Zo, het is even geleden, maar onderhandelen met bedrijven in Australië gaat blijkbaar niet zo snel als hier in België (of Nederland).
Ik heb nu een overeenkomst met een bedrijf in Katherine (NT) waar ik me zeer goed in kan vinden. Heb ook lange gesprekken met hun gehad (laatst nog via skype, een 3.5h durend gesprek).
Zij zijn bereid mij te sponsoren, en ik mag er beginnen wanneer het mij uitkomt ... vooral dat laatste was een struikelblok. Ik moet op mijn huidige werkplek nog 6 maanden na mijn ontslag blijven werken volgens mijn contract.
Ik had verschillende bedrijven (Sydney en Adelaide) die zéér geïntereseerd waren, maar niet een half jaar wilden wachten.
De mensen uit Katherine (hoofdkantoor in Alice Springs) wel dus!
Laatst had ik hun gevraagd naar de gemiddelde huurprijs in Katherine en kreeg het volgende nog doorgemailed :
Rental will cost you between $350 to $500 per week for something good. That seems expensive, however, we are prepared to salary sacrifice your rental so that you pay rent off your pre taxable salary – a benefit of working in the NT!
Wat bedoelen ze hier juist mee ?
groeten,
Dirk