Geen gezeur meer over het weer! Waar?

Sjacka

XPdite Sponsor
Wij zitten hier midden in onze winterdip. Dus wanneer we gaan emigreren wil ik nooit meer over het weer hoeven zeuren, (een stuk minder in ieder geval :wink:)
In welk van de grote steden is daar de minste reden voor? Dus waar is er een lage luchtvochtigheid, zijn de zomers niet te heet en de winters niet te koud etc. :grin:

Alle opmerkingen zijn welkom :lol:
 
[quote author=Sjacka link=topic=8101.msg106064#msg106064 date=1199004707]
In welk van de grote steden is daar de minste reden voor? Dus waar is er een lage luchtvochtigheid, zijn de zomers niet te heet en de winters niet te koud etc. :grin:
[/quote]
Ik denk dat geen van de grote steden hier echt voor in aanmerking komt. Is de luchtvochtigheids laag dan zijn de zomers heet en de winters over het algemeen kouder. En met een hoge luchtvochtigheid hebben we hete zomers en warme winters.

Cheers Sander :cool:
 
[quote author=Lin link=topic=8101.msg106072#msg106072 date=1199009747]
Zeuren wij Nederlanders niet altijd over het weer?  :wink:
[/quote]

Zie het als een verheven kunst. Is het koud, zeuren we dat het te koud is, is het de dag erna vervolgens 10 graden warmer, zeuren we dat het te warm is... Moet je maar kunnen zonder je al te veel te generen.
 
In Melbourne heb je in ieder geval altijd wat ;) zo was het vorige week nog 19 en voor morgen geven ze 42 op. Wordt in ieder geval mijn warmste oud en nieuw ooit :grin:
 
Tja, komt toch Perth om de hoek kijken. wel warme zomers, maar slechts een enkele keer vochtig. Wat me wel verraste afgelopen jaar 111 regendagen. IN totaal daarbij 680mm regen ... Zie voor statistieken www.weatherzone.com.au.
 
[quote author=perthpete link=topic=8101.msg106083#msg106083 date=1199015896]
Tja, komt toch Perth om de hoek kijken. wel warme zomers, maar slechts een enkele keer vochtig. Wat me wel verraste afgelopen jaar 111 regendagen. IN totaal daarbij 680mm regen ... Zie voor statistieken www.weatherzone.com.au.
[/quote]

Was het van de week niet in de 40 graden? :sunny: Ik denk dat er ergens een compromis gesloten moet worden in je wensen sjacka.
 
Hmmm, 111 regendagen... :cloud:

Wat is de een regendag, als het 2 min. regent is het dan al een regendag (hoop ik)??

Mind you, voor ons is een van de attracties van Oz toch het weer...!! :happysun:
 
Ik denk dat Melbourne een erg prettig klimaat heeft. Beetje Z-Frankrijk achtig, dacht/vond ik.
 
Ik vond Adelaide een verademing vergeleken bij het vochtige Brisbane, maar ik ben er maar 1 keer geweest dus dat schetst niet echt een volledig beeld. Dismiss!
 
Sorry, maar Australiers zeuren minstens zo hard over het weer als Nederlanders. En ze zeuren ook net zo hard over het weerbericht dat nooit helemaal goed is. :lol:
Als je ergens wilt wonen waar het weer geen constant onderwerp van gesprek is zul je ergens heen moeten waar het weer ernstig voorspelbaar is. Een land met een natte en droge tijd of zo.

Groetjes,
Rixta
 
Het klopt idd dat er hier ook gigantisch over het weer wordt gezeurd. Ze roepen al 'it's freezing!' als het 15 graden is.

Dit is wel een erg handige link:
http://www.theweathernetwork.com/index.php?product=statistics&pagecontent=oceania

Sydney heeft volgens mij nog steeds het meest aangename klimaat. Niet zoveel extremen zoals bijvoorbeeld Melbourne.

Succes
 
Als je zoals ik in Brisbane woont heb je niet veel reden om te zeuren. Alles boven de 20 graden is super en als het in de winter eens 12 graden is 's morgens  dan neem ik dat er met genoegen bij. Als je mij ooit zal horen klagen dan zou het moeten komen doordat ik mijn tv en pc en al de rest in het water zie drijven of doordat mijn auto doorzeeft is door hagelstenen. Of misschien ook als het water op geraakt en ik hele dagen bier moet drinken. Yuk!!  :lol:

Everyone a happy NY.

Nick***
 
Ik zag vanochtent op het nieuws dat ze in Brisbane nog niet zeker weten of het vuurwerk doorgaat vanwegen het weer. Regen storm etc.

Hier in Adelaide weet ik niet of wij gaan kijken naar het vuurwerk ook vanwegen het weer.
Het is al vrijdag bloody hot. het is nu pas 11:21 en al 40.6 graden :x :x en helaas blijft het zo tot a.s zaterdag tussen de 34-39 graden. Ik wilde vanavond eigenlijk op de motor naar boven rijden en dan vanuit de heuvels romantisch naar al het vuurwerk kijken die hier en daar wordt afgestoken. Maar als je dan uit je motorpak weg zweet is het ook niks...
Anyway iedereen een prettige jaar wisseling en voorzichtig met dat vuurwerk kinderen :p
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8101.msg106094#msg106094 date=1199019225]
[quote author=perthpete link=topic=8101.msg106083#msg106083 date=1199015896]
Tja, komt toch Perth om de hoek kijken. wel warme zomers, maar slechts een enkele keer vochtig. Wat me wel verraste afgelopen jaar 111 regendagen. IN totaal daarbij 680mm regen ... Zie voor statistieken www.weatherzone.com.au.
[/quote]

Was het van de week niet in de 40 graden? :sunny: Ik denk dat er ergens een compromis gesloten moet worden in je wensen sjacka.
[/quote]

Inderdaad: één buitje van een paar minuten is ook een regendag. Ik denk eigenlijk dat elke dag waarop een meetbare hoeveelheid regen is gevallen een regendag is. En inderdaad is het hier (Perth) voor mijn gevoel heel vaak zo dat regen 1 a 2 buien (van een paar minuten) betekent. Behalve in de natte maanden (juli-augustus) dan kan het wel eens wat langer regenen. Wel is het hier vaker zo dat een bui ook een flinke zware bui is (dus veel regen in een korte tijd). Gevolg dat alhoewel er hier niet eens zo heel veel minder regen is dan in NL, er gewoon heel veel water wegspoeld en niet de tijd krijgt de grond in te druppelen...

Enneh, inderdaad boxing day was 44.2 (wel een record, dus niet 'normaal'). Voor komende woensdag wordt ook weer een 40 graden verwacht ..
 
Ja ja gewoon een topic over het weer  :grin: :grin:

Op het moment valt het reuze mee in Cairns. Had het veel vochtiger verwacht.
Maar de maanden Januari en Februari moeten dan ook nog komen.
Een voordeel als het op zijn tijd eens regent, alles is lekker groen en geen water tekort.
De dam is hier nog lekker vol.
En boven de 40 graden is het hier nooit volgens mij.

Iedereen veel plezier met het vuurwerk en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar !!!

Groetjes Jolanda  :cool:
 
Ik schrok ook ff Peter van die 111 regendagen dacht wanneer dan. Maar inderdaad als 2 minuten regen al een regen dag is. Gelukkig regent het hier zelden de hele dag. Die sluizen gaan even open en dan hoost het vaak en naar een uurtje gaat de kraan weer dicht :up: en komt het zonnetje weer te voorschijn.
Wel pech als je net in dat uurtje naar buiten moet. :grin:
Verder hebben we hier echt niks te klagen over het weer :up:
 
Back
Top