Geldigheid paspoort

Hoi Nien,

De meeste vliegtuig maatschappijen eisen dat je paspoort 6 maanden geldig is voor ze je aan boord laten; ik kreeg een opmerking bij het boarden van Singapore Airlines met een paspoort dat nog 10 maanden geldig was dat het "binnenkort" verlengd moet worden.

Ik heb mijn NL paspoort vanuit Brisbane laten verlengen, daar kon ik gewoon bij het consulaat langsgaan met mijn oude paspoort, fotos laten maken en een formulier invullen, iets meer dan 2 weken later (als ik het me goed herinner) kon ik mijn nieuwe paspoort ophalen. Inmiddels woon ik in Perth en moet ik mijn paspoort weer laten verlengen. Hier bij het consulaat moet je een afspraak maken, en sturen ze het formulier van te voren op. Ook moet je een zelf-geaddresseerde registered-post A4 enveloppe meenemen. Check dus met het consulaat in jou capital city wat je precies nodig hebt.

Het visa-label in je paspoort is officieel niet meer nodig omdat dit allemaal electronisch zou gaan, het is echter wel handig en wordt vrijwel door iedereen aangeraden. Ik ben met mijn oude + nieuwe paspoort naar DIAC gegaan om een nieuw visa label in het nieuwe paspoort te krijgen.

groeten,
Walter
 
Nee. Heb mij ook niet gerealiseerd dat dit nodig is.... Is dit nodig voor elk nieuw paspoort dat je in de toekomst krijgt?
Het is niet vereist, maar het maakt het gemakkelijker om te reizen met alleen je nieuwe paspoort (afgezien van de probleempjes hier en daar zoals hierboven door anderen wordt aangegeven). Als je altijd je visum-paspoort meebrengt, dan maakt het niet uit.
 
Heb vandaag toevallig contact gehad met DIAC over dit geval; ja je wordt geacht elke verandering van paspoost aan DIAC door te geven(Form 929) zodat je nieuwe paspoort aan je visa gekoppeld wordt.
 
Kijk allemaal wel ff je paspoort goed na als het een vernieuwd is, want mijn man Paul was een vrouw geworden!!! en op mijn paspoort stond het oude paspoortnummer op mijn re-entry visa!!
Bij vertrek naar europa zagen ze het hier bij de paspoortcontrole. We dachten echt dat onze eerste terugkeer naar Europa na 11 jaar niet doorging. Ze lieten ons door, maar ik ontield voor de zekerheid haar naam (Julie) en ja hoor toen we vanuit Rome terugvlogen hadden we de grootste problemen ermee en moesten ze Canbera bellen, en na zo'n 1 1/2 uur mochten we dan toch terug naar Perth. Wat een ellende door die kwal in Perth (paspoort vernieuwen)
Trouwens toen we het lieten vernieuwen zeiden ze tegen mij: Oh jij bent Australisch he. Ik dacht: ja zet het er maar op hoor, dan heb ik 2 paspoorten,hihi. Maar daar kwam ze toch optijd achter.
Man man die kunnen er wat van daar.
Gr. Gerrie (terug van lang weggeweest)
 
Weet iemand toevallig of je deze stickers ook in Australie zelf in je paspoort kan laten zetten of moet je dat echt vooraf in Berlijn laten doen?
Opsturen van de paspoorten naar Berlijn vinden we wel wat eng, maar er zelf heen vliegen past even niet in het budget.
 
Weet iemand toevallig of je deze stickers ook in Australie zelf in je paspoort kan laten zetten of moet je dat echt vooraf in Berlijn laten doen?
Opsturen van de paspoorten naar Berlijn vinden we wel wat eng, maar er zelf heen vliegen past even niet in het budget.
Die sticker heb je tegenwoordig niet meer nodig (om Oz binnen te komen), want alles is digitaal. Maar... als je dus een keer naar Azie of een ander land wil wat nog niet doet aan elektronische paspoort geneuzel doet, dan is zo'n sticker wel handig. Opsturen naar Berlijn is door heel veel mensen op het forum (incl. mijzelf) gedaan. Heb nog nooit gelezen dat het fout is gegaan!
 
Back
Top