adelaide). Halen ze echt elke doos open?

En hoe zit het met houtsnijwerken enzo? Mogen deze wel ingevoerd worden? De ene keer lees ik wel, de andere keer mag het weer niet. De site van customs is er ook niet duidelijk in... Iemand ervaring hiermee?

Greetz

Aussiegirl
[/quote]

Aussiegirl,

Alle 3 de producten die je hier beschrijft kun je hier gewoon kopen, dus ik zou het risico niet willen lopen eerlijk gezegd. Ik weet niet precies wat je situatie is, maar ik weet nog dat ik mijn container liever vandaag als morgen hier had. En dit soort dingen KUNNEN vertraging opleveren (hoeft niet, maar kan wel). Ik zou het er in ieder geval niet op wagen dat ze de dozen niet openmaken. Je moet het sowiezo aangeven dat het erin zit (dat risico zou ik ZEKER niet nemen).

Wat hout betreft: volgens mij is de regel: onbewerkt (= niet gelakt oid) is verboden, bewerkt is OK. Maar kijk voor de zekerheid nog even rond op het forum, heb volgens mij verschillende ervaringen gelezen.

Sander
 
Hoi,

Ongelakte klompen was in ieder geval geen probleem. Gewoon aangegeven bij de douana en doorlopen. Heerlijk voor in de tuin!

Groeten Sander
 
In mijn geval hebben ze geen dozen uit mijn container opengemaakt maar de hele container meteen vergast. Ik denk dat ze dat doen wanneer je grote hoeveelheden meeneemt. Alles openmaken zou toch ook ondoenlijk zijn.  Ik had houten meubels, houten maskers, rieten mandjes en een hele schelpencollectie in de dozen zitten. Ik heb alles zonder problemen hier gekregen.

Mijn laatste zending echter betrof een paar dozen met paardenspullen. Deze is wel ter plekke in mijn bijzijn helemaal opengemaakt en een voor een bekeken. Spullen die niet schoongenoeg waren (in hun ogen dan.. en dit werd echt belachelijk dom gedaan... bijna vlamnieuwe spullen kreeg ik niet mee en spullen waarvan ik wist dat die nog een paar maanden daarvoor intensief waren gebruikt werden wel ok bevonden) moest ik nogmaals laten gassen. Ik was bang dat er spullen in beslag zouden worden genomen maar ik heb alles gelukkig meegekregen.
 
Hallo

Dank voor jullie reacties allemaal.

@MAXX:

Had je al die rieten spullen, houten maskers en schelpen etc ook op een paklijst vermeld of niet?

@SandRebel (Sander)
Dus Maggi en hagelslag zijn gewoon te krijgen? Ik heb al een paar keer vele winkels afgestruind (in SA) maar kon het niet vinden. En wat die kruiden betreft.... die zijn er inderdaad, maar de smaak van bijv kipkruiden is totaal anders.

Greetz
Aussiegirl
 
Hallo,
Wij hadden pas de verhuizer op bezoek en die vertelde dat je in de container NIKS geen etenswaar mag doen.
Dus ook geen zakken Senseopads, gehaktkruiden en drop....helaas.
Iemand dit ook te horen gekregen van de verhuizer, zo te lezen wordt er best het eea aan etenswaar in de container gestopt.
Ik vertelde dat dit volgens de AQIS lijst toegestaan was, maar hij vertelde dat dit niet geldt voor containers alleen voor bagage. Anders moet ik maar weer gaan mailen met de AQIS

Ineke
 
[quote author=bono link=topic=8470.msg116508#msg116508 date=1208373485]
Hallo,
Wij hadden pas de verhuizer op bezoek en die vertelde dat je in de container NIKS geen etenswaar mag doen.
Dus ook geen zakken Senseopads, gehaktkruiden en drop....helaas.
Iemand dit ook te horen gekregen van de verhuizer, zo te lezen wordt er best het eea aan etenswaar in de container gestopt.
Ik vertelde dat dit volgens de AQIS lijst toegestaan was, maar hij vertelde dat dit niet geldt voor containers alleen voor bagage. Anders moet ik maar weer gaan mailen met de AQIS

Ineke

[/quote]
Er word door verhuizers ook aangeraden om juist wel koffiepads in je afgesloten koelkast te doen.
Dat helpt tegen de stank.

kees
 
@ Aussiegirl. Ik had op de paklijst algemene termen staan zoals kitchen appliances, clothes, paintings, books, pottery, blankets etc. Het is niet te doen om alles precies te specificeren wat er in een doos zit dus ik heb algemene termen gebruikt.
 
Hi

Ik vlieg me echt een slag in de rondte, veel naar NL en weer terug maar eigenlijk over de hele wereld en ben erg "los" op de douane alhier in Brisbane. Kaas mag ik altijd meenemen als het maar niet versgesneden van de Appie is maar gewoon gesealed en in het Engels erop vermeld dat het "Made in Holland" is. Ik koop mijn kaas dus altijd op Schiphol, daar staat alles in het engels erop en het is niks duurder dan bij de supermarkt.

Probeerde laatst wel een Unox rookworst mee te nemen maar dat mag echt niet.... GEEN vlees! Ook al is het gerookt etc. Kruiden neem ik altijd mee, die geef ik nooit aan. Ik neem altijd snoep en kaas mee, dat schrijf ik op en stop ik in mijn handbagage. De rest in mijn koffer en dan zeggen ze werkelijk ALTIJD: snoep zeker he? Ja hoor. Ook al zijn het kruiden. Mijn handbabage tas moet altijd open omdat ze de kaas even willen zien maar het is nooit een probleem. Kan wel 10 kilo meenemen als je dat zou willen! Ik neem zelfs Calve sauzen e.d. mee, geen probleem. Ze zijn die Nederlanders wel gewend geloof ik.....

Jacqueline
 
Wat zijn we toch eigenlijk ook mafkezen he? Wel naar een ander land verhuizen maar allerlei spul van Holland mee blijven zeulen! Tis heel erg... ik neem zelfs mijn favorite merk shampoo en tandpasta mee... :shock:

Het gekste wat ik tot nu toe heb gehoord is iemand die aardappelen meeneemt uit Holland :?
 
Hai Maxx,
Die van de aardappelen....je kent hem wel Henk. De aardappelen zij voor consumtie en niet om in de grond te stoppen.

Groetjes
 
Hey Marga!

Tuurlijk voor consumptie, maar dan nog... : :?: Die Henk. Heeft hij zijn Barneveld kippen ook zo meegenomen? :grin:

Groetjes
Maxx
 
Back
Top