Geert Wilders cleared to visit Australia for party launch

M5

Moderator
The federal government will not prevent Dutch right-wing politician Geert Wilders from visiting Australia to launch a new anti-Islamic political party.

The Australian Electoral Commission on Wednesday approved the registration of the Australian Liberty Alliance, which will launch in Perth on October 20 with Wilders as keynote speaker.

In its manifesto, the party says it stands for “individual liberty, small government, Western values built on Judeo-Christian and humanistic foundations, social fairness and an integrated multi-ethnic society”.

Islam, it says, “uses the religious element as a means to project itself on to non-Islamic societies”, and is unparalleled in having both the doctrinal aspiration and the “economic and demographic muscle to impose itself globally”.

Immigration Minister Peter Dutton yesterday said every person wishing to visit Australia was treated equally when applying for a visa. “There are character checks and a visa is issued according to the law, not emotion,” Mr Dutton said. “We are a tolerant people and we should never surrender that tolerance.

“All Australians enjoy freedom of speech and political affiliation, but it comes with obvious responsibilities.”


Bron: The Australian Article
 
Is dat al niet eens eerder het geval geweest? En werd het toen niet alsnog ingetrokken? Ergens staat het me er wat van bij.....:confused:
 
Volgends mij was dat een paar jaar geleden toen hij naar de UK ging, toen werd het op het laatste moment ingetrokken geloof ik. :confused::rolleyes:
Bezoekje Melbourne zou leuk zijn:)
 
Volgens mij is hij hier toen wel geweest, in Perth en Sydney. In Sydney is toen de bijeenkomst afgelast omdat ze de veiligheid niet konden garanderen. Is die strenge security mentaliteit nog ergens goed voor ;)
 
  • Like
Reactions: M5
Geert moet wellicht @DalaiLama maar gaan volgen op Twitter of zo...

@DalaiLama: To reduce destructive emotions we need to strengthen constructive emotions. For example, to counter anger we cultivate love and compassion.
 
Volgens mij is hij hier toen wel geweest, in Perth en Sydney. In Sydney is toen de bijeenkomst afgelast omdat ze de veiligheid niet konden garanderen. Is die strenge security mentaliteit nog ergens goed voor ;)
Jeetje ik word oud, ik kan het me niet meer herinneren:confused:. Zou leuk zijn als het deze keer wel door zou gaan, ben benieuwd:)
 
Het was geen Perth maar Melbourne. Ik wist het ook niet meer helemaal precies, maar ik ben nu eenmaal niet iemand die zijn (gedachte)gangen volgt. Ik weet nog wel dat de geplande bijeenkomst in Sydney ergens in een achteraf buurt in het westen was. Ik dacht nog, moet hij daarvoor vanuit NL vliegen om ergens in een klein zaaltje ergens in Sydney een toespraak te houden. Volgens mij waren er wel demonstraties en maar weinig animo.
 
Geert moet wellicht @DalaiLama maar gaan volgen op Twitter of zo...

@DalaiLama: To reduce destructive emotions we need to strengthen constructive emotions. For example, to counter anger we cultivate love and compassion.
Dat zou idd het mooiste scenario zijn en al helemaal als het in praktijk een keer werkt, maar helaas is dat niet het geval als je kijkt wat voor ellende er wereldwijd gaande is:(
maar goed het neemt niet weg dat ik het leuk zou vinden als hij weer een bezoekje brengt Down under;)
 
Last edited:
Precies verkeerd om gedacht M5 ;)

Die zin is juist de oplossing. Als we allemaal op zo'n manier zouden denken zou er geen ellende zijn. En Anger bestrijdt je niet met Anger. That is putting oil on the fire.

En ja, ik begrijp dat het lijkt alsof het niet kan werken (uni-lateraal compassie en liefde tonen voor onze 'vijanden) Maar kijk naar het verhaal van Ghandi en de onafhankelijkheid 'strijd' van India, en je ziet dat het wel kan werken.
 
Oh, en ik ben zelf ook geen heilige hoor. Ik kan ook niet altijd leven via de denkwijze van Dalai Lama of Ghandi. Maar ik probeer er wel aan te denken ;)
 
Dat zou idd het mooiste scenario zijn en al helemaal als het in praktijk een keer werkt, maar helaas is dat niet het geval als je kijkt wat voor ellende er wereldwijd gaande is:(
maar goed het neemt niet weg dat ik het leuk zou vinden als hij weer een bezoekje brengt Down under;)
Het gaat erom dat je lokale moslims niet verantwoordelijk gaat houden voor wat er elders in de wereld gebeurt. Je moet ze beoordelen op hun eigen gedrag en gedachtengoed. Een aantal van onze beste vrienden zijn moslims van Iraanse en Marokkaanse achtergrond, zij zijn ook heel liberaal en tolerant naar ons (on)geloof. Ik heb ook diverse collegas, inclusief het hoofd van mijn afdeling, die als moslim gewoon hun ding doen zonder dat wij er ook maar iets van merken.

Laat die Wilders maar lekker in NL blijven, door hem en zijn immigratiebeleid heb ik juist de keuze voor Oz gemaakt.
 
Het gaat erom dat je lokale moslims niet verantwoordelijk gaat houden voor wat er elders in de wereld gebeurt. Je moet ze beoordelen op hun eigen gedrag en gedachtengoed. Een aantal van onze beste vrienden zijn moslims van Iraanse en Marokkaanse achtergrond, zij zijn ook heel liberaal en tolerant naar ons (on)geloof. Ik heb ook diverse collegas, inclusief het hoofd van mijn afdeling, die als moslim gewoon hun ding doen zonder dat wij er ook maar iets van merken.

Laat die Wilders maar lekker in NL blijven, door hem en zijn immigratiebeleid heb ik juist de keuze voor Oz gemaakt.
Waarom begin je nu met je hele verhaal over moslims" verantwoordelijk houden van" bla bla? Wie heeft het hier nu over moslims, ikke niet iig! :)
Los daarvan, Wilders is van harte welkom hier als het aan mij ligt, en waarom niet:up:
PS Als hij en zijn immigratiebeleid niet eerder was geweest in Nederland dan had ik hier nooit gezeten:D Dankbaar dat dat het geval is geweest.
 
Last edited:
Anti-Islam is het motto van Wilders en die nieuw op te richten partij. Dus indirekt hebben we het hier over moslims. En dan heb je over ellende in de wereld. 1+1=2. Ik weet niet wat jij dacht waar je over had of wat je leuk vindt aan Wilders, maar ik laat me graag inlichten.
 
Anti-Islam is het motto van Wilders en die nieuw op te richten partij. Dus indirekt hebben we het hier over moslims. En dan heb je over ellende in de wereld. 1+1=2. Ik weet niet wat jij dacht waar je over had of wat je leuk vindt aan Wilders, maar ik laat me graag inlichten.
Je trekt dingen helemaal uit zijn verband! Lees je eigen post maar na. Je trekt al conclusies terwijl er niets gezegd word, en je verondersteld dat dingen zo zijn. Das niet goed man, zo ontstaan de grootste ruzie's. bevooroordeelt zijn is een nare eigenschap!
 
Je trekt dingen helemaal uit zijn verband! Lees je eigen post maar na. Je trekt al conclusies terwijl er niets gezegd word, en je verondersteld dat dingen zo zijn. Das niet goed man, zo ontstaan de grootste ruzie's. bevooroordeelt zijn is een nare eigenschap!
Zoals ik zei, ik laat me graag inlichten wat je bedoelt te zeggen ;)
 
Laat die Wilders maar lekker in NL blijven, door hem en zijn immigratiebeleid heb ik juist de keuze voor Oz gemaakt.

Volgens mij was jij toen al in Australië (En Wilders zat niet echt in het kabinet maar er was een zg gedoog overeenkomst in Okt 2010)en dus slaat het totaal nergens op wat je hier zegt, je moet wel even bij de feitjes blijven.
Ik ben het volledig met M5 eens in deze. Ik moet zeggen dat ik niet echt een Wilders fan ben maar de man heeft soms gewoon heel erg gelijk.
We hebben allemaal wel een zg goede Turk of Marokkaan die we kennen en helaas dwalen we af van het eigenlijke doel van dit forum om info uit te wisselen over de (r)emigratie.
Maar helaas is in de geschiedenis van de afgelopen jaren maar eens te vaak gebleken dat mensen die de islam fanatiek aanhangen het met regelgeving niet zo nauw nemen.
En als ik me dan toch in deze discussie meng, misschien is deze link wel een interessante van een videootje van Ayaan Hirsi Ali;
 
Volgens mij was jij toen al in Australië (En Wilders zat niet echt in het kabinet maar er was een zg gedoog overeenkomst in Okt 2010)en dus slaat het totaal nergens op wat je hier zegt, je moet wel even bij de feitjes blijven.
Ik ben het volledig met M5 eens in deze. Ik moet zeggen dat ik niet echt een Wilders fan ben maar de man heeft soms gewoon heel erg gelijk.
We hebben allemaal wel een zg goede Turk of Marokkaan die we kennen en helaas dwalen we af van het eigenlijke doel van dit forum om info uit te wisselen over de (r)emigratie.
Maar helaas is in de geschiedenis van de afgelopen jaren maar eens te vaak gebleken dat mensen die de islam fanatiek aanhangen het met regelgeving niet zo nauw nemen.
En als ik me dan toch in deze discussie meng, misschien is deze link wel een interessante van een videootje van Ayaan Hirsi Ali;
Allereerst weet jij veel te weinig over mijn persoonlijke situatie om te bepalen of ik onzin spreek of niet. Om M5 maar even aan te halen: "Je trekt al conclusies terwijl er niets gezegd word, en je verondersteld dat dingen zo zijn. Das niet goed man, zo ontstaan de grootste ruzie's. bevooroordeelt zijn is een nare eigenschap!". Ten tweede, Wilders zijn invloed is van veel eerder dan 2010, niet direkt als regerend bewindsman maar door het meer en meer intolerant maken van de NLse maatschappij waardoor de regerende partijen ook steeds extremere standpunten in zijn gaan nemen.

Ik zal op de rest van je post maar niet ingaan, het recente verleden heeft aangetoond dat discussies met jou helemaal nergens heen gaan.
 
Ja echt de kleinzieligheid ten top, je zal wel weer gaan mouwen tegen de moderator dat het beledigend is, so be it want jij kunt niet tegen een beetje waarheid als iemand anders je eens een keer van leer geeft, zielig mannetje hoor....
 
Back
Top