geen kans ?

dirkencris

New Member
Beste forum-leden,
mijn vriendin en mezelf zouden graag emigreren naar Austallië (of Nieuw Zeeland ). Wij hebben laatst contact gehad met een emigratiebureau in Australië en wij zouden geen enkele kans maken op een skilled visum...
Mijn vriendin heeft nog geen werkervaring, wat logisch is, want ze studeerd momenteel nog, maar heeft bijna gedaan.
Ikzelf ben 33 jaar heb eigenlijk het diploma van electro technieker. Eerst heb ik aan de lopende band in een fabriek gestaan, ben dan als electro installateur gaan werken binnen een installatie bedrijf. Na 10 jaar dienst ben ik doorgegroeit tot general manager hier binnen het bedrijf. Momenteel heb ik (samen met mijn team mensen) ervoor gezorgd dat de laatste 5 jaar de activiteiten meer dan verdubbeld zijn (wat op zich iets is waar ik toch trots op ben ! Mijn baas is vooral blij, lol). Binnen het bedrijf heb ik gewoon een bediende contract met een bonus op de gemaakte winst.
Nu blijkt dat ik geen kans maak op een skilled visum omwille van mijn werkervaring ..... voor een skilled visum moet je de laatste 4 jaren de job van je diploma uitgeoefend hebben ..... en dat heb ik dus niet gedaan...
Ik heb nog gevraagd of ik in aanmerking zou komen voor een ander soort visum, maar daar krijg ik maar geen reactie op.
Wie kan mij een beetje raad geven ?

Dag,

Dat is balen he, als je besloten hebt dat je zo'n stap wilt maken en dan (b)lijkt het ineens niet te lukken. Het voelt bijna alsof je niet goed genoeg bent, soms.

Laat ik beginnen met zeggen dat ik geen verstand heb van electro installatie oid en ook niet van visa die gebaseerd zijn op een studie (voor je vriendin). Maar ik heb ook een diploma zonder werkervaring en werkervaring zonder diploma. Mijn werkervaring is in de ICT en we zijn nu aan het proberen om daar een erkenning van te krijgen via iets dat een RPL heet. Ik weet niet of zoiets in jouw vakgebied ook mogelijk is.

Een andere vraag: welk emigratiebureau hebben jullie contact mee gehad? Ze zijn niet allemaal even goed en betrouwbaar. Wij hebben ook een negatief advies gekregen van het Migration Bureau. Die hadden alleen gekeken naar het cv van mijn man, en die van mij hadden ze helemaal buiten beschouwing gelaten! We kregen ook geen antwoord op onze vragen.
Dus misschien heeft het zin om ook een keer iemand anders te benaderen? Als je rond kijkt op het forum dan lees je wel welke beter zijn dan andere.

groetjes en succes

Hoi!

Mijn man heeft ook een electrotechnisch beroep en voor zover ik weet gaat het om de jaren aan werkervaring direct voorafgaand aan het moment van je visum aanvraag. Dit moet dat zijn in het beroep wat het dichtst aansluit bij je ervaring en opleiding.

Om het zeker te weten kan je een uitgebreide kansbeoordeling laten doen. Bijvoorbeeld bij M2A: Move to Australia, dit is een Nederlands buro maar gevestigd in Australië. Dan heb je volledige duidelijkheid.

Veel succes met alles!

:smile:
Marika

Als je vriendin klaar is met haar studie dan via haar skill emigreren. Aantal jaren werk ervaring is afhankelijk van je skill/ degree, het kan 4 jaar zijn maar ook aanzienlijk minder. Of je gaat hier op vakantie je neemt je resume mee en een goedpak misschien kun je well een sponsor vinden. Succesvol general managers is altijd vraag naar.

Ik weet dat rot is maar je zult niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die moet wachten op voldoende werk ervaring. Mijn skilled process als electronics tradesperson duurde 3 jaar omdat wij ook moesten wachten tot dat ik voldoende werkervaring had.

Of als je toch de manager bent dat werkt voor een elektrotechnisch bedrijf en dus nog wel in de juiste branche zit dan is een referentie brief makkelijk te manipuleren zolang de persoon die het ondertekend maar weet wat je probeert te doen en eventueel alles bevestigd als skilled Australia het na checked.
Het is niet liegen het is meer de waarheirheid manipuleren. Je zal niet de eerste zijn die dat doet. :wink: Soms weet he gewoon dat je de skills bezit maar op papier staat het niet goed dan moet je colourful zijn kun je alvast wennen want daar zijn Ozzies de besten in.

succes.

Een visum moet geen probleem zijn lijkt mij.
Zoals Bear al zegt, je moet soms de waarheid een beetje manipuleren. Als je al 15 jaar bij dat bedrijf werkt en 10 jaar als monteur en 5 jaar als GM. Kun je beste bij je werkomschrijving invullen dat je 15 jaar als monteur werkt. Zolang ondertekende persoon maar op de hoogte is bij eventuele controle.

Als ik jou verhaal een beetje samenvat moet je wel in aanmerking komen voor een permanent 175/176 visum.

Doe anders een visum ckeck op de site van de Diac.
http://www.immi.gov.au/visawizard/

En lees booklet 6 door.
http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf

Er hangen nog wel een paar factoren voor een visum af natuurlijk. Maar het meeste staat in booklet 6 omschreven.

Groeten Steven

effe een kleine update:
ik heb contact gehad met M2A en zij gaan alles eens rustig bekijken ... afwachten dus.
Ook heb ik een oude bekende die in Australië woont gemailed (nederlander die ik heb leren kennen toen hij in china woonde ... ) en die vertelde me om een job te zoeken en zo een visum te bekomen . Zijn er hier mensen die het gelukt is om over internet een solicitatie gesprek in Australië te bekomen en dan ,laat staan , aangenomen worden ?

Ja dat zou ik ook wel willen weten! Dat speelt me nu ook al weken door mijn hoofd, zodus..
Ga ik gelijk een nieuw topic over openen hier ===: allen daarheen!!!
Graag met info ;)

effe een kleine update :
dat het gehele process van visum aanvraag met ups en downs zou gaan wist ik al, en nu zitten we in een "up-fase " , hehe !!

Ten eerste het contact en de kansbeoordeling met M2A:
blijkbaar kom ik WEL in aanwerking voor een skilled visum, zonder enige twijfel zelfs !! De uitleg hierover ga ik niet helemaal neerpennen,.... dit waren 2 pagina's van M2A aan mezelf.

Ten tweede:
ik had al een reis vastliggen van Sydney naar Adelaide, van 26 januari tem 11 februari (met een campervan). Nu had ik 6 job advertenties ivm mijn opleiding gevonden op mijn reisroute en heb hierop gereageerd... geen enkel antwoord gekregen .... (dit was dan weer een kleine "down-periode") ... Rob (van M2A) had me al gewaarschuwd hierover ... maw niet te veel tot niets verwachten van zo'n mails naar bedrijven omdat die waarschijnlijk veel mails van buitenlanders krijgen die willen verhuizen... en gelijk had'ie dus.
Nu dacht ik bij mezelf : in onze sektor is het zo moeilijk om mensen te vinden met ervaring dat het vaak de moeite niet loont om te adverteren, maar moet je via via via aan persooneel zien te komen. Dus heb ik bedrijven in de sektor gezocht in Sydney, Melbourne en Adelaide. Ik heb gewoon een begeleidend schrijven en mijn cv gemailed naar maar liefst 27 bedrijven (groot en klein) en jawel hoor: 6 reacties !!!!
1 firma wenst me veel geluk in mijn zoektocht en is er van overtuigd dat ik werk zal vinden, alhoewel zij geen vacature hebben
1 firma wenst me veel geluk met de aanvraag van mijn visum en vraagt of ik hun wil contacteren als ik mijn visum heb !
1 firma is blijkbaar vrij groot, want ik heb een mail terug gekregen waar ik in cc stond... daar circuleert mijn cv nog rond tussen verschillende personen.. afwachten dus!
3 firma's hebben me gemailed met de vraag of ik wil langskomen tijdens mijn reis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* 2 bedrijven willen me graag eens zien en spreken alhoewel er nog niet direct een job aan vast hangt
* 1 bedrijf heeft een uitgebreide mail terug gestuurd met de héél vriendelijk vraag om hun aub zsm te bellen en een afspraak te maken om langs te komen !!!
Momenteel heb ik dus 2 afspraken in Sydney en 1 in Melbourne !!!

omdat ik dus met het versturen van deze mails eigenlijk helemaal géén antwoord had terug verwacht geeft dit dus een ongelooflijke boost ... terwijl ik me er wel van bewust ben dat dit nog zeker niet wil zeggen dat ik een sponsor of zo gevonden zal hebben, geeft me dit dan weer wel de hoop op het (snel ?) vinden van werk als ik eenmaal mijn skilled visum kan behalen !!!
Want zeg nu eerlijk, met een visum op zak heb je nog steeds geen job natuurlijk.

greets,
Dirk

wouw dat klinkt super, dat wordt zeker Australië met M2A, en zoveel kans op een baan.

Groetjes
Yvonne

nog een kleine update:
ik had toch vermeld dat mijn cv nog binnen een bedrijf circuleerde ... maar blijkaar circuleerd mijn cv nu ook al buiten de bedrijven die ik gemailed heb :
geloof het of niet, maar nu heb ik nog 2 uitnodigingen binnen gekregen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beide met bedrijfsnaam, website, adres en mobile telefoonnummers van de contactpersonen die mij graag zouden spreken ......
Klein probleemje echter, 1 is in Alice Springs en de andere in Katherine (beide dus in Northern Territory )... en daar kom ik normaal gezien niet tijdens mijn (veel te korte) vakantie ...
Heb ik nu ineens een luxe probleem ???
Weet iemand of het misschien gemakkelijk en/of interesant is om 1 of andere binnenlandse vlucht te nemen .... om effe op en neer te vliegen ?

greets,
Dirk

Wat een goede reacties! Ik zou zeker de kans nemen en een binnenlandse vlucht boeken. Vanuit Sydney is dat niet zo kostbaar en zo krijg je gelijk nog wat meer van Australie te zien. Wie weet wordt je wel opslag verliefd op Alice of Kathrine? Je zal de eerste niet zijn...

Goed nieuws!!

Wij hebben 5 jaar geleden met Virgin Blue gevlogen van Sydney naar Darwin, koste geloof ik rond de 200 dollar p.p
Maar dat zal vast wel iets duurder zijn geworden.

Succes!

WOW, Dirkencris, ongelooflijk nieuws zeg!! Tof, gewoonweg! Ik vergat zelfs even te ademen toen ik je relaas zo las ivm je op-goed-geluk solliciteren. Nu zal eenenander zeker te maken hebben met het feit dat jullie de (hopelijk) eventuele werkgevers-in-spe kunnen ontmoeten, denk je niet? Want dat geeft sowieso hogere kansen , een life gesprek hebben ter plekke.
En een beroep als het jouwe is sowieso zeker 'much' wanted, zo blijkt toch ook uit je feedback van ginds uit..
Veel succes met de reis binnenkort, en duimen maar dat daar een verrassing ergens opduikt qua werk of zo!
Ikzelf ga er iig vanaf volgende week voor, volop brieven schrijven vanhieruit naar alle mogelijke adressen van potentiële interessante werkgevers die ik het afgelopen jaar heb verzameld...
Groetjes en jullie verhaal wordt vast vervolgd!

Hoi,

klinkt allemaal positief, maar daar zijn ze hier erg goed in.
Voor je allerlei vluchten gaat regelen; waarom organiseer je niet een telefonisch gesprek eerst? Als dat wat is, kun je er altijd nog heen.
Wij hebben ook allerlei gesprekken gehad, waar uiteindelijk niets uitkwam (en dit was nog in NL).

Vergeet ook niet dat je als 'sparky' hier eesrst weer je australische diploma moet halen, wat je nogal wat tijd zal kosten- als je gesponsored wordt zal je bedrij dat hopenlijk voor je regelen.

groet.

mammavark

ik had de reis al vastliggen en heb de bedrijven nadien aangeschreven... eerst was het een gewone vakantie.. nu word het dus een iets "specialere" vakantie.
Ik heb besloten niet naar Alice Springs en Katherine te gaan , wegens tijdsgebrek. Momenteel heb ik 2 afspraken in Sydney, 2 in Melbourne 1 in Adelaide en 1 in Laura (nabij Adelaide). Alle afspraken zijn reeds telefonisch bevestigd. 'k Ben ook nog uitgenodigd in Brisbane en Perth, maar daar geraak ik ook niet dus ... De bedoeling was ( en is nog steeds) de job-markt af te tasten. In mijn begeleidend schrijven aan de bedrijven staat dit ook duidelijk in vermeld.... ik heb daar in uitgelegd dat ik ga beginnen met mijn visum aanvraag en dat ik tijdens mijn vakantie wil ontdekken of het al dan niet moeilijk is om werk te vinden .. dit lijkt dus mee te vallen. Ook heb ik uitgelegd dat ik nog niet weet of ik voor een skilled visum ga, of ga kiezen voor een bedrijf dat me wil sponseren (als de mogelijkheid zich zou voordoen)
De meeste bedrijven (4 van de 6) hebben al laten weten dat ze gaan bekijken hoe ze mij kunnen helpen.... effe afwachten dus
Word vervolgd...

Een gesprek in Laura? Dat is een schattig plaatsje!!!!! Ligt midden in een prachtige vallei, dacht de Clare Valley, een hele mooie omgeving. Veel plezier met je tocht.

Een gesprek in Laura? Dat is een schattig plaatsje!!!!! Ligt midden in een prachtige vallei, dacht de Clare Valley, een hele mooie omgeving. Veel plezier met je tocht.

je hebt helemaal gelijk , een stukje uit de mail met de mensen van daar :"If you find time to come to Laura, that would be terrific. Call me for an appointment when it suits.

Your time in Australia is brief, but maybe you will have time to spend a day in the Clare Valley ( between Laura & Adelaide) on your trip."

Ik ben er nog nooit geweest, jij wel ?

grt
Dirk

Wij zijn er wel geweest, het is de alternatieve route van Adelaide naar Port Augusta. Een route die je rustig moet rijden, prachtige uitzichten, schattige kleine plaatsjes waar je lekker kan stoppen voor iets te eten en te drinken of om de benen te strekken, maar wel een route als je geen haast hebt want hard door rijden gaat echt niet. Er zit ergens een stuk in de route waar je gewoon overheen moet kruipen vanwege alle bochtjes in de weg, die ook al niet echt breed is (staat trouwens netjes met bordjes aangegeven, dus je hoeft niet te schrikken, gewoon aan de advies snelheid houden).

Klinks als een prachtige route om ("hard") doorheen te crossen met een motor :up:

Back