geen vriendelijke ielstdocente

trees

New Member
Hoi,

ik heb op 21 januari jl. mijn ielts gedaan. Naar mijn idee ging het lezen, schrijven en luisteren wel, maar mijn docente voor mijn spreekvaardigheid was volgens mij met haar verkeerde been uit bed gestapt.

Op haar vraag welk vervoer ik binnen nederland gebruikte zij ze zelf al zoiets als " do you walk or are you to lazy to walk. Ik heb problemen met mijn gezondheid, ik zou graag alles tevoet willen doen, maar mijn gezondheid laat dit helaas niet toe. Het feit dat ik een bewegingsstudio had, daar kon ze zich dus niks bij voorstellen, en op haar vraag hoevaak ik per dag telefonisch contact met mijn klanten had lachte ze hard en zij ze dat mijn zaak dan niet veel voorstelde. (mijn klanten bellen alleen om een gemaakte afspraak af te zeggen, wat is daar mis mee ?)

De volgende  topic : thema reizen. Ik veltelde dat ik het leuk vond om andere culturen te leren kennen en met de "locals" te spreken indien mogelijk. Ik vertelde dat de tempels in Egypte indruk op me gemaakt hadden, waarop zij op een nogal onvriendelijke manier vroeg of ik dan ook met de "locals" gesproken had. Mijn enige reactie daarop was dat ik geen arabisch sprak.

Deze dame heeft mijn zelfvertrouwen en mijn zenuwen behoorlijk aangetast. Ik hoop dat andere mensen een betere ervaring hebben, maar ik werd hier pas echt nerveus van. I.p.v. iemand gerust te stellen trapt ze je pontificaal de grond in. Ik heb dan ook geen goed gevoel bij deze mondelinge test. Indien ik de rest wel redelijk gemaakt heb, kan ik dan alleen het mondeling overdoen. :cry:

Groetjes Trees
 
sorry trees , ik leef met je mee

Was dat toevallig in utrecht? , daar was ik op de 21e , en ik had ook een dame , maar daar had ik geen moeite mee

ennne helaas , als je voor mondeling zakt , zak je voor alles.

Maar , er is hoop  :angeldevil:

Haar mening is onbelangrijk !!!
Als het goed is , is het gesprek opgenomen (inclusief haar onnodige gelach), en word het door (vermoedelijk) andere mensen beoordeeld , en die kunnen je niet zien en zijn dus onbevooroordeeld.

Gelukkig kijken ze naar de kwaliteiten van jouw engels spreken, en niet naar andere dingen (wat dat is hun taak niet )
En er is altijd nog wel een optie om beroep aan te tekenen tegen een eventuele negatieve uitspraak.

Sterkte

Groetjes Johan
 
Als het je echt hoog zit zou ik gewoon contact op nemen met de IELTS people en vertellen dat je behoorlijk denigrerend behandeld bent.....alleen al die opmerking "are you to lazy to walk". Ongelofelijk, zo'n mens zou je toch een beetje gerust moeten stellen i.p.v. in de put laten voelen. Zo'n test lijkt me al zenuwslopend genoeg voor jullie.

Sterkte in ieder geval
Syl
 
Jammer dat we op zulke momenten te overdonderd zijn om te vragen of ze PMS heeft.... Toch?! En zeker in zo'n situatie, waar je toch al nerveus bent! Haar probleem dear, haar probleem.

Als ik in een bijdehante bui ben, zeg ik wel zoiets als 'Gee, we're in a sunny mood today, aren't we! Maar ja, zulke dingen bedenken we ons vaak later, wanneer we ons thuis zitten op te vreten.

Syl heeft gelijk, geen een belletje aan het IELTS en zeg dat het een onaangenaam interview was. Ben je het in ieder geval op de juiste plek kwijt.

Ciao!

Irene.
 
Dat is balen!! Ik ben blij dat ik die test niet met haar gedaan had, ik zou waarschijnlijk uit m'n slof zijn geschoten (shot out of my sneakers  :rotflmao:).
Maar dan ben ik niet op mijn mondje gevallen (fell on mij mouth   :lol1:).
Ik ben bang dat ik dan helemaal gezakt zou zijn (BITCH!  :redcard:).

Rene
 
no worries Trees,

ik verliet mijn IELTS test een aantal maanden geleden met (bijna) hetzelfde gevoel (al was ze bij mij niet onvriendelijk), het gesprek liep niet, het onderwerp lag me niet en de dame die de test afnam was erg ongeïnterreseerd. ik heb me daarna twee weken lopen opvreten tot de uitslag kwam en ik riant geslaagd bleek te zijn.  :up:
 
Hoi Trees

idd maak je niet teveel druk en het net wat Johan al zei de gesprekken worden opgenomen en door andere mensen beoordeelt. Het feit dat je geen vriendelijke ielstdocente hebt gehad kan niet je uitslag beinvloeden.

Groetjes Sander :up:
 
Andersom kun je het ook hebben. Een Ietsdame (of heer) kan heel vriendelijk doen en je aardig behandelen. Maar dan kun je altijd nog zakken. UIteindelijk hangt het van je Engels af. En hoe druk je je maakt hangt van jezelf af. Ik was heel zenuwachtig voor mijn uitslag (heb geen ielts gedaan maar een speciale test voor leerkrachten hier in australie). De mevrouw liet niets merken. Was niet enthousiast, niet boos, niet blij... zo saai! Ik heb mij ook een goede week ZO druk gemaakt. Maar het was allemaal dik dik in orde: een 4+ op de schaal van 0-5 (5 is native speaker). Hoe vaak mensen ook zeggen: oh het komt wel goed... ik geloofde er helemaal niets van ;).

Succes met wachten! :up:
 
Hoi Trees,

Echt niet leuk zo'n ervaring, dat die mens zo kleinerend was, zoals de anderen al gezegd hebben probeer het van je af te zetten.
Laat ons wel weten of het in Utrecht of Amsterdam was, mijn vriend moet 11/2 in Amsterdam.  In ieder geval bedankt voor de waarschuwing dat je zo'n iemand kan treffen.

Groetjes.
Susan
 
Trees, vervelend hoor... Zo'n mens die je zo onzeker laat voelen.

[quote author=Scutch link=topic=3765.msg45231#msg45231 date=1138351115]
Laat ons wel weten of het in Utrecht of Amsterdam was, mijn vriend moet 11/2 in Amsterdam. In ieder geval bedankt voor de waarschuwing dat je zo'n iemand kan treffen.
[/quote]

Ik denk dat verder niet veel uit zal maken... Mens had waarschijnlijk gewoon haar dag niet. San en ik gingen samen op dezelfde dag en hadden ieder een andere docent voor het spraakgedeelte. Je hoeft haar dus niet te treffen...
 
Hoi Trees,

Je moet maar zo iemand zijn die elke dag met zo'n air en chagerijn naar het werk gaat........dus dat gedrag zegt meer over haar  :eek:utraged: :redcard:......dan over jou. En sluit me bij de rest aan, als je maar gewoon lekker gekletst hebt komt het gewoon goed.

Mijn oom zei altijd - hoewel dat in dit geval niet opgaat - als je slechte service hebt gekregen bij een winkel, bank, you name it, dan zeg je gewoon met je vriendelijkste gezicht 'Thanks for the friendly service' (lijkt wel wat op die van Irene).

Groetjes Miranda  :)
 
Ben ook benieuwd of het in Utrecht of Amsterdam was. Ik was zelf ook in Utrecht de 21e en mijn spreken ging ook iets minder. Eigenlijk het spreken ging goed, maar had niet zoveel met het onderwerp en kon dus geen lange antwoorden geven. Gelukkig hoef ik als spouse maar een 4,5 te halen, maar toch baalde ik er behoorlijk van. Hopelijk gaat het om hoe je Engels is en niet om de antwoorden!
Kop op, laat je niet kisten door zo'n vrouw!!!
 
Moet ook een 4,5 general halen. Is dat te doen? Ben nooit goed in examen, struikel over woorden, blackout...kortom, ik heb er echt zin in :| en als je dan ook nog zo iemand treft.....
 
Probeer je een beetje voor te bereiden Hebe, over waar je woont, hoe je dorp is, is het er leuk, is er veel werk, dan heb je het algemene stukje een beetje onder de knie en praat je misschien 'door je zenuwen heen'.

PS mijn man is al geweest, ik 'mag' nog op 11 maart in Utrecht

Groetjes Miranda  :)
 
Precies Miranda heeft helemaal gelijk.
Een 4.5 is goed te halen hoor. Sander was verschrikkelijk nerveus in september en heeft dus een 4.5 op reading gehaald, wat uiteindelijk een 5.0 had moeten zijn. Toch heeft hij zich er heel goed doorheen geslagen en hij was ervan overtuigd dat hij zou voor alles zou zakken vooral voor het spreken en dat ging weer hartstikke goed. Hij had verder uitstekende cijfers.
Je kan niets anders doen dan je best, houd dat voor je en dan sla je je er zeker wel doorheen! Laat je niet klein krijgen hoor!!! :up:
 
Volgens een andere IELTS-dame was er geen 4,5 gehaald voor de overige 3 onderdelen, dus dat is mooi. Het lijkt me ook wel heel sterk dat ik een 4,5 voor spreken heb. Ben wel heel benieuwd wat de cijfers zijn geworden voor ons allebei.

@Hebe:
Op zich is het niet zo moeilijk. Heb veel gehad aan jullie oefenmateriaal. Overigens is dat ongeveer het enige ook wat ik aan voorbereiding heb gedaan. Heb daarnaast wel veel Engelse tv gekeken/geluisterd en af en toe via het internet Australische radio geluisterd. Gaat je zeker lukken!!
 
Hoi,
Hier even een bericht van Trees

Hartelijke bedankt voor jullie medeleven. Mijn examenplaats was Utrecht. Niet dat het nu mijn bedoeling is om mensen die nog examen moeten doen af te schrikken, maar ik moest dit even kwijt.

Bedankt :up:
 
Hoi Trees,

Niet laten kisten hoor! Naar wat ik zo van je lees heb je op een duidelijke en correcte manier geantwoord en uiteindelijk wordt je toch beoordeeld op het feit of je jezelf duidelijk kan maken in het engels en ook begrijpt wat er wordt gezegd. En volgens mij heb je dat best!!  :up: :up:

Lig er maar niet wakker van, hele grote kans dat je d'r nooooooooit meer ziet!  :wink:

Hgr, Jeanine
 
Ik had in Utrecht te maken met een wat oudere dame die mijn spreekvaardigheid ging testen. Ze stelde me lastige vragen waar ik niet direct een antwoord op had en in het begin vond ik het dan ook niet lekker gaan. Maar toch verliep het gesprek op den duur met de nodige humor. Ik gaf het gesprek naarmate de tijd vorderde een klein beetje een eigen draai en dat werd wel gewaardeerd. Het ligt ook een beetje aan jezelf denk ik. Wat je zegt trees, dat klinkt natuurlijk niet helemaal correct. Maar een verhaal heeft altijd twee kanten. Ik wil je uitlatingen niet bagatelliseren, maar wellicht was je een tikkeltje overmand door zenuwen - heel begrijpelijk- en heb je daarom achteraf een wat negatief gevoel bij het gesprek.

Maar zoals eerder al gezegd, wordt je test op een objectieve manier beoordeeld. En uiteindelijk zal het allemaal best wel goed komen.

:up:
 
Bah! Er zijn dus nog steeds leraren van de zogeheten 'oude stempel'. Mensen die denken de baas te kunnen spelen over je en denken alles te kunnen zeggen.

Nu heb ik eens een keer een soortgelijke ervaring gehad met een examinator Economie, toen ik, zo'n 15 jaar geleden mijn staatsexamen Mavo deed. Ik was geslaagd, maar het was niet zo bevorderlijk voor de 4,8 die ik voor mijn mondeling Economie kreeg (en een 8,5 voor schriftelijk, rara). Ook mijn klasgenoten presteerden toen slecht.

Wat heb ik gedaan. Een brief geschreven naar de bestuur van de examen commissie dat wij onbeleefd behandeld zijn en dat er vragen gesteld zijn die niet deel uitmaakten van de Mavo stof (eerder Havo of VWO).
We mochten het allemaal over doen (met andere examinatoren). En tralalalala, jawel hoor, allemaal veel beter! Toen nog een brief geschreven. Toen even niks meer gehoord, hoorde ik later dat de 2 'onbeschofte' examinatoren removed waren uit de Mavo examen commisie, zoals het hoort.

Misschien een idee om ook een brief naar IELTS te schrijven over de onbeschofte manier waarop je behandeld bent.
Enne, uiteraard hoop ik ook dat de einduitslag goed is.
 
Back
Top