Geldigheid VOG verklaring (verklaring goed gedrag)

niekje

New Member
Hai,

Wij (mijn vriend en ik) zitten momenteel midden in het proces van het verkrijgen van een Temp. General Skilled Visa (sub 475). We hebben zojuist bevestiging van goedkeuring van onze diploma's door Vetassess, erg fijn! Verder gaan we 12 juli beiden voor de IELTS test.

Nu zit ik te overwegen om mijn VOG verklaring in dit stadium al aan te vragen vanwege de reden dat ik in het verleden, tijdens mijn zwangerschap, een keer een potje dagcreme heb gestolen uit een winkel (zwangere vrouwen doen vreemde dingen soms... :oops:) Stom, maar een feit!  De politie heeft hier een proces verbaal voor opgemaakt en ik heb ook een boete moeten betalen hiervoor. Zou het mogelijk zijn dat door deze stommiteit in het verleden mijn VOG niet afgegeven zou worden door het Ministerie? Of als deze wel afegegeven wordt kan ik me zo voorstellen dat het langer gaat duren dan normaal.

En... hoe lang is de Verklaring Goed gedrag geldig?

Alle advies is welkom.

Heel hartelijk bedankt alvast voor de moeite.

Niek
 
Ik zou het niet doen. Er staat heel duidelijk in alle checklists dat je je VOG pas aan moet vragen als zij dat aangeven. Een VOG is zover ik weet ook niet generiek en je zult dus een reden moeten hebben :)
 
VOG heb je in 3 a 5 werkdagen.
Ik had ze gebeld dat er een brief per email aankwam.
De volgende dag heb ik de VOG verklaring persoonlijk opgehaald...yes I was in a hurry :up:

Jack :evil:
 
Hoi Niek,
De VOG is naar mijn weten een jaar geldig. Als de procedure voor je visum nog minder dan een jaar duurt  dan kun je het nu al best opvragen. Vervolgens stuur je het op naar Aussie. Door het op te vragen weet je iniedergeval waar je aan toe bent. (zal wel los lopen toch met zo'n klein vergrijp.)

Groet Nel.
 
Nou Nel , zo'n dagcreme stelen kan wel eens zwaar belast worden.
Dat keurt Australia niet goed...

Jack :evil:
 
Hai Nel,

Dank voor je antwoord! We hebben net de goedkeuring van Vetassess voor onze diploma's en gaan 12 juli de IELTS doen. Geen idee hoe lang het officieel binnenkrijgen van het visum dan nog gaat duren eerlijk gezegd. We moeten eerst nog een regionaal sponsorship aanvragen hierna en natuurlijk een goedkeuring krijgen. Daarna gaan pas we voor de officiele aanvraag..

Zou dit alles nog langer dan een jaar duren? No idea...

Jack: geintje zeker  :| ?

gr. Niek
 
Hoi Niek,
Ik heb zelf wel eens een VOG aan moeten vragen voor buitenlands vrijwilligerswerk, maar bij mij was dat toen een hoop gezijk. Ik heb hem ook pas 3 weken later ofzo gekregen.
Bij het aanvragen van het VOG moet je opgeven waarom je hem nodig hebt. Als jij gewoon opgeeft dat je hem nodig hebt voor immigratie dan zul je die vast wel krijgen hoor. 1x iets kleins gestolen. Als dat alles is zal dat geen probleem zijn. Als je hem aan zou vragen om beveiligingsbeamte te worden zou het een ander verhaal zijn ;).
Ik zou nog even wachten met aanvragen en je niet te veel zorgen maken. Ik neem aan dat dat wel goed komt!
Groetjes gwen
 
[quote author=niekje link=topic=8954.msg119658#msg119658 date=1213874862]
Jack: geintje zeker  :| ?

gr. Niek [/quote]

Dat was wel duidelijk.
Wie geeft om zo'n klein misgedragje in je leven nou om.
Hopelijk gaat het allemaal vlotjes en ben je snel in Australia.

Have a good one,

Jack :evil:
 
Back
Top