geen kans ?

Ik vind dit hele land meer dan geschikt om op een motor te verkennen. Hier om de hoek hebben we Chittering Valley, heel veel bochten, heerlijk rijden. Maar voor de langere trip: Great Ocean Road. Die moet je nu echt een keer op de motor doen!! Staat bij ons hoog op de lijst, ik met de kinderen in de camper en Dirk met zijn motor er voor rijden. Bij de gedachte alleen begint hij al te kwijlen :) EN zo kan ik nog we leen heel forum vol schrijven met prachtige routes..... :rolleyes:

mmmmmmmmm, als gepassioneerd motorrijder vind ik het nu al héél jammer dat ik met een campervan ga rondrijden .........

Zo, het is even geleden, maar onderhandelen met bedrijven in Australië gaat blijkbaar niet zo snel als hier in België (of Nederland).
Ik heb nu een overeenkomst met een bedrijf in Katherine (NT) waar ik me zeer goed in kan vinden. Heb ook lange gesprekken met hun gehad (laatst nog via skype, een 3.5h durend gesprek).
Zij zijn bereid mij te sponsoren, en ik mag er beginnen wanneer het mij uitkomt ... vooral dat laatste was een struikelblok. Ik moet op mijn huidige werkplek nog 6 maanden na mijn ontslag blijven werken volgens mijn contract.
Ik had verschillende bedrijven (Sydney en Adelaide) die zéér geïntereseerd waren, maar niet een half jaar wilden wachten.
De mensen uit Katherine (hoofdkantoor in Alice Springs) wel dus!
Laatst had ik hun gevraagd naar de gemiddelde huurprijs in Katherine en kreeg het volgende nog doorgemailed :
Rental will cost you between $350 to $500 per week for something good. That seems expensive, however, we are prepared to salary sacrifice your rental so that you pay rent off your pre taxable salary – a benefit of working in the NT!
Wat bedoelen ze hier juist mee ?

groeten,
Dirk

Dat betekent dat bepaalde lasten van je bruto salaris worden betaald en dat je dus uiteindelijk minder bruto belastbaar inkomen overhoudt omdat bijvoorbeeld de huur/hypotheek/financiering van de auto er al af zijn. Een hele lucratieve oplossing :)

je kan je huurhuis betalen van je salaris voor er belasting afgaat. Of tewel je betaalt bruto je huur. Scheelt je al snel 20% (of meer, afhankelijk van je salaris)

Groetjes
Yvonne

dit verhaal heeft nog een serieuze wending gekregen:
de firma uit Katherine liet de gehele visum procedure maar hangen en maakte er niet echt werk van... uiteindelijk nog een geluk misschien, want ik kreeg een betere aanbieding uit Melbourne. Deze firma deed dus een interesanter voorstel, de job ligt me beter en het visum ... is al in orde !!!!
Half oktober verhuizen we !

Gefeliciteerd! Succes
afro.gif

Proficiat!! Ook wij gaan naar Melbourne, wordt nog gezellig daar met al die forummers! :up:

Congrats. En dan te bedenken dat je het topic begon met de gedachte dat het niks werd :)

Back