Geen recht op medicare op een prospective marriage visum?

Maxx

Member
Kan iemand mij vertellen of het klopt dat je geen recht hebt op Medicare vanuit Australie als je op een prospective marriage visum vertrekt?  :? Als dit zo is, hoe kun je je dan toch goed verzekeren?

With this visa you:
* may use Australia's medical expenses and hospital care assistance scheme, Medicare, but only if you are in Australia and have already applied for a Spouse visa.

Aldus de DIAC site..... Het visum is maar negen maanden geldig en een echt overgangs visum.

Ok dat is dan duidelijk. Bugger!

Ik zal dus zelf een verzekering moeten afsluiten. Kan dat overigens in NL als je er niet meer woont? Een reisverzekering is niet voldoende neem ik aan?

Dat soort overgangs situaties is in een andere draad al eens besproken - ff zoeken misschien. Ik zou - als ik jou was - mijn NL zorgverzekering nog even laten doorlopen en op een gewone reisverzekering naar Oz vertrekken. Dan onmiddellijk na aankomst in Oz het spouse visum aanvragen. Zodra die aanvrage loopt voldoe je aan de voorwaarden voor Medicare. Dan vanuit Oz je laten uitschrijven uit Nederland, waarmee je NL zorgverzekering(splicht) ook gelijk vervalt.

Back