geldigheid visum

Fritsie

XPdite Sponsor
Hoi allemaal, ik heb op dit forum gelezen dat je binnen een jaar na afgifte van het visum naar aus moet gaan om het visum te 'activeren'. Het visum is na afgifte 5 jaar geldig. Geldt dit ook voor een spousevisum? Ik lees dit  niet terug in Booklet 1. Tweede vraagje: geldt het leeftijdscriterium van 45 jaar ook voor spousevisa? Alvast bedankt.

Leeftijdscriterium van 45 geldt 'alleen' voor een skilled independent visum, ik verwacht dat dit niet voor een spousevisum geldt wan dan zou je na je 45e niet meer met een Australier kunnen trouwen!
Geldigheid van het visum is niet in de booklets terug te vinden, check dit even op de site van DIMIA, maar ik kan mij voorstellen dat dit algemeen geldt voor de permanente visa, voor de temporary visa gelden natuurlijk andere regels!

Je hebt het verkeerd gelezen.... het is niet een jaar na afgifte visum, het is een jaar na de datum dat je je VOG/policecheck of medicals krijgt(en dan de vroegste). Die zijn dus maar een jaar geldig.

Dus ik kan op 10 januari 05 mijn VOG ontvangen, in maart de medical doen, en in july het visum krijgen. Dan moet ik VOOR 10 januari 06 in Australie mijn visum validaten. Met die 5 jaar geldig weet ik het eigenlijk niet zeker. Dat zou wel anders kunnen zijn.

Nee het leeftijds grends bestaat niet, is ook niet logisch.. Bij de skilled visums is die want ze willen mensen hebben die in Aus gaan werken, en niet een overlast zijn op het medische stelsel. Tja, waarom 45... en het is ook niet altijd eerlijk.. maar ja....

Simone, je hebt helemaal gelijk. Ik had het verkeerd. Dat van de 5 jaar ben ik aan het uitzoeken. Groet

Volgens mij zit het zo: (afhankelijk van de situatie) krijg je de permanente spouse visum in 2 stappen. Allereerst de temporary visa die je binnen een jaar van je checks moet activeren. Deze visum is 2 jaar geldig tot het besluit is genomen door DIMIA of je een permanente visum krijg. Binnen deze twee jaar ontvang je automatisch bericht van DIMIA dat weer een formulier bevat voor de aanvraag van het permanente visum. Dan gaat het weer door de ambtelijke molen en krijg je uiteindelijk het bericht van "je mag blijven" or "je moet het land uit". Als bijvoorbeeld blijkt dat de relatie binnen deze twee jaar is verbroken, dan zal je geen permanent visum krijgen.

hoi Neo,

dat impliceert dus dat als je je tijdelijke visum valideert je in aus moet blijven (als je van die 2 jaar nog een jaar in Nederland zit schiet ook niet op lijkt me). Groet

[quote author=Fritsie link=topic=1548.msg13269#msg13269 date=1113920954]
hoi Neo,

dat impliceert dus dat als je je tijdelijke visum valideert je in aus moet blijven (als je van die 2 jaar nog een jaar in Nederland zit schiet ook niet op lijkt me). Groet
[/quote]

Nee hoor, je moet hem alleen maar valideren zonder dat je daar hoeft te blijven en je kan gewoon heen en weer reizen op dit visum. Dus je kan hem gewoon tijdens een vakantie valideren en nog een paar keer heen en weer reizen voordat je eindelijk emigreert.

Wanneer je een permanent visum hebt is deze altijd geldig.
Alleen na 5 jaar moet je (als je nog geen Australian Citizen bent, dit kan overigens na 2 jaar, waarvan je de laatste 12 maanden in Australië gewoond moet hebben), wanneer je Australië uit- en inreist een resident return visum aanvragen.

Groetjes,
Brit

hoi, hoi pipeloi,

ik heb ook een visum aangevraagd onder ' spouse' . Ik hem hem 26 April toegewezen gekregen en moet voor maart 2006 er zijn geweest.
Mag dus ook voor een vakantie zijn....(mocht de verhuizing meer tijd kosten)
Dus inreisdatum net iets minder dan een jaar

Back