Geen idee waar ik moet beginnen....

apriati

New Member
Hallo,

Ik heb een baan aangeboden gekregen in Sydney, wat natuurlijk helemaal geweldig is!
Maar nu moet ik dus zorgen voor een visum.
Heb al een tijdje op het forum en op het internet gezocht, maar er is zoveel informatie dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen... :?
Ik weet al dat ik het beste kan gaan voor een temporary business (long stay) standard business sponsorship (subclass 457)
Maar kan iemand mij vertellen waar ik duidelijk kan zien wat ik hier allemaal voor moet doen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Nina
 
Nina,

Er van uitgaande dat het bedrijf er van op de hoogte is dat jij geen residentie in Australie hebt, de bal ligt eerst bij het bedrijf. Zij zullen als eerste een aanvraag moeten indienen voor toestemming om iemand van buiten Australie aan te nemen. Zodra ze dat hebben, kan jij de aanvraag regelen. Normaal gesproken zou het bedrijf je daar in moeten laten) begeleiden. Ik zou dus eerst eens de details met het bedrijf doornemen.

Als zij er niet bewust van zijn dat je geen werkvergunning voor Australie hebt, dan zou ik op dit moment niet al te blij zijn. De meeste bedrijven willen niets te maken hebben met het 457 visum.

In antwoord op je vraag, ik zou dus bij het bedrijf beginnen. En je kunt natuurlijk alsvass inlezen op de site: http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/sbs/index.htm

Succes
 
Hoi,
Thanx voor je antwoord.
Het bedrijf weet wel dat ik geen werkvergunning voor Australie heb. Zij hebben gezegt dat het wat betreft hun oke is dat ik daar naar toe kom, maar ik moet eerst zelf uitzoeken of ik aan de voorwaarden voldoe voor een visum....

Groetjes,
Nina
 
Hoi apriati,

Je belangrijkste bron is de DIAC, voor dit visum moet je zijn bij: http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/sbs/index.htm
Daar staan (bij het kopje eligibility) de eisen voor de werkgever en de werknemer.

As an employee, you must meet all of the following requirements:

  • be sponsored by an employer to fill a nominated position
  • have skills, qualifications, experience and an employment background which match those required for the position
  • have English language skills equivalent to an average band score of 4.5 across the four test components in an International English Language Testing System (IELTS) test, or higher where required for licensing/registration/membership. You may also be required to demonstrate these skills through a formal test, unless you have been exempted under the regulations
    See: Changes to the subclass 457 visa programme - English language requirements
  • be eligible for any relevant licences or registration required for the nominated position
  • demonstrate that you are to be paid at least the minimum salary level that applies at the time a decision is made on your visa.
    See: Nomination Eligibility > Minimum Salary Level

Ik heb zelf ook een tijdje onder een soortgelijk visum gewerkt. Dat bedrijf was niet bekend met de hele visum procedure, dus ik heb toen zelf uitgezocht welk visum en wat daarvoor moet gebeuren tot op een niveau dat een secretaresse kan oppakken en uitvoeren. Dat heb ik toen naar het bedrijf gestuurd en vanaf dat moment liepen de meeste zaken gesmeerd. Dat zou dus ook mijn advies aan jou zijn!

Succes, en als je nog specifieke vragen hebt dan horen we het wel!

Groeten,
E
 
Hoi E,
Thanx voor je info!
Ik heb maar besloten om een kansbeoordeling te doen bij move2australia.
Jammer genoeg hebben ze nu een wachtlijst en ben ik ergens in april aan de beurt... Ben benieuwd!

Groetjes,
Nina

ps. op wat voor visum gaan jullie naar australie? En hoe lang zijn jullie al bezig?
 
Hoi Nina,

Mijn vriendin en ik gaan voor een Skilled Independent Visa. We zijn daar officieel op 1 november mee begonnen, maar het speelt van vanaf begin vorig jaar. We verwachten eind 2009 te vertrekken, dus dat duurt nog wel even maar dat geeft ook wel weer de rust om dingen goed uit te kunnen zoeken.

Wat betreft die kansbeoordeling, ik hoor niets dan goede verhalen over move2australia dus daarom hoef je het niet te laten, maar de meeste visa-aanvragen kan je ook gewoon zelf doen. Er zijn genoeg mensen op dit forum, en wij dus ook, die de hele visumaanvraag zonder hulp hebben gedaan (nou ja, hulp van dit forum dan wel natuurlijk!).

Dat geldt ook voor zo'n beoordeling. De beschrijvingen van DIAC zijn over de meeste zaken zeer exact, dat betekent dat als jij voldoet aan de eisen van een specifiek visum (en in jouw geval je werkgever ook) de kans groot is dat jij dat visum ook gewoon krijgt. De zaken die roet in het eten kunnen gooien zijn dan vaak de Medische test en in mindere mate de IELTS test.

Dus mijn advies zou zijn: zoek het eerst zelf uit!
 
Thanx voor je info!
Ik ga denk ik toch maar voor een kansbeoordeling bij move2australia, aangezien ik zelf nogal chaotisch etc ben. En ben bang dat ik als ik het zelf ga proberen, ik dingen over het hoofd ga zien of dingen ga vergeten... En ik hoop eigenlijk dat ik rond oktober/november richting Australie kan, of zie ik het nu te positief in?
 
Hoi Nina,

Ik heb geen idee hoe snel move2australia is, maar mijn eigen ervaring met een dergelijk visum is dat het snel kan gaan mits jouw werkgever snel is. Als ik het me goed herinner had ik dat visum binnen een maand of 3...
 
Back
Top