Geen werk gevonden in Australia terug in Nederland

Ligt er wellicht aan wat voor vrijwilligerswerk je gaat doen en waar?

Ik moet zeggen, dat ik dat eerst ook moeilijk vond. Het was nog niet zeker of ik in de buurt waar ik eerst woonde ook zou blijven wonen en ik had het eerste half jaar geen auto tot mijn beschikking. Ben daarom bewust in de buurt van een goede busverbinding gaan zitten. Dit werkte voor mij, maar als je bijv voor je werk veel bij de weg moet, dan heb je uiteraard een auto nodig.

Mijn eerste casual job was om eerlijk te zijn, de moeite niet waard. Het zat bij een bieb in North Adelaide en ik was meer tijd kwijt met het reizen en op bussen wachten, dan dat ik aan het werk was. Ik werkte er 1 avond per week en af en toe een ochtend of een zaterdagmiddag. Maar een avondje werk, leverde me slechts $30 op. Kon dat uit? Waarschijnlijk niet, maar het leverde werkervaring, contacten en een referentie op en anders had ik die uren thuisgezeten.

Ik zeg niet dat het makkelijk is. En zeker als je een gezin hebt, wordt het lastiger. Ik zeg alleen dat vrijwilligerswerk hier hoog scoort en dat het de moeite waard is om daar naar te kijken. Zeker als je verder nog geen werk hebt.
Ik begrijp ook dat je ook met vrijwilligerswerk een bepaald 'committment' aangaat. Maar als je bijv schoolgaande kinderen hebt, dan zou je als ouder mee kunnen helpen op school. Pleinwacht ofzo? Geen idee, heb geen kinderen. Maar opnieuw: je doet contacten op. En daar gaat het om. Niet om wat je kunt, maar wie je kent.

Je moet zeker geen kosten maken die je je niet kunt veroorloven!

Ik herken dat ook wel, wij hebben ook een tijd 'gegoocheld' met de auto. Ben ook veel met de bus gegaan, de eerste zes maanden. En hubby kon zijn vrijwilligerswerk 'betalen' omdat ik inkomsten had. Maar het was wel vaak een puzzel, om iedereen (incl kids) op de juiste plek te krijgen en op tijd weer thuis! Bv dat hij eerst mij vroeg afzette, dan de kids wegbracht, de auto meenam voor zijn dingen, daarna de kids ophaalde, en dan twee uurlater weer met zijn allen in de auto om mij op te halen, waarna hij met de bus doorging naar zo'n vergadering en ik met kids en de auto thuis ging eten...

Goeie vraag. Ik werk op een universiteit bij Educational Ict, dat is tussen ICT en onderwijs in. Hubby werkt nu als archivaris, is eigenlijk half historicus half records manager. Ongeveer. Die eerste 2x drie maanden was als project officer bij Ict tak van de uni.

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat dit de manier is om aan het werk te komen. Als er niks is, dan is er niks :(. Ik bevestig beepmeeps voorbeeld als mogelijkheid, omdat ik die voorbeelden ook ken.

Hoe kan je vrijwilligerswerk doen als je er geld op moet toeleggen??

Wij zouden een extra auto moeten kopen + benzine. Dan ga je al snel naar 500 dollar per maand en vooraf al ren duizendj of 3 voor een auto?

Zie het als een investering ;) Ondernemers risico. Maar zoals Beebmeep al zei; je moet het geld om te ' investeren' wel hebben natuurlijk. (zei hij makkelijk pratend vanuit Nederland met een vaste baan.... ;) )

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat dit de manier is om aan het werk te komen. Als er niks is, dan is er niks :(. Ik bevestig beepmeeps voorbeeld als mogelijkheid, omdat ik die voorbeelden ook ken.
Uiteraard! Probeer af te tasten of dit toepasbaar is voor ons...

Hoi,
Al eens gedacht om in de horeca te gaan werken? of is daar ook al geen werk meer in. Tja en je moet natuurlijk niet te "oud" zijn zoals ik (49) dan ben je bij voorbaat afgeschreven , tenminste hier in Perth.
Maar vergeet niet dat je casual $22.05 per uur hebt als je een baantje scoort in hospitality. Niet alleen in cafes gaan solliciteren, maar ook bv in Yachtclubs, die hebben het vaak ontzettend druk. (bar/keuken/serveren)
Veel succes!

Ik heb dit ook in een ander draadje geplaatst, maar ook even hier: Voor vrijwilligerswerk, kijk ook eens op: www.volunteeringsa.gov.au

En er zijn 'vaste plekken' waar ze altijd mensen zoeken: openbare bibliotheken, Adelaide Zoo (moet je wel lid zijn), e.d..

Daarnaast hebben veel organisaties een zgn. 'casuals register', waar je je voor in kunt schrijven. Vrijwel alle (grotere) onderwijsinstellingen hebben dat, zoals bijv. TAFE SA, de universiteiten e.d. Je kunt je daar inschrijven en moet geloof ik een testje uitzitten (vaak voor reken/schrijfvaardigheid) en je moet aangeven wat je kunt.

Casual werk is een soort oproepwerk, hoewel je wel vaste werktijden kunt hebben. Je hebt geen vastigheid (soms zelfs niet eens een contract!) en vaak zit er een max aantal uren aan, maar je hebt wel een voet binnen de deur.

Hoi Lieneke, wat enorm vervelend voor jullie zeg!!! Ik hoop dat jullie toch nog jullie plekje, mét werk, gaan vinden.

Betreft de anderen die zonder werk zitten, heftig zeg!!! Dat maakt me er nog meer bewust van in wat voor luxe positie wij zitten met al een baan op zak. Succes allemaal! :up:

Back